מערכת COL | יום ח' אדר א ה׳תשע״א 12.02.2011

רבני חב"ד בוועידה השנתית של רבני ישראל

הועידה השנתית של רבני ישראל המאורגנת על-ידי מכון אריאל נפתחה באילת. בוועידה משתתפים מאות רבנים בראשות הרבנים הראשיים לישראל הרב שלמה משה עמאר והרב יונה מצגר ● בועידה נוטלים חלק גם רבני ערים חב"דיים כמו רבה של אילת הרב יוסף הכט, רבה של חולון הרב יוחנן גורארי' ורבה של קרית גת הרב משה הבלין  לסיפור המלא
רבני חב

הועידה השנתית של רבני ישראל המאורגנת על-ידי מכון אריאל נפתחה באילת. בוועידה משתתפים מאות רבנים בראשות הרבנים הראשיים לישראל הרב שלמה משה עמאר והרב יונה מצגר. בועידה נוטלים חלק גם רבני ערים חבדיי"ם כמו רבה של אילת הרב יוסף הכט, רבה של חולון הרב יוחנן גורארי' ורבה של קרית גת הרב משה הבלין. 

את נאום 'פתיחת הועידה', שעומדת השנה בסימן 'ירושלים', נשא הרב הראשי לאילת הרב יוסף הכט. בנאומו ביאר הרב הכט בהרחבה את משמעותה הפנימית של 'ירושלים' על-פי משנתו של הרבי תוך שהוא מביא בדבריו את החילוקים בין התלמוד הבבלי לתלמוד הירושלמי. בחלקו השני של המשא התמקד הרב הכט בתפקידו העיקרי של רב בישראל בתקופתנו ועורר על דבר האחריות הגדולה המוטלת בשעה זו על כתפי הרבנים, לקרב את כל בני ישראל לאבינו שבשמים ולהכינם לגאולה האמתית  והשלמה ע"י משיח צדקנו בקרוב ממש.

יש לציין, שבהכשרת המלון לקראת הועידה לקחו חלק צוות משותף של משגיחי המועצה הדתית באילת ומשגיחי מכון "אריאל" כשבראש הצוות מאילת עמד איש חב"ד ר' יורם בוארון.

שבת רבנים גם יחד

בועידה משתתפת נוסף לרבני הערים האמורים גם נציגות חב"דית מכובדת ביניהם רבה של עתלית הרב שמעון אלמליח, רבה של בת חפר הרב יוסף קרסיק, רב שכונת השחמון באילת הרב שמעון אייזנבך, רב רשת שדות תעופה הרב נסים אלמליח, הרב אליהו אסולין רב בית אליעזר בחדרה, הרב חיים נפרסטק מאוסטרליה, הרב משה גרטנר ועוד.

כמו כן נמשכת המסורת שקריאת התורה בשבת נשמעת מפי המשורר החסיד הרב יוסף מרטון איש ירושלים.

בסעודת השבת חברו להם יחד כל חסידי חב"ד, ביוזמתו של הרב אייזנבך, להתוועדות חסידית ומרוממת שסחפה אליה רבנים רבים שסיפרו כל אחד בתורו על נפלאותיו של הרבי וחסידיו בקירוב נשמות ישראל, כשהם מוותרים על מנוחת השבת. את המנגינות החב"דיות להתוועדות זו סיפק הזמר ר' ישראל פרנס שהכריז שאין כמו שירי חב"ד לשמח ולעורר את בני ישראל לאבינו שבשמים.

בסעודות השבת סיפרו הרבנים הראשיים על הקשר של הרבי לכלל ישראל. הראשון לציון הרב עמאר סיפר לשומעים כי כאשר הדיינים במרוקו היו צריכים לכתוב גיטין עבור בנ"י האשכנזים שהגיעו למרוקו לאחר השואה היו פונים אל הרבי בניו יורק, כדי לברר את השמות, לדבריו הרבי היה היה ידען גדול בכתיבת שמות ועסק בכך בשל הספר של סבו קב ונקי על שמות הגיטין.

גם הרב הראשי לשעבר הרב לאו הזכיר בדרשותיו את פעילות חב"ד בעולם כסמל ודוגמה לרבני ישראל.

הרב דוד שפירא הרוח החיה של הכנס וכמי שמוגדר על ידי נשיא מוסדות אריאל הרב שאר ישוב כהן "המרא דאתרא של ימי העיון", מספר מדי שנה לנוכחים על דברי הרבי בעת חלוקת הדולרים בהם עודד את קיום ימי העיון בברכות מיוחדות וקורא לרבני ישראל בכלל ולרבני חב"ד בפרט להשתדל להרחיב את מעגל המשתתפים וליטול חלק בדיוניו הפוריים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.