מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשע״א 02.02.2011

מאות בני נוער התאחדו לסוף שבוע בלתי נשכח ● דיווח, גלריה

בסוף שבוע האחרון, 250 בני נוער יחד עם שלושים שלוחים חברו לשבתון השנתי של רשת חב"ד לצעירים Cteen, הנערך זו הפעם השלישית, לסוף שבוע של כיף והשראה שחיזק את הרשת שגודלת ומפתחת מיום ליום ● "מספר המשתתפים השליש את עצמו משנה שעברה בה השתתפו רק 80 בני נוער", אומר הרב מענדל פרלשטיין מנהל Cteen, "כל זאת אודות לשלוחים, קבוצות הנוער של JLI, 'מעגל הידידות' שהפכו את השבתון לפרויקט אישי" לדיווח ולגלריה 
מאות בני נוער התאחדו לסוף שבוע בלתי נשכח ● דיווח, גלריה
צילום: בנצי ששון

בסוף שבוע האחרון, 250 בני נוער יחד עם שלושים שלוחים חברו לשבתון השנתי של רשת חב"ד לצעירים Cteen, הנערך זו הפעם השלישית, לסוף שבוע של כיף והשראה שחיזק את הרשת שגודלת ומפתחת מיום ליום.

"מספר המשתתפים השליש את עצמו משנה שעברה בה השתתפו רק 80 בני נוער", אומר הרב מענדל פרלשטיין מנהל Cteen, "כל זאת אודות לשלוחים, קבוצות הנוער של JLI, 'מעגל הידידות' שהפכו את השבתון לפרויקט אישי".

"השבתון נותן לאותם צעירים את ההרגשה שהם חלק מרשת חברתית גדולה", אומר הרב משה קוטלרסקי מ'המרכז לענייני חינוך', שתחת חסותה מתנהל הארגון CTeen. "הם הבינו כי הם מהווים חוליה חיונית בשרשרת הדורות. CTeen מלמד אותם על האחריות שניתנה להם, כל זאת בדרך כיפית ומהנה".

השבתון נפתח ביום שישי האחרון בבית חב"ד וול סטריט שבמנהטן, כאשר במהלך היום נהנו המשתתפים מסיור בסמליה המובהקים של העיר, מה שנתן להם אף הזדמנות להכיר חברים חדשים. "אחרי מספר שעות כבר הרגשתי כאילו המשפחה שלי גדלה", סיפר אדם אדרי ממונטריאול.

סעודת ליל שבת הייתה ללא צל של ספק אחד מהרגעים המיוחדים ביותר של השבתון. שירה, ריקודים ואווירה יהודית אותנטית עשו את שלהם על כל המשתתפים. ואז שהיה נראה שהסעודה כבר הסתיימה, הגיע למקום המתאגרף היהודי דמיטרי סליטה שריתק את הצעירים בסיפור התקרבותו ליהדות בעולם האגרוף.

את יום השבת העבירו המשתתפים בשיעורים, התוועדויות ודיונים בשלל נושאים מגוונים, כשסעודת השבת בבתי המשפחות המארחות ברחבי השכונה הפכה את יום השבת לעוד יום מיוחד ומהנה של השבתון.

שעה קלה לאחר צאת השבת המשתתפים כבר היו ישובים באוטובוסים שלקחו אותם היישר אל עבר מזח 90 במנהטן, שם יצאו הם להפלגה בלתי נשכחת על נהר ההודסון, כל זאת לצלילי מוזיקה, אוכל ואווירה מחשמלת, כשהצעירים אף מקדישים מזמנם לכתוב מכתבי אהדה ותמיכה לילדי צ'רנוביל.

הלילה נחתם בביקור בטיימס סקוור, שם התלהבותם של הצעירים הגיעה לשיאים כשכולם חברו למעגלי ריקודים כששירת 'עם ישראל חי' מרקיע שחקים.

"השבתון תוכנן להיות בצורה כזו שכל משתתף בו ירגיש אח"מ", אומר הרב בנציון טרייטל, רכז האירועים של CTeen. "לכל אדם יש המון פוטנציאל שלא נוצל, ואנחנו משתדלים לעשות הכל בכדי לתת לכל אחד מהם את תחושת הערך העצמי, מה שיגרום לו לעשות ולתת ככל שביכולתו".

יומו האחרון של השבתון (ראשון) נפתח בביקור ב-770, חדרו של הרבי, ולאחר מכן סיור מאחורי הקלעים של שכונת קראון הייטס, מאפיית המצות, סופר סת"ם, חנויות יודאייקה, מוזיאון הילדים היהודי, כשלאחר מכן נסעו משתתפי השבתון אל האוהל הקדוש.

לאחר מילות הסבר שלוו בסיפורים אודות הרבי ופועלו ישבו המשתתפים לכתוב פ"נ פרטי במקביל לפ"נ כללי שדיווח על השבתון. כשמשם המשיכו הם היישר אל האוהל.
שעה קלה לאחר מכן בבאנקעט סיום מכובד סביב שולחנות ערוכים נחתם השבתון, כאשר מספר נציגים עולים ומשתפים את חוויותיהם מהשבתון. "החרטה היחידה שיש לי, אמר הרב לוי חדקוב, שליח בפאלם הארבור, פלורידה, "זה שלא הבאתי יותר בני נוער".

ואכן מאז נחתמה השבת משרדי הארגון לא מפסיקים מלקבל איימילים וטלפונים שמהללים ומשבחים את השבתון ואת ההשלכות שלו, כמו כאלה שהחליטו להניח תפילין כל יום, או ללבוש ציצית, ועוד שלל החלטות טובות, שללא כל צל של ספק עושות נחת רוח למשלח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.