מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשע״א 26.01.2011

64 אחוז מבני הנוער לא יודעים היכן שכן גוש קטיף

חמש שנים וחצי בלבד אחרי תוכנית ההתנקות מגוש קטיף ברצועת עזה, 59 אחוז מכלל הנוער בישראל לא יודעים מתי בוצעה התוכנית, ומביך אף יותר 64 - אחוז מהם לא יודעים היכן היה גוש קטיף. כך עולה מסקר שנערך במכון המחקר "מאגר מוחות" לקראת יום המורשת "יום גוש קטיף" במערכת החינוך, שיחל מחר בכ-700 בתי ספר ברחבי הארץ, ואשר מתפרסם היום בעיתון 'מעריב'  לסיפור המלא
64 אחוז מבני הנוער לא יודעים היכן שכן גוש קטיף
(צילום: ישראל ברדוגו)
עמיחי אתאלי, מעריב

תאריך יום המורשת לא נבחר במקרה. לפי לוח השנה העברי, בכ"ב בשבט עלה לקרקע נצר חזני, היישוב הראשון בגוש קטיף. בשבוע הקרוב, ביוזמתו של ועד מתיישבי הגוש, יעבירו מאות מפונים מערך שיעור מיוחד על הפינוי בבתי הספר, רובם המוחלט מזרם החינוך הממלכתי-דתי, ורק כ20- מהם משתייכים לזרם הממלכתי. 

לקראת יום המורשת, יזמו חברי ועד המתיישבים את הסקר, שבדק את ידיעותיהם של בני הנוער בארץ על החיים בגוש קטיף ותוכנית ההתנתקות. התוצאה: כלל אוכלוסיית הנוער הפגינה בורות קשה בכל הנוגע ליישובי גוש קטיף ולביצוע תוכנית ההתנתקות, הן בקרב הצעירים החילונים והן בקרב הדתיים. 

31 אחוז מבני הנוער החילונים חשבו שנווה דקלים היא שכונה בתל אביב, 12 אחוז השיבו שמדובר בבית מלון בהרצליה ועשרה אחוזים השיבו שמדובר בעיר מתקופת התנ"ך. רק 17 אחוז ידעו כי מדובר ביישוב הגדול ביותר שהיה קיים בגוש קטיף. רוב הנשאלים גם לא ידעו כי ראש הממשלה בזמן ההתנתקות היה אריאל שרון. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.