מערכת COL | יום י"ט אדר א ה׳תשע״א 23.02.2011

שגריר אוקראינה בביקור 'שובר סטיגמות' בכפר-חב"ד ● גלריה

שגריר אוקראינה בישראל מר גינאדי נאדלנקו, ועמו הקונסול האוקראיני, באו אתמול לביקור מיוחד בכפר-חב"ד, כאורחי אגודת חסידי חב"ד ● לאורחים נלווה הרב אבישי בטאשווילי, משלוחי הרבי לקייב, שנמצא בקשר עם השגריר ואנשיו במשך כל השנה כולה ● בסיום הביקור הסבו האורחים לפגישת סיכום, ויו"ר אגו"ח, הרב יוסף יצחק  אהרונוב, ודיבר על הרבי שנולד באוקראינה ודן עם השגריר על פרוייקטים משותפים והמשך שיתוף פעולה בעתיד  לסיקור מלא וגלריה  
שגריר אוקראינה בביקור 'שובר סטיגמות' בכפר-חב
צילומים: מאיר אלפסי

כתב COL

שגריר אוקראינה בישראל מר גינאדי נאדלנקו, ועמו הקונסול האוקראיני, באו אתמול לביקור מיוחד בכפר-חב"ד, כאורחי אגודת חסידי חב"ד. לאורחים נלווה הרב אבישי בטשאווילי, משלוחי הרבי לקייב, שנמצא בקשר עם השגריר ואנשיו במשך כל השנה כולה.

את האורחים קיבלו יו"ר אגו"ח, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר ועד כפר חב"ד וחבר אגו"ח הרב בנימין ליפשיץ, ומזכ"ל אגו"ח, הרב אריאל למברג.

השגריר, שנחשב מאנשיו הבכירים של ראש ממשלת אוקראינה, יושנקו, מכיר את פעילות השלוחים במדינתו, ובא להתרשם מחיי החסידים בכפר חב"ד ומפעולות חב"ד בישראל. "מלבד הפעילות של חב"ד, המוכרת לנו היטב, חשוב לי לראות איך נראה אורח-חיים של יהודי דתי, כי אנחנו ניזונים מהרבה שמועות, ואין כמו מראה עיניים" אמר השגריר.

התחנה הראשונה הייתה במאפיית המצות בכפר, שממנו נשלחות מצות לפסח לכל השלוחים בעולם. השגריר גילה עניין רב בתהליך האפייה ואף נהנה לטעום מן המצות. לאחר מכן פנתה המשלחת למטעי האתרוגים, שם קיבלו הסבר ברוסית צחה מר' אלעזר גורליק על תהליך הגידול.

משם פנו האורחים למפעל הרדיאטורים של משפחת סודקביץ. הם הופתעו לשמוע כי המפעל מייצר גופי-קירור מיוחדים בעבור התעשייה הביטחונית הישראלית ובחודשים האחרונים אף בעבור הצבא היווני.

בכריכיית רובר הופתעו האורחים לפגוש את סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, שבא להזמין כריכות ספרים לספרייתו.

בהמשך הביקור חזרו האורחים אל בית אגו"ח, ומנהל בית אגו"ח, הרב מנחם לאטר, הסביר להם על הבניין והציג לפניהם וידאו על הרבי. האורחים אף נכנסו לשחזור 'חדר הרבי' וביקשו ברכה בעבור עמם.

בסיום הביקור הסבו האורחים לפגישת סיכום. הרב אהרונוב דיבר על הרבי שנולד באוקראינה ודן עם השגריר על פרוייקטים משותפים והמשך שיתוף פעולה בעתיד. "הייתי אמור לשמש שגריר אוקראינה בוושינגטון, אבל אני שמח שבסופו של דבר באתי לכאן", הפתיע השגריר את הנוכחים. "הביקור בכפר חב"ד היה מרתק, שבר סטיגמות ונתן לנו חומר רב למחשבה" סיכם השגריר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.