מערכת COL | יום כ"ד תמוז ה׳תשס״ד 13.07.2004

COL עושה סדר בעולם הישיבות

הקיץ, ולא בכל שנה, אנו נחשפים למינויים רבים בישיבות חב"ד בישראל. מידי כמה ימים, מתפרסמת ידיעה באתר על מעברם של ר"מים ומשפיעים מישיבה זו לאחרת, על מינויים חדשים ועל פתיחת ישיבות ומסגרות חדשות. מבולבלים? האמת, שגם אנחנו. COL מנסה לעשות קצת סדר בדברים. הגולשים (והנהלות הישיבות) מוזמנים לשתף אותנו במידע נוסף באמצעות מערכת התגובות.רשימת ההעברות והמינויים המלאה ב'כתבה מלאה'
COL עושה סדר בעולם הישיבות
'זאל' ישיבת 'תומכי-תמימים' בכפר-חב"ד

ישיבות חדשות:

ערד

ישיבה חדשה נוספת עולה על המפה. והפעם בעיר ערד, שם עומדת להפתח בשנת הלימודים הבאה ישיבה-גדולה. מאחורי הקמתה של הישיבה עומדים רב העיר ערד, הרב בן-ציון ליפסקר, הרב יעקב מנדלסון ראש ביהמ"ד לסמיכה ורבנות. והרב אברהם פינקוביץ.

חולון

רבה של חולון, הרב יוחנן גוראריה הודיע כי בכוונתו לפתוח ישיבה מיוחדת שהשפה המדוברת בה תהיה אידיש. רוב ההרשמה לישיבה צפוייה להגיע מארה"ב - חו"ל. הרב גוראריה יעמוד בראש המוסד, ועימו: הרב שלמה-חיים פלדמן, ששימש כר"מ בישיבה הגדולה חב"ד בבני-ברק, ישמש כמגיד-שיעור בנגלה ויהיה האחראי על סדרים בתחום זה. הרב מרדכי קליין, האחראי על סדרי חסידות ומגיד שיעור בחסידות.

אור יהודה

לקראת שנת הלימודים הבאה תשס”ה תפתח בעזרת ה' ישיבה-קטנה חדשה בעיר אור יהודה. כר”מ ראשי בישיבה יכהן הרב חיים יצחק אייזיק לנדא מצפת, כמשפיע ראשי, ישמש הרב חיים אשכנזי מלוד, הרב שלום דובער הכהן הענדל, ישמש כמנהלה הרוחני של הישיבה. בישיבה החדשה מבטיחים, יחס אישי וחם לכל תלמיד, אוירה חסידית ורמה לימודית גבוהה.

העברות ומינויים חדשים: 

הרב גינזבורג ל'תורת-אמת'

הרב לוי-יצחק גינזבורג, שהיה משפיע בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, עובר לישיבת "תורת אמת" בירושלים, ויצטרף לצוות הרוחני בישיבה הקטנה. הרב גינזבורג, הכותב מדור בשבועון "בית משיח", חיבר את הספר "פניני התניא" וידוע בשל בביאוריו על חסידות וגאולה. הוא אמור לשמש כמגיש-שיעור בחסידות (וכמובן, תניא) בישיבה קטנה וישהה 'שבתות' בישיבה.

השליח ברוסטוב מונה למשגיח בנחל'ה

הרב אלישיב קפלון, מונה למשגיח כללי, בישיבה קטנה 'בית הר"מ' בנחלת הר-חב"ד. הרב קפלון כיהן בעבר כשליח חב"ד ברוסטוב, ובשנה האחרונה כיהן כראש ישיבת חב"ד בדונייצק שבאוקראינה. בראש הישיבה עומד הרב שלום-בער הכהן, והיא מנהולת על-ידי הרב נתן וולף, חבר אגודת-חסידי-חב"ד.

תגבור צוות ל'אחי תמימים'

רב קהילת חב"ד בראשון-לציון, הרב מרדכי-צבי דוברבסקי עומד בראש הישיבה החדשה-ישנה "אחי תמימים" של כפר-חב"ד - ראשון-לציון. לצידו יעבדו: הרב אמחי"ה אבן-ישראל (בנו של שטיינזלץ) כמשפיע, הרב ישראל מלוב כמשגיח כללי. הם מצטרפים אל הרב משה אסולין והרב דובי וולף, המשמשים כר"מים לנגלה בישיבה.

