מערכת COL | יום ל' אדר א ה׳תשע״א 06.03.2011

גילוי: הגביר שאצלו גר אביו של אדמו"ר הזקן ● חשיפה

מסופר על הרב הקדוש רבי ברוך, אביו של אדמו"ר הזקן, שכיון שלא יכול היה לסבול את הכבוד הרב שחלק לו בנו, עזב את ליוזנא שברוסיה והחל לנדוד ממקום למקום עד שהגיע לעיירה סעליש שבהונגריה. לאחר מספר שנים הסתלק רבי ברוך באותה עיירה ושם מנוחתו כבוד ● אחד מעשירי העיירה שהבחין שר' ברוך אינו איש פשוט, כפי שהוא נראה, בקש ממנו לבוא ולהתגורר בביתו ● חשיפה: מיהו אותו עשיר?  לסיפור המלא
גילוי: הגביר שאצלו גר אביו של אדמו
מסופר על הרב הקדוש רבי ברוך, אביו של אדמו"ר הזקן, שכיון שלא יכול היה לסבול את הכבוד הרב שחלק לו בנו, עזב את ליוזנא שברוסיה והחל לנדוד ממקום למקום עד שהגיע לעיירה סעליש שבהונגריה. לאחר מספר שנים הסתלק רבי ברוך באותה עיירה ושם מנוחתו כבוד.

אחד מעשירי העיירה שהבחין שר' ברוך אינו איש פשוט, כפי שהוא נראה, בקש ממנו לבוא ולהתגורר בביתו. אותו עשיר החל לראות הצלחה רבה בעסקיו והוא ייחס את הדבר למגורי רבי ברוך בביתו. רבי ברוך התגורר בביתו מספר שנים עד להסתלקותו.

במקורותינו לא מסופר מי היה אותו יהודי עשיר שזכה לארח את אביו של רבנו הזקן. המשפיע הרב ר' שי סוקניק מכפר חב"ד העביר אלינו צילומים מספר "זכור לאברהם" ובו מגלה לנו המחבר מי הוא אותו עשיר שארח את רבי ברוך אביו של אדמו"ר הזקן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.