מערכת COL | יום כ' שבט ה׳תשע״א 25.01.2011

הסופר אלי עמיר בביקור בלונדון: סייעתי לעולים והרבי בירך אותי

במהלך אירוע ט"ו בשבט של מועדון העסקים הישראלי בלונדון, סיפר הסופר מר אלי עמיר, בהתרגשות על חלקו בהקמת נחלת הר חב"ד ושיכון חב"ד בלוד: "היו קשיים ומורכבויות רבות בכל התהליך ורבים מאנשי המשרד לא היו ערים לבקשת אנשי חב"ד לתמיכה בבניית מקוואות ובתי כנסת עבור האוכלוסיה", הוא סיפר ● "אנשי חב"ד שעמדו איתי בקשר, כנראה עדכנו את הרבי, וזכיתי לקבל מכתב תודה וברכה על הסיוע והעזר. לצערי לא ידעתי באותה העת להעריך את המכתב כיאות. אך עודנו שמור באמתחתי", אמר בסיפוק  לסיפור המלא 
הסופר אלי עמיר בביקור בלונדון: סייעתי לעולים והרבי בירך אותי

אירועי ט"ו בשבט היכו גלים בקהילה הישראלית בלונדון. טקס קביעת מזוזה התקיים בט"ו בשבט במשרד חברת הביטוח רמון בלונדון ע"י בית חב"ד לקהילה הישראלית.

לאחר קביעת המזוזה התכבדו האורחים בכיבוד קל ובפירות החג. במהלך הטקס נשא השליח הרב שניאור גליצנשטיין דברים אודות מהותו של ט"ו בשבט בהלכה ובעבודת האדם לאור תורתו של הרבי. מנהל החברה מר דני רווה שיבח את פעילות חב"ד והודה בחום לשליח על העבודה הנפלאה. בין המשתתפים, כיבדו את המעמד מנהל הבנק הישראלי-אנגלי 'פיבי בנק' מר דב קול, איש ההשקעות דוד לוי וידידים. 

אירועים נוספים התקיימו לקהילה הישראלית ובמשרדי נציגות ישראל.

שיעור מיוחד התקיים במשרד הסוכנות הראשי בלונדון בהשתתפות אנשי הסוכנות ובראשם יו"ר הסוכנות מר רפי נשיא ששמעו במשך שעה ארוכה אודות מהותו של יום. באירוע שהתקיים במשרד אל-על, בירך המנכ"ל מר אורי דנור את הפעולות הברוכות והביע את רצונו להיות שותף לפעילות העניפה.

ערב נשים מיוחד הופק ע"י השליחה גב' חני גליצנשטיין לנשות הקהילה עם תוכנית מגוונת לרגל ט"ו בשבט.  מפסלת בפירות הפתיעה את הנשים במגוון יצירות ועיצובים והשליחה שילבה בדבריה משיחות הרבי על משמעותו של ט"ו בשבט בקריירה הנשית. כמו-כן, העלון השבועי לקהילה הישראלית 'אתגר השבוע' התמקד השבוע בנושא ט"ו בשבט.

במהלכו של אירוע ט"ו בשבט של מועדון העסקים הישראלי היתה לשליח פגישה מרתקת עם איש השמאל הסופר מר אלי עמיר. עמיר סיפר בהתרגשות על חלקו בהקמת נחלת הר חב"ד ושיכון חב"ד בלוד:

"באותם ימים, שימשתי כמנכ"ל משרד הקליטה. חב"ד עמלו על הקמת שתי שכונות עבור העולים הרבים שהגיעו ארצה מבוכרא וגרוזיה.

היו קשיים ומורכבויות רבות בכל התהליך ורבים מאנשי המשרד לא היו ערים לבקשת אנשי חב"ד לתמיכה בבניית מקוואות ובתי כנסת עבור האוכלוסיה.

לכל אורך הדרך גיליתי רגישות רבה לקידום ולאישור כל צרכי הדת עבור העולים. אנשי חב"ד שעמדו איתי בקשר, כנראה עדכנו את הרבי מליובאוויטש וזכיתי לקבל מכתב תודה וברכה על הסיוע והעזר. לצערי לא ידעתי באותה העת להעריך את המכתב כיאות. אך עודנו שמור באמתחתי, אמר בסיפוק. (ראה אג"ק ו'ימי-תמימים').

לאחר כמה שנים, בביקורי בניו-יורק, התלווה אלי הרב אברהם העכט לביקור אצל הרבי. הרבי העניק לי דולר לברכה וברך אותי על הפעולות החשובות עבור הקהילה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.