צוות רוחני חדש בישיבה קטנה בבני-ברק

הנהלת ישיבת קטנה חב"ד בבני-ברק הודיעה על שורות מינויים חדשים ומבטיחים: ראש-הישיבה - הרב בנימין קופרמן, רב בית-כנסת הגדול ברמת-גן וחבר בית הדין לממונות, הידוע בשפתו הבהירה. משפיע ראשי - הרב זושא פויזנר מלוד, חבר אגודת-חסידי-חב"ד בישראל. מנהל רוחני - הרב יצחק גרינוולד מירושלים, איש חינוך וותיק עם ניסיון עשיר בהבנתם רוחם ונפשם של תלמידי ישיבות. משפיע כללי - הרב יצחק-אקסלרוד, ששימש כמשפיע בישיבת 'תומכי-תמימים' בלוד ומגיע עם מרצו וכוח הסברתו בחסידות.

הרב מנלדסון לישיבת הבוכרים

הרב ברק'ע מנדלסון, ששימש כראש ישיבת 'היי טק' בכפר-חב"ד, ישמש בשנה"ל הבאה כמשגיח ראשי בישיבה הקטנה של ישיבת הבוכרים 'אור-שמחה' בכפר-חב"ד.

הרב מקובצקי לאלעד

הרב דניאל מקובצקי, שכיהן כר"מ בישיבה קטנה והגדולה חב"ד בני ברק, מצטרף לצוות הרוחני בישיבת 'תומכי-תמימים' באלעד, בראשות הרב אברהם-אשר בלינוב, וישמש בתור ר"מ שיעור ב'.

מבנים חדשים:

בני-ברק: הבנייה לישיבה הקטנה עומדת להסתיים

המבנה המפואר שבנייתו מסתיימת בימים אלו, עומד באזור שקט ונדיר בלב ההוויה הרוחשת של בני-ברק. הנהלת הישיבה, בראשות הרב שלמה רוזנברג מציינים בסיפוק את העזרה הרבה שקיבלו מעיריית בני-ברק והעסקנים בעיר. הבניין הגדול מכיל: אולם לימודים רחב, חדרי פנימייה מרווחים שעשויים להכיל מקומות לינה מסודרים ל-180 תלמידים, כיתות לימוד ומשרדי הישיבה.

בית-שמש: הונח אבן-הפינה לישיבה

מאות מאנ"ש והתמימים, תושבי בית שמש, תלמידי הישיבה והוריהם התכנסו בי"ב תמוז לחגיגת חנוכת הבית והנחת אבן הפינה לישיבת חב"ד בבית שמש.

בני-ברק: הישיבה הגדולה לרחוב הראשונים

הישיבה הגדולה 'תומכי-תמימים' בבני-ברק, בראשות הרב חנניה יוסף אייזנבך, עובר למבנה אחר בעיר, לאחר שהודיע כי המבנה הנוכחי ברח' רבי יצחק נפחא 7 - "נעשה צר מהכיל". הם אמורים לעבור לקראת שנת הלימודים החדשה לבניין ברחוב הראשונים בבני-ברק.

ירושלים: אגף החדש לישיבה קטנה "תורת אמת"

לקראת שנת הלימודים החדשה נחנך האגף החדש של פנימיית ישיבה קטנה "תורת אמת". האגף החדש הושלם לקראת שנת הלימודים הבאה, עקב הצפיפות לאחרונה עקב ריבוי התלמידים שנכנסו לישיבה קטנה. האגף החדש מכיל חדרי פנימייה, הבנויים עם כל האביזרים החדשניים, עם מיטב השכלולים.

ביתר-עילית: אבן הפינה לבניין ישיבת חב"ד

במעמד מרגש, בהשתתפות מאות מאנ"ש, התלמידים והוריהם, ואישי ציבור נכבדים, הונחה אבן הפינה לבניין ישיבת חב"ד ביתר עלית. המעמד שולב עם חנוכת בית של ה'זאל' הזמני, עד להשלמת בניין הקבע המפואר.

'כולל' חדש:

בחודש אלול הקרוב יפתח 'כולל' לבחורים ולאברכים בישוב סתריה בראשות רב הישוב הרב יוסף יצחק קפלן. בכולל, ילמדו את כל ההלכות מד' חלקי השו"ע הנדרשות לשלוחים ברחבי הארץ והעולם. ההלכות ייבחרו על-יד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד, וחבר בי"ד רבני חב"ד, שאף ימסור שיעורים בהלכות אלו וכן ינתן שימוש על ידו ללומדים בכולל זה.

לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
75 תגובות
1.
איפה ישיבת לוד??????????
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
איפה הישיבה שהיתה אז איפה היא????? אין חידושים רק בורחים משם חבל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2.
ישיבת לוד ממשיכה כרגיל!!!
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
הרב 'בוטמן' נאם ביום ראשון בלילה ואמר: "אחרי תקופת זמן שהישיבה התנהלה באופן מחריד בלי משגיחים ובלי הקפדה על כלום, החליטו ממש בשעות האחרונות שהישיבה חוזרת ללקדמותה כמו א' באלול!! ויהיה הקפדה בכל שעות היום!! וחוץ מהמשיע הרב 'אקסלרוד' אף אחד מצוות הישיבה לא עוזב כולל 'זושא פוייזנר'"

וזה נוגד לאמירה ש'אשכנזי' עוזב לאור יהודה.

תמים
3.
חבל על דאבדין ולא משתכחין
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
איציק אל תעזוב את הכפר!!!!
זקוקים לך שם. לא אשכח את ההתוועדויות שלו עם ר' מענדל ור' זלמן גופין. טיפש והדיוט מי שהרשה לו לעזוב את הכפר.

תלמיד ותיק
4.
תגובה ל 2
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
אני לא יודע מאיפה המקורות שלך
אבל העובדות הידועות לי הם:
א. פויזנר כבר חתום בבני ברק
ב. אשכנזי, חפר, ועוד כמה מצוות קיבלו מכתבי פיטורין, ועדיין לא הודיעו להם על ביטל (אולי אתה יודע מה שאחרים לא יודעים).
ג. אשכנזי הולך לעבוד באור יהודה, וזה בדוק
5.
טיפש והדיוט?? נו נו
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
כן טיפש והדיוט...
מי ש...
6.
ל 3 מה בדיוק אתה זוכר משם?
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
האם הוא פשוט הסביר לר' מענד ולזלמן מה חידשה חסידות?
או שמא הסביר להם מה רוצה הרבי?

"לעולם לא אשכח" נכחתי בהרבה התוועדויות של ר מענדל בישיבה בכ"פח ומשום איציק לא חקוק בנוף זכרוני כאחד ש"לעולם לא אשכחהו".
8.
סוף סוף תפסו שכל
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
מישהו בישיבה בכפר הבין שאיציק זה פצצה מתקתקת שלמזל כל הבחורים שלומדים שם לא התפוצצה לגמרי אף פעם רק לפני כמה שבתות חלקיק ממנה התפוצץ ונוצרה כל האנדרמולסיה הזאת בישיבה
9.
אין כמו ישיבת לוד...
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
והלואי שאלו שעזבו היו עוזבים אותה קודם.

ללא שום ספק, אין בעזיבות הללו שום חסרון, רק מעלה!

כולם יודעים במי תלוי' הצלחת הישיבה, ובמה תלוי' ירידתה בשנים האחרונות.
10.
הרב מקובצקי
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
הרב הגאון דניאל מקובצקי כיהן כר"מ בכיר בישיבה קטנה בבני ברק, ולא בישיבה גדולה.
11.
מינוי חדש בבני ברק ישי''ג
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
הרב מנחם הכט רבה של קהילת בית יעקב בתל אביב מונה לר''מ בישיבה גדולה בבני ברק.
12.
תפארת התמימים
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
למה השמטתם את ישיבת תפארת התמימים בראשות המחנך הנודע הרה"ג ניסים כהן שליט"א, שעברה מבית דגן לראשון לציון, ומאוד הצליחה ברישום השנה.
13.
הישיבה בנצרת עילית
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
אני מתפלא שלא הזכרתם ברשימה את ישיבת תות"ל בנצרת עילית בראשות הרב ישעיה הרצל שליט"א.
אגב, כמה מאלו שהוזכרו ברשימה הם עדיין בגדר "חלום", ואין טעם להזכיר רק ישיבות שבפועל קמו.
14.
ממש תודה !
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
למערכת האתר , ממש תודה על הכתבה המעניינת והחשובה הזאת באמת היה בימים האחרונים הרבה בלאגן עם כל הישיבות המשפיעים והרמי"ם וכו' ! ולא היה אפשר להבין בדיוק מי שייך למה וכו'.

ממש תודה על הסדר !

עלו והצליחו !!!

