מערכת COL | יום ב' אדר א ה׳תשע״א 06.02.2011

בריאנסק: שליח חב"ד נחלץ, ואבי המשפחה לא ישרף

משפחת פ. מחיפה רצתה לקיים את צוואתה של אם המשפחה שנפטרה השבוע בגיל 82 ולהביאה לקבורה בעיר בריאנסק שברוסיה, סמוך לקברו של בעלה המנוח ● הבן שביקש לחסוך בעלויות סיכם עם חברת 'עלי שלכת' על שריפת הגופה ● בסיוע רבה של בריאנסק השליח הרב מנחם מענדל זקלס, אותרה המשפחה בעיר, והוחלט  לממן את כל עלויות העברת המת מישראל לרוסיה וקבורתו  לסיפור המלא 
בריאנסק: שליח חב

משפחת פ. מחיפה רצתה לקיים את צוואתה של אם המשפחה שנפטרה השבוע בגיל 82 ולהביאה לקבורה בעיר בריאנסק שברוסיה, סמוך לקברו של בעלה המנוח.

בנה של המנוחה חיפש באינטרנט חברה המתעסקת בהעברת גופות מישראל לרוסיה, והגיע לחברת 'עלי שלכת'. בחברה אמרו לבן, שעלות הטסת הגופה לרוסיה היא עשרים אלף ₪. הבן אמר שאין ביכולתו להעמיד סכום כה גבוה, ואז הציעו לו בחברה אלטרנטיבה שתעלה רק 10,500 ₪, והיא שריפה הגופה והעברת אפרה של האם בצנצנת לרוסיה. בחברת 'עלי שלכת' הגדילו לעשות ואף אמרו לבן שאין שום בעיה מצד היהדות לשרוף גופה, ושכך גם נהגו בעבר. הבן הסכים להצעה ומיהר להעביר לחברה את המסמכים הנדרשים וייפוי כוח לשריפת הגופה.

כשחברו לעבודה של הבן העובד במס הכנסה בת"א, שמע על כך, הזדעזע כולו מהרעיון של שריפת הגופה ופנה עם הסיפור אל יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה.

רבה של בריאנסק השליח הרב מנחם מענדל זקלס, איתר את המשפחה, ווידא שאמנם מדובר במשפחה יהודית, אבל בית העלמין שם קבור בעלה המנוח הוא בעיר 'בריאנסק' הנמצאת במרחק חמש שעות נסיעה ממוסקבה ועלויות ההעברה והקבורה גבוהים.

רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר נתן הוראה לממן את כל עלות הוצאות הקבורה של המנוחה ברוסיה. יו"ר המחלקה המשפטית של ארגון זק"א בישראל בסיוע של חברה קדישא חיפה וחברת 'שייקה קריב' הצליחו להוריד למינימום את ההוצאות בארץ ולממן את הוצאות הטיפול בגופה, אישורים והטסת הגופה.

אולם כשהבן פנה לחברת 'עלי שלכת' שהוא רוצה לבטל את שריפת גופת אמו, ענו לו בחברה שעבור הביטול הוא יצטרך לשלם 50% מהעסקה, כמו כל עסקה שמתבטלת על ידי צד אחד. רק אחרי שהבן אמר לחברה שלפי החוק החדש שנכנס לתוקף לא מזמן, אפשר לבטל כל עסקה תוך 14 יום מאז שנחתם, הסכימה החברה לבטל את העסקה ללא עלות, וביום שני הוטסה הגופה לקבורה בעיר בריאנסק שברוסיה סמוך לקברו של בעלה המנוח ובכך להינצל משריפה רח"ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.