מערכת COL | יום ב' אדר ב ה׳תשע״א 08.03.2011

קהילת חב"ד גבעת מרדכי בשבת נופש בטבריה

חברי קהילת חב"ד בשכונת גבעת מרדכי בירושלים בראשות השליח ורב הקהילה הרב יעקב סלונים השתתפו בשבתון בטבריה, שם התקיימה שבת של שמחה, אחדות ואווירה חסידית בכל פינה לדיווח ולתמונות 
קהילת חב

יש להעלות הילוך ולהגביר את ההשתתפות בפעילויות הבית חב"ד מתוך אחדות ושמחה, כך החליטו חברי קהילת חב"ד בשכונת גבעת מרדכי בירושלים אחרי שבת של עונג והתעוררות בטבריה ביוזמת הבית חב"ד בראשות השליח ורב הקהילה הרב יעקב סלונים. חברי הקהילה הסכימו ביניהם שאת השבת הזאת הם כבר לא ישכחו.
 
עשרות רבות של אנשים נשים וטף מק"ק חב"ד גבעת מרדכי יצאו ביום שישי בשעת בוקר מוקדמת מירושלים, בדרכם לעיר הקודש טבריה, שם התקיימה שבת של שמחה, אחדות ואווירה חסידית בכל פינה. במהלך הנסיעה הארוכה צפונה הוקרן על גבי מסך האוטובוס שלקח את הקבוצה סרט לילדים עם מוסר השכל יהודי חינוכי.
 
שנגמר הסרט, הגיע תורם של המבוגרים, עם הקרנת פרקים נבחרים בסדרה המצוינת על השנים הראשונות של הרבי. חברי הקבוצה שמעו מהרב סלונים דברי תורה וגם על תוכנית השבת באופן כללי.
 
התחנה הראשונה בצפון הייתה בציון רבי מאיר בעל הנס. באדיקות רבה ובכוונה השתטחו חברי הקהילה על ציון הצדיק, באמירת תהילים בדבקות ובאחדות.

היעד הבא היה ציון הרמב"ם, תחנת חובה בכל ביקור בצפון ובטבריה בפרט. גם שם ספגו בני הקהילה את אווירת המקום המיוחדת, באמירת תהילים ופרקי רמב"ם וסיור מיוחד והדרכה במרכז מורשת הרמב"ם. רבים מחברי הקבוצה קיבלו על עצמם למלא את הוראת הרבי ולהקפיד על לימוד הרמב"ם היומי, איש כפי יכולתו ובמסלולי הלימוד שהנהיג נשיא דורנו.

לאחר ההגעה למלון "פלטרין" וההתארגנות בחדרים, יצאו החברים לשפת הכינרת לטבילה לפני שבת קודש. בעוד הגברים טובלים, בילו הנשים עם הילדים על שפת האגם הגדול ושכשכו במים הצוננים, כשמעל- השמש האביבית שהקרינה אור ושמחה על פני הכל.

לאחר הטבילה התכנסו חברי הקהילה לקבלת שבת ותפילה, מתוך שמחה וריקודים, כשאת דבר התורה נותן בשפה ברורה ונעימה חבר הקהילה ר' מתי טוכפלד המעורר את הציבור במסר עשיית משכן לה'  מתוך אחדות היוצא מפרשיות התורה. במקביל התכנסו הנשים לשיעור מאלף ומרתק מפי הגב' אנה קרא- איוונוב, שזכה לתשבחות רבות מפי המשתתפות.

גם הילדים לא קופחו, ובזמן התפילה התקיימה קבלת שבת לילדים על ידי האברך ר' מני גורביץ', שהיה חבר הקהילה לפני נישואיו, ועד היום שומר על קשר אדוק עם שורשיו הירושלמים.

במהלך סעודת השבת, שכללה מיני בישולים ומזונות כיד המלך, שמעה הקבוצה דברי תורה מפי הרב סלונים, ומפי האורח המיוחד שהוזמן לשבת הרב ישראל ברוד שליט"א, שכיבד את חברי הקהילה בנוכחותו ובדבריו הכובשים והמרתקים.