15.
תגובה ל2
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
זה שזושא פויזנר כבר "חתום" נא לבדוק ותראו שאף אחד לא "חותם" שם. עכשיו אני מבין למה הוא לא הצטלם ליד הבנין.
אבל בכלל, עכשיו לאחר הסדר בלוד, כבר כמעט לא מעניין מיהו הצוות בישיבה קטנה ב"ב וד"ל.
16.
בחורים, זה פשוט לא הוגן
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
בתור חוזרת בתשובה, אני ממש לא מבינה למה לפנימיה של בנות אין משפיעה ראשית. למה לבחורים יש ולבנות אין? כאילו שבנות לא צריכות את זה
17.
מה הקשר?
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
העבודה של הרב פויזנר בב"ב, של הרב אשכנזי באור יהודה וכן של הרב לנדא, היא להגיע מדי פעם, להתוועד, להתוות דרך וכיו"ב, ולא עבודה יומיומית, כך שהם יכולים ולמיטב ידיעתי הם נשארים בישיבות המקוריות שלהם - לוד וצפת, בנוסף לעבודתם באור יהודה.
18.
פניה אישית לר' איציק גינזבורג
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
אני מכיר אותך הרבה שנים. שמעתי ממך הרבה חסידות. חלק גדול מהשקפתי החסידית היא ממך ובגללך. למה עזבת את הישיבה בכפר? עם כל הכבוד לתורת אמת עניי עירך קודמין. אני מאחל לך הצלחה בתורת אמת. ואין לי ספק שילקקו את השפתיים ממך, כל שומעי לקחך. אבל לא עושים צעד של שבירת הכלים. איך הרבי אמר אורות דתוהו בכלים דתיקון. אני פונה למורי ורבי ר' זלמן גופין, אל תתן לאיציק לעזוב. צריך את השילוב הזה בכפר. אני בטוח שיש לו המון מה לתרום בכפר. עצם ההסתכלות על האיש הזה, יש בה כדי להוסיף בהתנהגות חסידית. הכרתי הרבה משפיעים וכו'. אב ללא ראיתי אדם עם מידות נאצלות כמו שלו. וסליחה על המגילה הארוכה.
23.
לכבוד חברי בי"ד רבני חב"ד!
כ"ד תמוז ה׳תשס״ד
הגיע הזמן לעשות סדר בענינים. לא יתכן שכל אברך יחליט לפתוח ישיבה. צריך להקים ועדה של מומחים ראשי-ישיבות ותיקים, שהם יסמיכו מי יכול לכהן ראש ישיבה או משפיע. מצחיק גם מה שהורים לא חושבים הרבה ושולחים בניהם לשמש שפני נסיון.
26.
תגובה ל 10 הרב מקובצקי
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
הרב הגאון ר דניאל מקובצקי אכן כיהן כר"מ הכי בכיר בישיבת תות"ל בישיבה קטנה בבני ברק. ובישיבה גדולה שימש כנושא ונותן עם בחורים בחומר הנלמדאחרי הצהריים, וכיום הוא עובר לישיבה באלעד מה שאומר שהרמה באלעד תעלה עשרת מונים, בכלל אני חושב בתור תלמידו לשעבר שאין הרבה רמי"ם תלמידי חכמים בכזאות רמה,
28.
הרב גוראריה הרב הרצל והרב דוברבסקי
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
רבנים חשובים. אבל מה פתאום ראשי ישיבות? מאוד מאוד מוזר כל הדבר הזה.
29.
ל-18
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
ב"ה

אני בחור שלמדתי גם בישיבה קטנה בתו"א וגם בתו"ת כפ"ח

בישיבה קטנה תו"א הצוות היה נפלא, ועברו עלי שלוש שנים של התעלות, והרבה שעות יפות.

בישיבה בכפ"ח הצוות גרוע, הרמי"ם והמשפיעים לא יודעים לעשות את עבודתם כראוי, וכתוצאה מהזלזול המחפיר היו תוצאות בהתאם .

הרב איציק גינצבורג היה אחד מהאנשים שאני אישית הרבה יותר הערכתי ואהבתי, בן אדם משכמו ומעלה. (ותאמינו לי שדברי יוצאים מן הלב) הוא תמיד ידע היכן הנקודה החלשה, ותמיד התעניין לא רק בדברים התורניים, בניגוד לשאר הרבנים שם .

בסופו של דבר אני מאמין שבתו"א הוא יהיה הרבה יותר מועיל והרבה יותר מוערך (אישית אני נגד דעותיו המשיחיות, אבל אין בנ"א מושלם)

הרי זה ברור וידוע לכל, שבתו"ת הוא קיבל יחס צונן ומזלזל גם מהצוות וגם מהבחורים שידועים בהשקפתם השטחית והאווילית.

אף פעם בחיי אני לא אשכח את חול המועד פסח שאיציק כתת רגליו בחום אימים לבתיהם של בחורים,
בכל מקום שהם נמצאים בארץ.

ועל זה אני רוצה לומר לו מעל במה זו יישר כוח גדול.

איציק באם אתה קורא את דברי אלו
רק רתיתי שתדע שהשארת אצל הרבה בחורים רק רושם חיובי
ושאף פעם לא נשכח אותך .

