מערכת COL | יום א' אדר ב ה׳תשע״א 07.03.2011

לחיצת ידיים לא שגרתית בלוגנסק

"תן יד, חבר!" סיסמא שהפכה לשמה של תוכנית ייחודית בבית הספר היהודי "בית מנחם אור אבנר חב"ד" בלוגנסק, אוקראינה, זו השנה השלישית ברציפות. צוות בית הספר פועל במשך השנה בשיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך העירוני ועם בתי ספר נוספים בעיר ויוזם תוכניות משותפות להעלאת מוטיבציית המורים והתלמידים גם יחד  לסיפור המלא
לחיצת ידיים לא שגרתית בלוגנסק

"תן יד, חבר!" סיסמא שהפכה לשמה של תוכנית ייחודית בבית הספר היהודי "בית מנחם אור אבנר חב"ד" בלוגנסק, אוקראינה, זו השנה השלישית ברציפות. צוות בית הספר פועל במשך השנה בשיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך העירוני ועם בתי ספר נוספים בעיר ויוזם תוכניות משותפות להעלאת מוטיבציית המורים והתלמידים גם יחד.

כחלק ממגמה כללית זו הגה צוות המורים את תוכנית "תן יד, חבר!", שפעילות השיא השנתית שלה היא קיום אולימפיאדה לימודים לתלמידי כיתות ג-ד מבתי ספר מצטיינים בעיר.

בשנה זו שלחו עשרה בתי ספר נבחרים בעיר את נציגיהם להשתתף בתחרות, שנמשכה יום שלם. ביום שלישי בעשר בבוקר צבאו את דלתות שערי בית הספר שמונים תלמידים מרוגשים, שחלקם כבר היו כאן בשנה שעברה ולרובם הגדול זו הפעם הראשונה. אלינה, תלמידה גימנסיה בעיר, הגיעה שבוע קודם לביתה ואמרה לאימה, שהיא משתתפת בתחרות לימודית בבית הספר היהודי בעיר. לשם כך עליה להצטייד ב: נעליים להחלפה בכניסה לבית ספר וב... חצאית (וזה לא נכתב בתקנון).
וכך עשרות התלמידים ומלוויהם עברו  את שלב ההרשמה וצוידו בתיקיות עם חומר מעניין למהלך היום ובתגי זיהוי והתכנסו באולם האירועים של בית הספר. את התחרות פתח הרב שלום גופין, שליח הרבי לעיר לוגנסק והמחוז, שדיבר על הצורך של כל נברא להביא את העולם לשלמות – ללמוד, לפתח, לייצר ולעשות וקרא לכלל התלמידים והמורים בעיר לנהוג מתוך שיתוף פעולה וכבוד הדדי.

מנהלת אגף החינוך העירוני הגב' אירינה ולדימירבנה קיישקה דיברה על היות בית הספר היהודי מודל ליוזמות וקידמה לימודית, הדגישה את עצם התהליך כחוויה לימודית מעשירה ואיחלה לתלמידים הצלחה במבחנים. נציגות כל מוסד הציגה את ה'אני מאמין' שלה בדרך ייחודית בתקווה שתהיה זו שתחתום את היום עם מדליית ניצחון, ועם הרבה תקווה ומעט חשש והתרגשות יצאו קבוצות התלמידים לכיתות לכתוב את המבחן. את שאלוני המבחנים במקצועות רוסית, מתמטיקה ואוקראינה חיבר צוות היגוי ניטראלי מטעם אגף החינוך, והוא גם זה שבדק את התשובות.

במהלך היום נהנו התלמידים מסיור חוויתי בבית הספר, נחשפו לייחודיות של עם ישראל: חגים, היסטוריה, מצוות ועוד. אפו אוזני המן, הכינו בכוחות עצמם משחק לימודי בנושא פורים, שיחקו, יצרו ונהנו מארוחת צהריים חגיגית. תוך כדי הפעילות ניגשה משלחת מורים למנהל בית הספר ולשליחה הגב' חנה גופין וביקשה להרחיב את תחומי הפעילות בתוכנית ולהנהיג 'סיורי תרבות' לתלמידי העיר בבית הספר היהודי.
את היום הגדוש חתם טקס סיום בו הכריזה מנהלת אגף החינוך את שמות הזוכים במקומות הראשונים ובו הוענקו תעודות הצטיינות ומדליות לזוכים.

יצוין ששלושה מתוך חמישה תלמידי בית הספר היהודי זכו במקומות ראשונים, עובדה שצוינה לשבח על ידי מנהלת התוכנית באגף החינוך העירוני.

תם ולא נשלם. במהלך היום השני התמודדו תלמידי בית הספר "בית מנחם אור אבנר" לוגנסק עם תלמידי בית הספר "אור אבנר" מדנייפרודרזינסק, שהגיעו זו השנה השנייה להתמודד בתחרות לימודית חוויתית בנושא 'היסטוריית המגילה'. ביום זה נהנו תלמידי הערים מחוויות עשירות ומגוונות סביב חג הפורים, שבוודאי היוו הכנה לקיום מצוות החג בפועל בחודש הקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.