מערכת COL | יום ב' אדר א ה׳תשע״א 06.02.2011

הרב יואל כהן התוועד עם פעילי "לקראת שבת"

אמש (מוצ"ש), נערך בקרטון הייטס ערב מלווה מלכה לפעילי מכון "לקראת שבת" ● היה זה ערב של התוועדות חסידית ו"מלווה מלכה" – גיבוש וההערכות לחברי הפעילים במסגרת מערכת "אור החסידות" ששמה לעצמה כיעד את הפצת תורת רבנו בקרב הציבור הדתי-חרדי ובני הישיבות ● עם המשתתפים התוועד ה"חוזר" הרב יואל כהן  לדיווח ולתמונות 
הרב יואל כהן התוועד עם פעילי
Photos: Levikphoto.com for COLlive

כתב COL

"היה זה לפני כעשור שנים עת שנכנסתי כמנהגי מדי חג לבית כנסת מסויים בפלטבוש על מנת לחזור ולהביא בפני המתפללים משיחותיו של הרבי, במסגרת "הקהלת קהילות". אחד ממתפללי בית הכנסת יצא בהפגנתיות אל מול פני, בחפשו מה לעשות לבינתיים נטל בידו קונטרס מזדמן שהיה מונח על השולחן בשם "מעדני יום-טוב" – אחד משמות הקונטרסים שיוצאים לאור ע"י מערכת "אור החסידות".

נדלג מספר שנים, בחג הפסח השתא כשנכנסתי לדרוש באותו מקום, ניגש אלי אותו אחד ושאל אותי מדוע לא הדפיסו את השיחה הזו והזו בכרך הזה של לקוטי שיחות בגליון שיצא לחג"... – כך סיפר הרה"ת פתחי' שי' קארף, במהלך ערב ה"מלווה מלכא" המיוחד שהתקיים עבור פעילי מכון "לקראת שבת", בביתו של ר' שניאור שי' מינסקי, שאירח את הפועלים בחמימות וברוחב לב.

היה זה ערב של התוועדות חסידית ו"מלווה מלכה" – גיבוש וההערכות לחברי הפעילים במסגרת מערכת "אור החסידות" ששמה לעצמה כיעד את הפצת תורת רבנו בקרב הציבור הדתי-חרדי ובני הישיבות.

את שבט ההנחיה נטל הת' בנימין שי' וילהלם שהזמין את האורח המיוחד לערב, החוזר הראשי הרב יואל הכהן שי' כהן:

"שני מישורים קיימים במפעל השליחות של הרבי: הפצת היהדות והפצת המעיינות. הן אמנם אשר "המעשה הוא העיקר" ויש להשתדל ככל האפשר שכמה שיותר יהודים יקיימו מצוות מעשיות, אך באותה מידה חשיבות רבה יש לרגשותיו והבנתו של האדם המקיים, דבר שנעשה ע"י לימוד החסידות, ובפרט לימוד תורתו של הרבי. עניין זה פועלים אתם, באמצעות עריכת והפצת העלון החשוב "לקראת שבת".

ר' יואל, על אף שמיהר לנסוע לשיעור הקבוע במוצאי-שבת בבארא-פארק, לא וויתר על השתתפותו, והביע את התפעלותו מהמפעל העצום: לכם יש את הפצת המעין עצמו – האור העמוק הטמון בשיחותיו ותורותיו המופלאות של רבנו – שלמרבית הצער טרם זכה לפרסום כיאה וכדרוש. בדבריו, שיתף ר' יואל את המשתתפים בכמה אפיזודות שהוא היה עד להם, אודות השינוי הממשי שנעשה לאלו שנתקרבו לרבי ולתורתו. 

מחיל אל חיל

המכון, שהוקם לפני יותר משבע שנים עוד בהיות האברכים הפועלים בו כיום, תמימים מן השורה בישיבת תומכי תמימים, הרחיב והעלה במשך הזמן את פעילותו בהדרגה מרשימה. במהלך השנים, לקח על עצמו הארגון פרויקטים נוספים כגון: מכירת ספרי חסידות ביומי דפגרא, שיעורי תניא בישיבות חסידיות, ועוד.

בשלב זה מוקרן וידאו מיוחד על פעולתו של המכון במשך השנים, כשבין לבין נצפים רבנים ומשפיעים מדברים על עניינו וחשיבותו של המכון המיוחד, היחיד שלקח על עצמו את פרסום תורתו של הרבי מידי שבוע בשבוע בכל רחבי תבל.

הייחודיות של המכון

במהלך הערב, נשאו דברים ראש המערכת הרה"ת ר' אברהם שי' מן המייסד והמנהל המסור: ללא ספק רואים כי המסירות המיוחדת בכל לב של הפעילים המסורים, להפצת דבר המלך בכל אתר ואתר.

דברים נלהבים ומלאי רגש נשא עורך התוכן הת' משה שי' גורארי' בדבר הדעת שיש ליתן ללימוד והפצת תורתו הקדושה של רבנו. כמו כן, הת' לוי שי' רבינוביץ, שיתף את הפעילים בכמה סיפורים ואפיזודות, חלקם מהיכרות אישית, על תפוצתו ופעלתו של העלון על קוראיו מכל גווי הקשת.

עוד העלו את הפעולות הנשגבות של הקובץ ברחבי עולם התורה והועלה על נס את רצף הופעת הגליונות למעלה משלש-מאות.

הדוברים ברכו ועודדו את התמימים הפועלים והעוסקים בהפצת המעיינות ואיחלו להם הצלחה רבה והליכה מחיל אל חיל. במהלך האירוע העלו וציינו את חלקו הגדול של הרה"ח ר' זושא שי' ווילהעלם – מנהל רוחני של 'מתיבתא אהלי-תורה' - ומשפחתו שהעמיד את השטח שברשותו להקמת המשרדים ביד רמה ורחבה, ועומד לעזר המכון בכל עת.

הפעילים המסורים יצאו חדורים שמחה על החלק שנפל בגורלם ליטול חלק במבצע חשוב שכזה, ובכוחות מחודשים יצאו בהחלטה נחושה להמשיך את הפעילות, עדי נזכה תיכף ומיד לילך מ"לקראת שבת" ל"יום שכולו שבת ומנוחה", נאו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.