איציק תודה!!


(אם מידי פעם נלמד להסתכל על הצדדים החיוביים שיש בבני אדם זה יואיל לא רק להם אלא גם לנו אישית)

בברכה
מ.ש
30.
לוד
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
מי שהספיד את לוד מיהר מידי.
31.
לוד
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
מי שהספיד את לוד מיהר מידי.
32.
לישיבה בראשל"צ
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
עם צוות שכזה יהיה לכם הצלחה כבירה!!!
עלו והצליחו.
33.
תמונת מצב
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
כל רב קהילה חביב פותח ישיבה.

כל אברך נקרא לשמש כר"מ או משפיע.

כל משפיע מתבגר "פורס חסות" על איזו ישי"ק שלא הצליחה כל כך.

אם איני טועה זו תמונת מצב מהנעשה בישיבות.
34.
שכחתם את העיקר
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
מרוב דאגות כנראה שכחו את הר' וואוואל סגל שהרים את ישיבת לוד מעלה מעלה יותר מ-20 שנה. מי שבאמת חשוב לו עתיד הישיבה שיציע להחזיר את הרב סגל לכהן כראש הישיבה כפי רצון הרבי.
(לדעתי כל הנפילות שהיו בשנים האחרונות הם בגלל שהרב סגל עזב את הישיבה שזהו היה הפך רצון הרבי)\
אל ההנהלה, תקבלו שכל ותעשו צעד נכון.
לעולם לא מאוחר.

אברך שזוכר את השנים היפות עם הרב סגל
35.
טביעת אצבעות
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
מעניין שיש תגובות שניכר מי הם הכותבים, כמו תגובה 26 שבקל תופסים שכתב מי שלא יכול לעקל שהארי שבחבורה בישיבה קטנה כבר רבות בשנים עזב ועבר לאלעד.
36.
נא לאשר
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
האם נכון מה שאומרים כי לאחר ההסדר המוצלח בלוד, והרב א. אינו יכול לספק את הסחורה לישיבה קטנה של ב"ב, כל ההסכם אתו בטל? נבקש אישור.
37.
אשכנזי
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
פושע מי שלוקח את חיים אשכנזי ועוד למשפיע ראשי הייתי מיעץ להנדל לחשוב טוב לפני שהוא עושה את זה
38.
לכל מאן דבעי
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
להווי ידוע שהרב בוטמן ואולי גם הרב קעניג עוברים לישיבה הקטנה בקרית גת אלא שהבעיה היא שוועד רבני חב"ד לא מאשר את זה עדיין מכה לעשות שישיבות נהיו כמו קבוצות כדורגל שלמי שייש יותר כסף מקבל את הר"מים היותר איכותיים בצער רב תלמיד שמססים שיעוג בישיבה גדולה
39.
משפיעים בבני ברק
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
מישהו מוכן להסביר מה ההבדל בין משפיע ראשי (זושא) למשפיע כללי (אקסלרוד)?!
40.
אקסלרוד וזושא
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
מה ההבדל בין משפיע ראשי למשפיע כללי?!
41.
ל COL
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
למה לא מעדכנים תגובות?!
42.
תגובה ל31
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
שכחת שכעת לוד נשארה בלי (פישר ובלי) כסף! ועם חוב של קרוב לעשרים מליון!! זה כלל לא קשור לכך שהצוות נשאר! ונראה אותם נשארים ע ו ד שנה בלי משכורות!
43.
בנוגע לר' גינזבורג
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
התפטר או פוטר?

הר' אשכנזי
התפטר או פוטר?

הר' אקסלרוד
התפטר או פוטר?
44.
חולון
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
לחולון מתכננת להגיע קבוצה גדולה מלוד... נא להתכונן!!
45.
למגיב מס' 9
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
האם לדעתך ר' זושא פוזנר הוא זה שגרם את הירידה? זושא הוא דוגמא של חסיד שחייבים כמוה בלוד העכשווית.

הר' אקסלרוד הכניס בשבע שנים האחרונות הרבה חסידישע לחלוחית וחבל על דאבדין.

הר' אשכנזי- מאוד חבל על החסידות שלו. שיעוריו היו שם דבר בלוד.

