מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשע״א 09.02.2011

חשבתם לפצל דירה? זה יעלה לכם במס

תופעת פיצול הדירות הפכה כבר מזמן למכת מדינה. אבל מלבד העובדה שמדובר בעבירה על החוק, כעת גם רשויות המס נכנסות לתמונה ודורשות את שלהן  לסיפור המלא
חשבתם לפצל דירה? זה יעלה לכם במס

ynet

לאחרונה מתאחדות רשויות המדינה במטרה למגר את תופעת פיצול דירות המגורים למספר יחידות במטרה להשכירן בנפרד ובכך להעלות את התשואה על ההשקעה בנכס.

תופעה רווחת זו נולדה בתל אביב כחלק ממצוקת הדיור השוררת בעיר, כאשר מאות של דירות מפוצלות הופיעו כפטריות אחרי הגשם, אולם במהרה התפשטה התופעה לאיזורים הסמוכים לעיר ולאחרונה אף מעבר לכך.

חשוב להדגיש, כי מלבד ההפסד הכספי שבעלי דירות מפוצלות עלולים לחוות בשעת המכירה, פיצול של דירות מגורים במטרה להגדיל את ההכנסות מהווה עבירה על החוק ואף יוצר בעיה מוסרית מגריפת רווח באופן זה.

מלבד העובדה שהעיריות פונות לבעלי דירות רבים, גם משרד המשפטים הצהיר לאחרונה כי בכוונתו להחמיר איתם ולדרוש להטיל קנסות חסרי תקדים שעשויים להגיע גם ל-1,400 שקל בגין כל יום שבו נעשה שימוש בדירה המפוצלת, או לחילופין -להטיל קנס בגובה פי ארבעה משווי הרווחים שהשיגו מפצלי הדירות בתקופת ההשכרה.

קנס בסך 90 אלף שקל

בית משפט השלום באשדוד חייב בעל דירה שפיצל את הנכס שבבעלותו לשתי יחידות דיור ללא היתר לשלם קנס בסך 90 אלף שקל. 

הנאשם הורשע בבנייה ללא היתר, מאחר שפיצל דירה שבבעלותו לשתי יחידות דיור נפרדות באמצעות בניית קירות, שירותים ומטבחים בכל אחת מהיחידות, ללא היתר כדין. 

המדינה ביקשה להטיל על הנאשם עונש כבד מרתיע. לטענתה, תופעת פיצול דירות הפכה למכת מדינה שיש בה כדי להעמיס על התשתיות ומנגנוני התפעול הקיימים, גורמת מטרדי רעש ולכלוך, ופוגעת באיכות החיים של התושבים באיזור.

השופטת גילת שלו קבעה, כי עבירות של פיצול דירה ליחידות דיור נפרדות הינן חמורות במיוחד, זאת מאחר שהן גורמות לבנייה פרועה ולא מפוקחת, ומבטאות זלזול בחוק ובמדינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.