מערכת COL | יום ו' אדר א ה׳תשע״א 10.02.2011

רבה של ראש פינה בחן את תלמידי ישיבת "צעירי השלוחים"

תלמידי ישיבת צעירי השלוחים – צפת, ממשיכים בסידרת הבחינות בעל פה בנגלה ובחסידות: הרב אברהם דווידוביץ רבה של ראש פינה, והרב חיים חייקל קפלן השליח הראשי לצפת ומנהל הישיבה בחנו קבוצת תלמידים מצטיינים על דפי גמרא ומאמרי חסידות בעל פה  צפו בגלריה 
רבה של ראש פינה בחן את תלמידי ישיבת
תלמידי ישיבת צעירי השלוחים – צפת, ממשיכים בסידרת הבחינות בעל פה בנגלה ובחסידות: הרב אברהם דווידוביץ רבה של ראש פינה, והרב חיים חייקל קפלן השליח הראשי לצפת ומנהל הישיבה בחנו קבוצת תלמידים מצטיינים על דפי גמרא ומאמרי חסידות בעל פה
 
הרב אברהם דווידוביץ  רבה הראשי והמרא דאתרא של ראש פינה בחן השבוע קבוצת תלמידים מצטיינים  מישיבת צעירי השלוחים – צפת – על עשרות דפי גמרא ממסכת פסחים בעל פה. הרב דווידוביץ הידוע כת"ח מופלג המשמש כדיין ותיק בביה"ד לענייני גירות ועומד, לעיתים, בראש הרכבים לפתירת נושאים סבוכים בענייני גירות, הגיע השבוע לישיבת צעירי השלוחים בצפת לבחון קבוצה של תלמידים מצטיינים מהישיבה על עשרות דפי גמרא בעל פה.

את פני הרב דווידוביץ קיבל ראש הישיבה הרב שלום דובער הרצל המשמש גם שליח הרבי בראש פינה והשומר על קשר הדוק עם הרב דווידוביץ. הרב דווידוביץ בחן את התלמידים ורצה לשמוע מכל תלמיד על מקום שליחותו ברחבי תבל ובאה"ק.

הרב דווידוביץ הביע את התפעלותו הרבה מהידע הנרחב והשליטה הטובה של התלמידים הנבחנים בדפי הגמרא אותם שיננו בעל פה.

הנהלת הישיבה הביעה סיפוק רב מהתקדמות ה'מבצע תורה' בה נבחנים מידי שבועיים תלמידי הישיבה על עשרות דפי גמרא בבת אחת בעל פה מהמסכת הנלמדת מסכת פסחים, כשהכוונה היא להבחן בסוף השנה על כל מסכת פסחים בעל פה בבת אחת אצל הראשל"צ הרב שלמה עמאר.

בד בבד עם התקדמות מבצע בחינות הגמרא בעל פה קיבלה הנהלת הישיבה החלטה לפתוח ב'מבצע תורה' זהה גם בחסידות. בהמלצת משפיע הישיבה הרב מנחם מענדל שי' זילברשטרום המשקיע רבות בהצלחתם האישית של תלמידי הישיבה, הוחלט על שינון ובחינה בעל פה של המשך 'חורף תשל"ח'. תלמידי הישיבה נרתמו מיד למבצע החדש וקבוצת תלמידים שיננה את ארבעה המאמרים הראשונים של חורף תשל"ח.

הרב חיים חייקל שליט"א קפלן ממלא מקום אביו בשליחות לצפת ומנהל הישיבה ניאות להיות הבוחן הראשון וכבר השבוע בחן בעל פה קבוצת מצטיינים מתלמידי הישיבה.
הרב קפלן שליט"א נהנה לראות כיצד התלמידים שהשקיעו רבות מזמנם הפנוי וגם בין הסדרים הקדישו את זמנם לכך, ידעו היטיב את המאמרים ששיננו בעל פה. באותו מעמד הוחלט כבר על סידרה שניה של בחינה על המשך מאמרי חורף תשל"ח כשהפעם יבחנו התלמידים על המאמר 'ושבתי בשלום' הידוע כמאמר המוגה הארוך ביותר.

את הבחינה הבאה, מספר הרב שלמה שי' אזרף מנהלה הרוחני של הישיבה, יערוך המשפיע הרב יוסף יצחק שי' אופן אשר ניאות להקדיש מזמנו היקר להגיע לישיבה ולערוך את הבחינה על המאמרים בעל פה. הנהלת הישיבה מלאת סיפוק מהתמסרות התלמידים למבצעי תורה אשר נערכים בישיבה ומהחיות וההתלהבות שהתלמידים משקיעים במבצעים אלו הן בנגלה והן בחסידות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.