תמים במילואים.
46.
הרב שלמה חיים פלדמן
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
אברך חסידי ותלמיד חכם גדול ,עלה והצלח .
מתלמידך לשעבר
47.
תגובה ל:31
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
אני לא יודע מי ממהר או לא אבל מה שידוע לי שהעובדים בישיבה לא קיבלו משכורת למעלה מ6 חודשים ואין פוצה פה. קיימת הנהלה שאינה יודעת לנהל חנות מכולת , חברי ההנהלה מתעסקים בהנהגת חב"ד הארצית או העולמית וכו' אבל תכלס לדאוג לתקציבים פשוטים ממשרדי ממשלה לא עלה על דעתם, לכן למיטב הבנתי עד שלא "יעופו" משם כל חברי ההנלה המושחתים , לא יעזור כלום לאף אחד והישיבה הזאת לצערי , תתפרק לגורמים וחבל
48.
גולדברג
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
גולדברג שהיה השנה ר"מ בשיעור א' בלוד עובר לישיבת הרוסים במגדל בתור ר"מ
49.
תגובה ל 34
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
הדברים ממש נכונים.
אולי באמת זה הסיכוי האחרון לישיבה בלוד?
51.
הרב חיים אשכנזי
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
היה המשפיע שלי בשנים תשל"ו-תשל"ט. אני יכול להצהיר כאן, כמעט בשבועה: אם אני עוד אוחז היום בידית - זה בזכותו. מה שיש לי, זה ממנו. אני זוכר אותו כאדם רגיש, בעל לב ענק עם מקום לכו - לם - אפילו לפרחחים כמוני. ואתם יודעים מה? אולי דווקא עם כאלה הוא הצליח הרבה יותר. אין יום שאני לא מודה לאיש הנפלא הזה, על מה שהוא עשה למעני ולמען החברים שלי. הרב חיים אשכנזי הקים דור שלם של מקושרים, והציל המון המון בחורים מרדת שחת. אין לי מושג מה המצב כיום. אבל כל מלה בגנותו, כאן ובכל מקום אחר, קורעת לי את הלב.
52.
ל44
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
היתה התלבטות אצל כמה אבל בסוף החליטו לעבור למגדל לראש ישיבה ומשפיע מנוסים.
53.
לא נכון מה שכתב 44
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
כמה תלמידים נלחצו והתלבטו, אבל בסוף השתכנעו ע"י המשפיעים שלהם, לעבור למגדל ולכפ"ח למשפיעים ור"י מנוסים.
54.
הישיבה הותיקה
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
הישיבה הקטנה בבני ברק מתפרסמת כישיבה ותיקה.

והשאלה היא, מה ומי "ותיק" בישיבה? הרי מהרמי"ם הותיקים לא נשאר אחד, כולם כולם בלי יוצא מן הכלל עזבו, החל מהרבנים דימחובסקי, מקובצקי, בלינוב, הרב דוד פלדמן, וכלה בהרב אשכנזי וקופרמן , אפילו הרב קפלן עוזב שם. אז מי מהותיקים נשאר שם?

בנתיים הכי ותיקים בישיבה הם הרבנים גול ונפתלין , שהם עובדים בישיבה קרוב לשנה.

אולי הכוונה למנהלים הנכבדים שוותיקים הם בתחום החינוך החבד"י בבני ברק
55.
מוציאים את המשק מהמיתון
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
כל הכבוד עוד ישיבה ועוד ישיבה בסוף נגיע לאפס אחוזי אבטלה במדינה.

יש לי גם שאלה אם אני רב קהילה זה אומר שאני מתאים ליהות גם ראש ישיבה?
56.
לוד
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
הרב אשכנזי פוטר אבל ימשיך למסור שיעורים עד שיקבל פיצויים אם בכלל?
57.
פי
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
פישר הלך ולא נתן את הכסף
58.
הירידה של לוד
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
מעניין מאוד שכל הירידות של לוד החלו ב-8 שנים האחרונות מה שאומר שמאז שהרב וואלוואל סגל עזב את הישיבה, הישיבה ירדה פלאים.
תקחו לדוגמה את ישיבת תורת אמת ישי"ג שמנוהלת למעלה מ-10 שנים ביידי הר' סגל והיא צמחה להפליא.
בכל ההיסטוריה של תורת אמת לא היה כמות בחורים גדולה כמו בשנים האחרונות ולא נדבר על האיכות הגדולה.
מה שאומר, שמי שהולך בדרכו של הרבי ובברכותיו ההצלחה מאירה לו פנים.
לוד שבשנים האחרונות הרחיקה את הר' סגל זכתה למכה גדולה זאת בגלל שעשתה צעד הפוך מהוראתו של הרבי מפורשות.
נוסף לקח הוציאו מההנהלה שם שקרים של ממש בקשר לר' סגל, לא פלא שהם הגיעו למצנ של היום