למרות שקבוצות נוספות ומשפחות יחידות נוספות שהו בחדר האוכל, לא ניתן היה להתעלם מקבוצת חב"ד שכללה קרוב ל80 נפש, שהדביקו את שאר הסועדים בניגונים, ריקודים ואף באמירת "לחיים" משותפת. את האווירה ששרתה במקום בזמן סעודות השבת, ערב ובוקר, נראה כי באי המלון ועובדיו לעולם לא ישכחו. פרץ של שמחה חסידית אמיתית ומלאה דבקות וקדושה, היו המאפיין המרכזי בהם.

לאחר הסעודה המשיכו חברי הקהילה להתוועד אל תוך הלילה עם הרב ברוד, בסיפורים חסידיים, דברי תורה וניגונים. ועם שליח הרבי בטבריה הרב יוסף קרמר שליט"א ששיתף את הסועדים  והתוועד עמם בדברי תורה מרתקים על פרשת השבוע ועל ייחודה של טבריה, שהיא מיסוד המים, והחיבור בין בני המקום לבני ירושלים, שהיא מיסוד אש.
 
למחרת בבוקר, לאחר אמירת תהילים בציבור לשבת ראש חודש, טבילה ולימוד חסידות, יצאו חברי הקבוצה לבית הכנסת חב"ד בטבריה בראשות השליח הרב קרמר והשתתפו בתפילת שבת מברכים עם החסידים המקומיים.

לאחר סעודת השבת ודברי תורה מפי הרב ציון גבאי שליט"א נציג הקהילה קיימו חברי הקהילה  התוועדות נוספת עם  הרב ברוד, במדשאת המלון אל מול הכינרת. במקביל התקיימה לילדים מסיבת שבת עם אמירת תהילים ופסוקים, וכמובן, חלוקת ממתקים.
 
מייד עם סיום תפילת מנחה, התכנסה הקבוצה בחדר האוכל להתוועדות מיוחדת, וניגנו ניגונים מתוך דביקות. גם אורחי המלון הנוספים שסעדו סעודה שלישית במקום לא יכלו להתעלם מהעוצמות האדירות שפרצו מהשירה והניגונים של בני הקהילה. באולם נוסף ריתקה הגב' פרדי ברוד תחי' -אורחת השבת את ציבור הנשים  על תפקיד האשה והדרך לשמחה ושלום בבית, ועוררה את הנשים לקבל ע"ע שעד פורים תהיה לכל אחת משפיעה שתנחה אותה בחיי היומיום. קשה היה לנתק את הנשים מההרצאה המדהימה ולהחזירם למציאות של יציאת השבת והבדלה.

אחרי תפילת ערבית של מוצ"ש וראש חודש פצחו החסידים בשירי חודש אדר ופורים, תוך שהם סוחפים את ייתר היהודים לריקודים סוערים ושמחים. לאחר הבדלה ברוב עם הוקרן הוידיאו השבועי של הרבי, כשאורחי המלון ועובדיו עומדים וצופים בדבריו ותנועותיו הקדושות, לאחר ארגון המטלטלים התאספו חברי הקהילה לסעודת מלווה מלכה במהלכה סיכם אורח השבת הרב ברוד את השבת והציע החלטות מעשיות לחיזוק בתומ"צ ולימוד החסידות.

במהלך המלווה מלכה שימחו שניים  מחברי הקהילה ר' רן ישראלוף ור' נתן קרא- איוונוב שיחיו בכלים מכלים שונים ולאחר מכן סיפרו על תהליך היכרותם וחשיפתם לחסידות ולרבי.

לפני החזרה לירושלים, נסעה הקבוצה צפונה, בואכה מירון, לציון רבי שמעון בר יוחאי הקדוש בהר מירון. היה זה סיום מושלם לשבת מושלמת.
 
בדרך לירושלים, על אף השעה המאוחרת, איש כמעט לא רצה לישון באוטובוס, ותחת זאת שמעו חברי הקבוצה דברי סיכום מהרב סלונים ויתר המשתתפים שאמרו דברי תורה וקיבלו שורה של החלטות טובות להמשך. דברי התורה והאווירה ששרתה על הכל נמשכה עד שעצר האוטובוס בפתח בית הכנסת חב"ד בגבעת מרדכי בירושלים, בשעה אחת בלילה. כשירדו החברים מהאוטובוס הייתה רק שאלה אחת שגורה בפיהם: מתי תהיה עוד שבת כזאת?  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.