מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״א 24.01.2011

לראשונה ברוסית: ספר מלאכות ויצירה בנושאים יהודיים

בימים אלו יצא לאור, לראשונה בתולדות יהדות חבר העמים, "ספר מלאכות ויצירה בנושאים יהודיים" בשפה הרוסית, בדגש על כך שהחומרים מהם יוצרים את  המלאכות, זמינים, נגישים וניתנים לרכישה בחנויות בערי חבר העמים ● הספר כולל 101 מלאכות שונות, ויצא לאור בפורמאט אלבומי מהודר, בן 345 עמודים צבעוניים של נייר כרומו בכריכה קשה, כשבסופו מצורפות סקיצות למלאכות השונות לסיפור המלא
לראשונה ברוסית: ספר מלאכות ויצירה בנושאים יהודיים

בימים אלו יצא לאור, לראשונה בתולדות יהדות חבר העמים, "ספר מלאכות ויצירה בנושאים יהודיים" בשפה הרוסית, בדגש על כך שהחומרים מהם יוצרים את  המלאכות, זמינים, נגישים וניתנים לרכישה בחנויות בערי חבר העמים.

הספר כולל 101 מלאכות שונות, ויצא לאור בפורמאט אלבומי מהודר, בן 345 עמודים צבעוניים של נייר כרומו בכריכה קשה, כשבסופו מצורפות סקיצות למלאכות השונות.

ספר זה גם מהווה מתנה אידיאלית לכל מורה, גננת, אמא, מדריכה וכן הלאה.
הספר יו"ל בתמיכתה של קרן לבייב.

הספר ניתן להשגה בחנויות הספרים בקראון הייטס ובדוכן מיוחד שיעמוד ביריד המכירות שיתקיים בע"ה בימי כינוס השלוחות

כמו כן ניתן לשלוח הזמנות למייל: [email protected]

מצו"ב דוגמא של מס' עמודים מהספר

קטעים מתוך ההקדמה לספר:

במסגרת עבודתנו להחייאת הקהילה היהודית באומסק, הכוללת גם ובעיקר עבודה עם ילדים ונוער, ראיתי חשיבות רבה בהכנת מלאכות יד הקשורות למעגל החיים היהודי, במטרה ליצור מעורבות, עניין וחוויה בתכנים יהודיים. כאן נתקלתי במחסור ברעיונות יצירתיים למלאכות יד, בהיעדר חומרים זמינים, ובעלות היקרה של החומרים המצויים.
כך נולד הרעיון להוציא לאור ספר שירכז מלאכות סביב חיי היום יום ומעגל השנה היהודי, תוך שימת דגש על כך שהן תהינה מורכבות מהיצע החומרים הקיים במדינה, תוך התחשבות בעלותם של החומרים למספר רב של ילדים (במסגרת רשת בתי הספר, גני הילדים, ומחנות הקיץ).

תודתי העמוקה נתונה לקרן לבייב, בראשות לב ואולגה לבייב - נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים, המסור ונתון בכל נפשו ומאודו לחינוך היהודי בחב"ע, למנכ"ל קרן לבייב ר' דוד מונדשיין, ואחרונה חביבה הגב' לאה ברקוביץ', מנהלת RC, המרכז להדפסת והפצת חומרי למידה יהודיים ברוסית, שליוותה את הפרויקט לכל אורך הדרך בעיצה ובמעש, שבזכותם יצא לאור ספר זה.

בספר זה מוגשות לפניכם 101 מלאכות הכוללות את כל מעגל החיים היהודי, תוך שימת דגש על פישוט דרכי העשייה שלהם, והיצע החומרים.

יחד עם זאת השתדלנו לשים את הדגש על מלאכות אשר לבד מעצם החדווה שבעשייתם, תבואנה לידי שימוש בחיי היום יום בקיום מצוות. (למשל: גביע לקידוש, כיסוי לחלות, וכן הלאה).

בהתחשב בכך שקהל היעד העיקרי של הספר הוא אנשים עם רקע מועט ביהדות, הקדמנו לכל מלאכה הסבר קצר על מקור המצווה/ המנהג, ע"מ לתת סקירה קצרה (בהתחשב במגבלות המקום), על המצווה ומשמעותה.

המלאכות הן ברמות קושי שונה ומיועדות לילדים בין הגילאים 5-15, כשאת רמתם מציין מספר הפרחים הנמצא בראש כל מלאכה (פרח אחד מציין את המלאכות הקלות, וארבעה פרחים את המלאכות היותר מורכבות).

מי ייתן וספר זה יהווה עוד כלי עזר שימושי בשליחותנו לקרב את אחינו בני ישראל לאבינו שבשמיים, ובכך נצליח להגשים בקרוב את משאת נפשו של הרבי שהיא מטרת שליחותנו, 'להביא את משיח צדקינו בפועל ממש'!

רחל קריצ'בסקי
אומסק, רוסיה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.