חותם בתקווה שברגע האחרון יעשו תיקון המעוות ויצילו ישיבה שלמה
59.
תגובה ל55
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
תשאל את הרב דוברבסקי מראשון.......... מעניין שתורת אמת לא חשבה על זה בזמנו,,,,,,,
60.
סקופ ראשוני
כ"ז תמוז ה׳תשס״ד
מוקורו יודעי דבר מהישיבה הקדושה תו"א מדווחים שה" סגל הולך לזרוק את הר" סלונים מתפקידו כמשגיח לחסידות
עוד מוסיפים המקורות כי כל חברי ההנהלה עומדים לצידו של הר" סלונים שנלחם ומאיים לפנות לבית דין כיוון שנחתם איתו חוזה ל5 שנים ועברו מאז שנתייםץ
התלמידים יש לצין מצדדים דווקא בדעתו של ראש הישיבה הר" סגל ץ בנתיים נחייה ונראה
62.
אלעד=חב"ד
כ"ז תמוז ה׳תשס״ד
איפה יש ישיבה בה המנהל הגשמי מבין בלימוד כמו הרב בלינוב
כתלמידו לשעבר אני מאחל לו הצלחה
וסומך עלין שילמדו אצלו
63.
כל כך הרבה לשון הרע
כ"ז תמוז ה׳תשס״ד
אינו מובן מדוע הנהלת האתר מפרסמת ללא בושה תגובות שיש בתוכן כל כך הרבה לכלוך ורפש על אנשים חסידם, יראים ושלמים. מן הראוי היה לסנן את התגובות ולא לפרסם כל התפרצות של איזה תמים בטלן שמבזבז את זמנו וזמננו

אחד מאנ"ש המודאגים
64.
הכל בגלל פישר
כ"ז תמוז ה׳תשס״ד
כל הבלאגן שקורה בכל הישיבות כתוצאה מהמנודה פישר!!!
65.
למה פיטרו את הרב אשר אייזנבך
כ"ח תמוז ה׳תשס״ד
כתלמיד שלו אינני מבין את פשר הפיטורין של הרב האהוב הרב אייזנבך מישיבת אחי תמימים כפ"ח (ראשון)
66.
הקריסה הגדולה
א' אב ה׳תשס״ד
מאוד כאב להסתכל היום על הישיבה בלוד ולומר "חבל". חבל שלקחו מוסד של הרבי והרסו אותו בעשר אצבעות. חבל לשמוע שהישיבה לא מצליחה להחזיק את שיעור ג' עד סוף הלימודים שלכן שלחו אותם הבית. אני לא רוצה להפיל את האשמה על אף אחד ,אבל בתור בוגר של הישבה מאוד כאב לי לשמוע שהמקום שבו בליתי את השלוש שנים הכי יפות שלי מתנדנד ,ומה שנשאר לי להגיד זה רק חבל. אני מאוד מקווה שהישיבה תחזור להיות ראש החנית כמו שהיתה .
67.
הישיבה בבני ברק
א' אב ה׳תשס״ד
הישיבה בבני ברק היא ישיבה מעולה במיוחד אם הצוות החדש שמגיע אז בבקשה לכבד אותה קצת
71.
איציק גינזבורג
ב' אב ה׳תשס״ד
למדתי בכפר לפני כ 15 שנה ואיניני נמנה עם חסידיו של איציק,אבל אין ספק שבהשוואה ליתר אנשי הצוות המלומדים והמתקראים 'אליטות' הוא היחיד שאינו רואה בתפקידו כחלק מתכנית של קריירה,והוא בהחלט משמש דוגמא לבעל תפקיד שרואה את עיקר ענינו למען התמימים,ולא כרוב אנשי הצוות שלצערינו רואים את הישיבה כאמצעי לאספקת מקום עבודה,כבוד ושררה.והכיסאות המוזיקליים יוכיחו.זלמן ,שותפותך[שבשתיקה] לפיטוריו של איציק,מעלה הרהורים נוגים,כמה חבל.מי כמוך יודע כמה הדברים נכונים וזועקים.זלמן,קול דמי התמימים [שעדיין מגיעים]זועקים אליך מן האדמה.נכתב בכאב.
72.
בני ברק
ב' אב ה׳תשס״ד
אני מאוד מקוה ששנה הבאה הישיבה בבני ברק תיבנה והתלמידים יכנסו כי כבר לפני 3 שנים אמרו שיכנסו ולא נכנסו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
73.
לתגובה 58 ו 60
ג' אב ה׳תשס״ד
1. השנים הנכוחיות אינם השנין הטובות של תוא. נכון עובדתית יש עכשיו 60 בחרוים, אבל להזכירך היו כבר 120.
2. זה לא בזכות הר' סגל - כבר ראינו מה הוא עושה וכו', זה אך ורק בזכות שאר הצוות.
3. אם לקרוא לאוסף שחקני חיזוק שהובאו מצרפת כ":השנים הטובות" וכ"איכות" אז אנחנו במצב קשה.
4. מאחרוי הר' סלונים עומדים רוב בחורי תו"א שרוצאים לראות אותו נשאר - גם זה ממקור מידע אמין.
74.
למגיבים על בני ברק
ד' אב ה׳תשס״ד
תפסיקו לזלזל בישיבת תות"ל בני ברק לא מתאים זה ישיבה חסידית מאוד!!!!!!!!!! אני מקוה שתיקחו את זה לצומת ליבכם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחד התמימים!!
76.
תומכי תמימים זה לא מה שהיה
ה' אב ה׳תשס״ד
כא, שלמד בזמנו הן בלוד והן בישיבות תוי"ל בארץ ובחול המצב
דהיום מביש ומבזה איפה האחדות
נאהבת ישראל שהיתה.
77.
עדכון חדשות
ה' אב ה׳תשס״ד
הרה"ח הר' משה הלוי שיחי' הבר עזב את משרתו בישיבת תומכי תמימים בלוד ונתמנה למגיד שיעור בישיבת חב"ד בקרית גת.
נסיונו הרב בחינוך והתמסרותו לאין קץ כפשוטו למען תלמידיו, יתנו את אותותיהם בקרוב בישיבה בקרית גת. המתינו וראו!
78.
לוד
ה' אב ה׳תשס״ד
אני לומד בלוד ויודע מה קורה שם אז שלא יבלבלו במוח ! לוד ב"ה לא כורסת , בוטמאן לא יתן לזה לקרוא , וחוץ מזה חכו לשנה הבאה לפני שתסיקו מסקנות.הולכת ליהיות שנה מצויינת חוץ מהשיעור ב' הדפוק שהולך ליהיות שם אבל קצת מן האור...
דש לכיתת הר' מנחם קעניג חופש נעים ובהצלחה לשנה הבשה !!!!!!!

