









בלי עין הרע: חסיד חב"ד בעין סערת פרסום במגזר החרדי

לפני שבועיים, הרימה חברת "אסם" קמפיין חדש במדיה החרדית, המקדם את מוצר הבייגלה בגרסה השטוחה. "כמה שטוחים, ככה טעימים" - זה הסלוגן שנבחר לקמפיין.
הפרזנטור שנבחר לקמפיין, הוא אברך חרדי משיכון חב"ד בלוד, ר´ משה בן-הרוש. במודעות, כפי שתוכלו לראות בתחתית הכתבה, נראה בן-הרוש מחזיק את הבייגלה השטוח.
המודעה נכנסה לכל העיתונים החרדים, מלבד "המודיע". הסיבה: "המבקר" טען כי העיניים של בן-הרוש "שובבות" - כך מדווח אתר "כיכר השבת".
מה זה "שובבות"? במשרד הפרסום החרדי "אפיקים" התקשו להבין את ההגדרה המדוייקת, אך המודעה הייתה חייבת להיכנס לעיתון בכל מחיר.
ישבו אנשי הפוטו-שופ במשרד והזיזו את העיניים לצד השני. "המבקר" קיבל את המודעה ללא העיניים ה"שובבות", ואישרה לפרסום. המודעה "הכשרה" פורסמה בעיתון של סוף-השבוע.
במשרד "אפיקים" אישרו את הידיעה. "המודיע" לא נוהג להגיב, אבל גורם במערכת אומר ש"מדובר במודעה לא חינוכית - היות והאברך קורץ". האברך עצמו, היה מופתע. "לא שמעתי על העניין", הגיב בחיוך.
ולנו, אין אלא להעיר, שחבל שמשרד הפרסום "אפיקים" בוחר להתעלם שוב ושוב מהמדיה החב"דית - בכל מה שקשור לקמפיינים המיועדים למגזר החרדי.
