מערכת COL | יום כ"ט אדר א ה׳תשע״א 05.03.2011

ספרד: האסיר החב"די נכלא יחד עם פעילי אל קעידה

לפני כשבועיים הועבר ר' אלי הכט לבית כלא אחר בספרד, המרוחק יותר ממדריד.  הימים הראשונים של אלי בכלא היו קשים מאד, מאחר והוא הוכנס לאגף שבו כלואים גם פעילי אל קעידה, ואלי מאוד פחד מהם ● לאחרונה, סודר עניין הכנסת האוכל הכשר לר' אלי הכט, ואף הותר לו לערוך קידוש על יין בתאו  לסיפור המלא
ספרד: האסיר החב
פעילי אל קעידה. צילום: syriarose.com
לפני כשבועיים הועבר ר' אלי הכט לבית כלא אחר בספרד, המרוחק יותר ממדריד.  הימים הראשונים של אלי בכלא היו קשים מאד, מאחר והוא הוכנס לאגף שבו כלואים גם פעילי אל קעידה, ואלי מאד פחד מהם.

השבוע, הגיע לבקר את אלי חבר ועד הפעולה לשחרור אלי הכט, ראש הקהילה החרדית במדריד הרב יצחק בן זקן. הרב בן זקן מעורב ביותר בנושא של אלי מאז מאסרו, והייתה לו תרומה מכרעת בקבלת האישור החריג בכלא הקודם שאלי יוכל להניח תפילין, ושאלי יוכל לקנות אוכל כשר.

הרב בן זקן נפגש השבוע עם מנהל הכלא הנוכחי, והסביר לו באריכות, שאלי חריג לחלוטין בין האסירים שבכלא, וכן הסביר לו עד כמה חשוב לאלי להניח תפילין ולאכול אוכל כשר. כן הסביר למנהל הכלא עד כמה מפריעה לאלי הטלביזיה שפועלת בחדרו של אלי שבעה ימים בשבוע, והתמונות ששאר האסירים בחדרו תלו על קירות החדר.

מנהל הכלא התרגש מאד מדבריו של הרב בן זקן, ובא לבקר את אלי בתאו כדי להתרשם ממנו ישירות. בפגישה עם אלי, מנהל הכלא התרשם מאד מאישיותו ויושרו, ומיד הורה להעביר את אלי לאגף אחר בכלא, בו אין מחבלים של אל קעידה. כן התיר לאלי להחזיק בתאו את התפילין שלו, ולהניח אותן כל יום ללא הגבלת זמן. מנהל הכלא סידר לאלי תא פרטי, כדי שהוא לא יוטרד יותר מהטלביזיה ומהתנהגות גסה של שותפיו לתא. הרב בן זקן הביא איתו לכלא כמות גדולה של אוכל כשר, ומנהל הכלא אישר שאלי יוכל לקבל את האוכל הזה, וכן אישר שהרב בן זקן יוכל להמשיך להביא לו אוכל גם להבא.

בתא קרוב לתא בו נמצא אלי, נמצא אסיר יהודי, ואלי כבר מניח אתו תפילין כל יום, ולומד אתו תורה. כן נמצאים בכלא שלושה ישראלים, ואלי מקווה שיוכל להניח תפילין גם איתם. אלי אמר לרב בן זקן, כי נראה, שכל מה שהוא נמצא בכלא הוא כדי להחזיר בתשובה את אותו יהודי, וכמו הסיפור הידוע על הסבא קדישא משפולי.

בקשה נוספת שהייתה לרב בן זקן ממנהל הכלא עסקה בקידוש לשבת. מזה שלושה חודשים שאלי לא זכה לעשות קידוש לשבת, מאחר ויש איסור מוחלט על הכנסת בקבוקי זכוכית לכלא, מסיבות בטיחות. בעקבות בקשתו של הרב בן זקן, אישר מנהל הכלא להעביר את מיץ הענבים שהרב בן זקן הביא לבקבוק פלסטיק, וכך יוכל אלי בעז"ה לקדש היום, בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים. הידיעה שהוא יוכל לקדש כל כך ריגשה את אלי, עד שהוא פרץ בבכי.

הרב בן זקן ציין בשיחתו עם ראש ועד הפעולה הרב זאב קרומבי כי הוא מלא התרגשות והתפעמות ממסירותו המדהימה של אלי לקיום מצוות. לדברי הרב בן זקן, הוא לומד בכל ביקור יותר ויותר על המסירות הרבה שיש לאלי הכט. בשיעורים הרבים שהרב בן זקן מוסר בכל רחבי ספרד הוא מספר את סיפורו של אלי הכט, ועשרות ומאות החלטות טובות כבר התקבלו על ידי משתתפי השיעורים לזכותו של אלי.

אלי אמר לרב בן זקן שהוא עצמו אינו מודאג כלל ממצבו, וכל בקשתו שכל ישראל יחזרו בתשובה מתוך אחדות ושמחה. הוא ביקש למסור, שכל מי שרוצה לסייע לו, יקבל על עצמו החלטות טובות לזכותו.

מצבו של אלי אינו פשוט, וחברי ועד הפעולה פונים לכלל אנ"ש להתפלל ולקבל החלטות טובות לזכותו של אליהו רחמים בן רחל, וכן לכתוב לו מכתבים. את המכתבים ניתן להעביר למייל [email protected]   או לפקס 04-6923135.

המכתבים הרבים שאלי קיבל מידידיו נותנים לאלי את הכוח להתמודד עם המציאות הקשה אליה נקלע בעל כורחו. כן פונים חברי ועד הפעולה לכל מי שיכול, לסייע בהוצאות המשפטיות הכבדות ולתרום באמצעות אתר בית התבשיל www.ebz.org.il  או לפנות למשרד בית התבשיל בטלפון 04-6821090
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.