דרך אגב באמת חבל שהרב אייזנבך עוזב את ראשל"ץ
79.
אתם מתנהגים כמו בולשביקים
ז' אב ה׳תשס״ד
תפסיקו לצנזר הערות על אנשי שלומכם
80.
להרעיש עולמות
ז' אב ה׳תשס״ד
להחזיר את ר' אשר אייזנבאך לעבודה באחי תמימים משפיע למעלה מ17 שנה שהעמיד מאות תלמידים שלוחים רבנים רמי''ם ומשפיעים.
81.
מספיק עים האפליות!!!!!!!!!!
י"ד אב ה׳תשס״ד
לידיעתכם! ישנם תמימים חסידים ללא כל דופי ולא מקבלים אותם לישיבות חב"ד רק בגלל שהמעמד החברתי והמוצא לא מוצא חן בעיני ההנהלה!






82.
ב"ב ולוד
י"ד אב ה׳תשס״ד
מעמידים כאן את המצב כאילו ב"ב בעליה ולוד בירידה.

אבל העובדות הם שבשנה וחצי האחרונים עברו כ ע ש ר ה בחורים מב"ב ללוד, ועוד כמה מאחי תמימים ללוד.
83.
תגובה ל53
י"ד אב ה׳תשס״ד
הם לא החליטו לפי המשפיעים אלא לפי י.פ. ולפי מ.ד. וד"ל.
84.
ישיבה גם בנצרת עילית
ט"ז אב ה׳תשס״ד
פלא שלא נזכר כלל ע"דהישיבה הגדולה דנצרת עילית
86.
ישיבת לוד!
כ"א אב ה׳תשס״ד
הרב הבר עובר לקריית גת והרב בוטמן דיבר כמו תגובה 2 והרב זושא פויזנר יהיה רק פעמיים בשבוע בב"ב לשיחות אישיות והרב אשכנזי יהיה גם באור יהודה כמשפיע כללי
87.
הרבנים פורסט וגורדון
כ"ב אב ה׳תשס״ד
משגיחים באחי תמימים המחודשת .
88.
מדוע אחי תמימים ויתרה
כ"ב אב ה׳תשס״ד
על הגאונים ברוך בליזנ'סקי חיים פרוס . חנוך זילברשטרום. לדעתי זה טעות איומה.
89.
ל 18
ג' אלול ה׳תשס״ה
בתור בחור שלומד בבני ברק אכן זה כך כך גם ראש הישיבה בבני ברק מגיע פעמים בחודש למסור שיעור כללי
90.
ל 67 ו 74
ג' אלול ה׳תשס״ה
אני בחור שלומד שם וממש לא מסכים איתך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.