מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״א 31.01.2011

חג בקייב: הוכנס ספר תורה לבית כנסת צעירי חב"ד ● גלריה

הדי התפתחותה של הקהילה היהודית בדרום העיר קייב ממשיכים להדהד, ולאחר כחודש שוב הוכנס ספר תורה להיכל בית הכנסת חב"ד בבניין המוסדות של צעירי חב"ד בהנהלת השליח הרב מרדכי לבנהרץ ● רב הקהילה הרב ברוך מנדלסון ציין כי היכל ארון הקודש התמלא לאחר שזה כבר השלישי שנכנס לבית הכנסת בתרומתו של מר גינדי מדבדב ידידו וריעו של השליח הרב אבישי באטשוילי  לסיפור המלא וגלריית תמונות 
חג בקייב: הוכנס ספר תורה לבית כנסת צעירי חב
כתב COL

הדי התפתחותה של הקהילה היהודית בדרום העיר קייב ממשיכים להדהד, ולאחר כחודש שוב הוכנס ספר תורה להיכל בית הכנסת חב"ד בבניין המוסדות של צעירי חב"ד בהנהלת השליח הרב מרדכי לבנהרץ.

רב הקהילה הרב ברוך מנדלסון ציין כי היכל ארון הקודש התמלא לאחר שזה כבר השלישי שנכנס לבית הכנסת כשאת הראשון תרם ר' משה זקס מכפר חב"ד, השני נתרם עם פתיחת בית הכנסת על ידי מר איגור צ'רבננקו שהשתתפף בעצמו גם באירוע זה יחד עם ידידו הנדיב ר' רפאל ראטמאן, וכעת זה השלישי על ידי מר גינדי מדבדב ידידו וריעו של השליח הרב אבישי באטשוילי.

ספר התורה הינו בן למעלה מ-150 שנה ונכתב באחת הקהילות הקטנות באוקראינה. בסיועו של השליח ורב העיר ז'יטומיר ומערב אוקראינה הרב שלמה וילהלם, נגאל הספר, שופץ ותוקן על ידי מגיהים יראי שמיים וכעת זכה לתחייה מחודשת עדות לתחייה היהודית ברחבי ברית המועצות לשעבר.

כן השתתפו באירוע הרב בערל קרסיק וכמובן אנשי הקהילה בדרום העיר ומרחבי העיר. בכיבודים השונים כובדו מר גינדי מדבדב ושותפיו מר בנימין גולן ומר משה דון. 

בנוסף, הוצג אצבע לקראית התורה תרומת מר חיים שקולניק לכבוד הכנסת ספר תורה זה תהלוכת לפידים ליוותה את ספר התורה על ידי ילדי השלוחים בניצוחו של הת' שמחה לבנהרץ עד להיכל בית הכנסת שם נחגגו ההקפות בשמחה וריקודים עם אמירתם של  פסוקי "אתה הראית" כנהוג.

לאחר תפילת מעריב הוזמן הקהל לסעודת מצווה באולם חדר האוכל שם נאמרו דברי ברכה על ידי הרב שלמה וילהלם שסיפר על ספר התורה וכיצד התגלגל עד שנגאל.

הרב וילהלם ציין שעליו להודות במיוחד לר' שמואל משה אנפולסקי שעוסק ללא ליאות בעניין גאולתם של הספרים, והודה לו על כך וסיים בתפילה כי ספרי תורה אחרים שנמצאים בשביה יגאלו גם הם בקרוב.

רב העיר צ'רקס השליח הרב דוב אקסלרוד הסביר את חשיבות שלימות ספר התורה כחשיבותו של כל יהודי בעם ישראל, במעמד ניתנו מתנות הוקרה לתורם מר גינדי מדבדב ושותפיו על עזרתם ותמיכתם במוסדות צעירי חב"ד במהלך השנה כולה.

הסעודה נערכה בטוב טעם על ידי חברת הקייטרינג של ר' מנדי גולדשמיד מדנייפרפטרובסק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.