מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״א 19.01.2011

הישג לאגו"ח: ת"ת חב"ד בעמנואל יוכר כבית-ספר רישמי

הישג לאגו"ח: ת"ת חב"ד בעמנואל יוכר כבית ספר רישמי, לאחר שבמשך שנים ארוכות, פעל תלמוד תורה חב"ד בעמנואל כאגף בנים לא רישמי בתוך בית ספר חב"ד ● מכשולים רבים עמדו בפני הנהלת המוסד, אך אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב נרתמה, ולאחר פגישות עם צמרת משרד החינוך על כל מרכיביה, ובסיוע ראש המועצה המקומית ר' עזרא גרשי ניתן האישור המיוחל  כל הפרטים
הישג לאגו
ראש המועצה ר' עזרא גרשי מקבל תעודת הוקרה מידי הרב אהרונוב

כתב COL

לפני כחמש עשרה שנה, הקימה קהילת חב"ד בעמנואל בי"ס לבנות תפארת חיה מושקא, ולאחר מספר שנים, כשבית הספר גדל החליטו בקהילה להתחיל בפיתוח של תלמוד תורה לבנים. התלמוד תורה פעל בתוך בית הספר, כאגף בנים לא רשמי, כשהוא מונה כשליש מכמות התלמידים.

רב קהילת חב"ד הרב חיים קיזנר, מנכ"ל המוסדות הרב אפרים מלוב, וחברי ההנהלה, הבינו שבכדי שהתלמוד תורה יפרח וישגשג, יש צורך בהפרדת הבנים מבית הספר עד לכדי הקמה של מוסד נפרד לבנים.

בחודש שבט תש"ע, פנתה ההנהלה למשרד החינוך כדי לקבל אישור לפתיחת ממ"ד לבנים. בסיועו של ראש המועצה הרב עזרא גרשי, שפעל מול כל הגורמים בש"ס, עד שהתקבלה ההחלטה החיובית אצל מנכ"ל רשת החינוך התורני של ש"ס, הרב בן צור, לתת לבית ספר חב"ד.

אך למרבה האכזבה, הבעיה הגיעה מכיוון לא צפוי: פסיקת בג"צ בעניין עמנואל, לא איפשרה פתיחה של עוד סמל מוסד מוכר שאינו רשמי בעיר. למנהלי המוסד נמסר כי אמנם התלמוד תורה כמעט והכפיל את עצמו, אבל סמל מוסד ממ"ד ניתן לקבל רק לשנת הלימודים תשע"ב, ואישור לשנת הלימודים תשע"א הוא גבר דבר בלתי אפשרי.

רב קהילת חב"ד בעיר הרב חיים קיזנר, ומנכ"ל המוסדות וסגן ראש המועצה הרב אפרים מלוב יחד ראש מועצת העיר, פנו ליו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, הרב יוסף יצחק אהרונוב, שהשקיע את כל כוחו ומרצו בעניין ומינה את מזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג, לפעול מול הגורמים הרלונטים.

במקביל, המשיכו כל העת העובדים המסורים לעבוד ללא קבלת משכורת בצורה מסודרת ממשרד החינוך, ומתוך שליחות נטו שזהו מוסד של הרבי.

הרב אהרונוב פעל בנושא, במשך חודשים ארוכים, מול הגורמים הרלוונטיים במשרדים השונים, כשבמקביל, המשיך ראש המועצה לפעול ישירות מול מנכ"ל משרד החינוך.

לאחר מספר שבועות, התבשרה קהילת חב"ד עמנואל כי היא קיבלה את האישור המיוחל, ותלמוד תורה חב"ד בעמנואל יוצא לדרך חדשה.

קהילת חב"ד עמנואל ובראשה הרב קיזנר ומנכ"ל המוסדות הרב אפרים מלוב מודים לאגודת חסידי חב"ד בראשות הרב אהרונוב על כל פועלם הגדול להרחבת וביסוס מוסדות הרבי בארץ הקודש, ול"הרחבת גבולות הרבי בתלמידים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.