מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשע״א 09.02.2011

לואיזיאנה: השלוחים דאגו לקבורת אישה ערירית מישראל

בעיר ג'קסון שבמדינת לואיזינה נפטרה אישה יהודייה ערירית מישראל, הגב' לאה שפוק ז"ל, ואנשי חב"ד דאגו להביאה לקבורה יהודית מלאה, בסיוע החברא קדישא שהציעו חלקת קבורה בחינם ● מי היתה לאה שקופ ז"ל, וכיצד היא הגיעה מישראל ללואיזיאנה? והיכן מצא אותה אחיה, יצחק אחרי 40 שנה?  לסיפור המלא
לואיזיאנה: השלוחים דאגו לקבורת אישה ערירית מישראל
בעיר ג'קסון שבמדינת לואיזינה נפטרה אישה יהודייה ערירית, הגב' לאה שפוק ז"ל, ואנשי חב"ד דאגו להביאה לקבורה יהודית מלאה, בסיוע החברא קדישא שהציעו חלקת קבורה בחינם.

מי היתה לאה שקופ ז"ל, וכיצד היא הגיעה ללואיזיאנה? מסתבר כי לאה שירתה בצה"ל בשנות החמישים המאוחרות. עם סיום שירותה הצבאי היא קיבלה מילגה אקדמית מלאה בברקלי. בשלב מסויים, חוותה לאה התמוטטות נפשית חמורה, ואז נותק הקשר עם משפחתה בישראל.

בשנת 2007 הגיע יצחק שפוק לחפש את אחותו שנעלמה לפני 40 שנה. הכתובת האחרונה שהיתה ידועה לו היתה מלון קטן במרכז העיר ניו אורלינס.

בהשגחה פרטית, הנהג מונית הראשון שעצר לו היה ישראלי, שהכיר לו ישראליים נוספים בעיר, ואת בית חב"ד.

לצערו, התברר כי המלון כבר לא קיים, אך חלק מבעלי החנויות ברחוב נראה זוכר אדם אשר מתאים לתיאור של לאה. אישה מקומית, גילתה עניין אמיתי לסייע יצחק להתחקות אחר אחותו. אך המישמה היתה קשה.

בעזרת משרד חוקרי מקרי המוות, הגיע יצחק למחלקה הפסיכיאטרית בקצה מזרח לואיזיאנה, שם פגש את אחותו. היא היתה חולה מכדי להגיע לישראל.

בשבוע שעבר, היא הלכה לעולמה. בסיוע האנשים הטובים שסייעו ליצחק להתחקות אחר אחותו, הוא הצליח לסדר לאחותו קבורה יהודית נאותה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.