מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״א 17.01.2011

הרב נחשוני חשף בהתוועדות: כך התעניין הרבי בישיבת גור

המופת המדהים מהרבי, שסיפר הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר; ההיכרות של הרבי את רחובות העיר רמת גן, כפי שחשף ראש מחלקת הכשרות בעיר הרב משה נחשוני; השיעור במנהיגות שלמד הד"ר במחשבת ישראל ד"ר יצחק קראוס, והנס של סופר עיתון הארץ. רגעי געגועים טמירים אל נשיא הדור, בערב ייחודי שנערך במרכז ראשל"צ בארגון כולל "משכן מנחם" וקהילת חב"ד  לסיפור המלא 
הרב נחשוני חשף בהתוועדות: כך התעניין הרבי בישיבת גור
צילום: ברלה שיינר, COL
כתב COL

מאות מתושבי ראשל"צ השתתפו בהתוועדות י' שבט, שנערכה ברוב פאר והדר באולמי PURE היוקרתיים במרכז העיר. הערב הונחה בטוב טעם על ידי איש הקהילה, הרב יחיאל מלוב, שפתח בסיפור מופת מדהים שהיה עד לו באופן אישי.

סופר עיתון הארץ, יהודה פלטי, שהה במשך כמה חודשים ב-770 לצורך הכנת עבודה על חב"ד והוא נעזר בקביים בהליכה. במוצאי שמחת תורה, בעת חלוקת כוס של ברכה, הוא עבר לפני הרבי, והרבי אמר לו 'לזרוק את הקביים'.. ברגע הראשון הוא התבלבל ולא ידע איך להגיב, אבל הרבי חזר על דבריו. הוא הסיר מידיו את הקביים ולא נזקק להם יותר.. הוא פשוט המשיך ללכת בלעדיהם. "יצא לי לבקר בביתו, סיפר הרב מלוב, וראיתי את הקביים מונחות בצד, והוא מספר לכל אחד את סיפור המופת".

ראשון הנואמים היה הרב מרדכי צבי דוברבסקי, רב קהילת חב"ד וראש כולל משכן מנחם, העביר משא מרתק אודות שיטת הלימוד של הרבי, שגילתה את 'נקודת התמצית' בכל מחלוקת ואימרה של חז"ל. הרב הביא דוגמאות לדבריו מכמה וכמה מחלוקות של חז"ל, שהתבארו בדברי הרבי באופן גאוני ומופלא.

הנואם הבא, הרב דוד מאיר דרוקמן, רב העיר קרית מוצקין, המשיך באותו ענין ושיתף את הקהל בתיאור ההתכתבות המסועפת שניהל הרבי עם הגאון הרגוצ'ובי ואחרים מגאוני הדור. הרב דרוקמן עשה את השבת במחיצת קהילת חב"ד והתוועד במשך שעות ארוכות עם חברי הקהילה ואורחים רבים שבאו לכבודו, והותיר בכולם תחושה מרוממת של 'אשרינו מה טוב חלקנו'.

בשעה שהמלצרים הגישו את המנה העיקרית, מילאו את האולם צלילי ניגוני חב"ד עתיקים ומעוררי לב. היו אלו חברי ההרכב המוסיקלי "קולמוס הלב", מיכאל בהגן ולב לייבמן, אנשי קהילת חב"ד בראשל"צ, שהנעימו את הערב כולו בפסנתר וחליל צד. ההרכב המדהים הזה החל לעבוד יחד בחודשים האחרונים והם יוצאים בקרוב לסבב אירועים בערבי חב"ד.

נאום מרגש, נשא הרב משה נחשוני, ממומחי הכשרות הגדולים בארץ וראש מערכת הכשרות בראשל"צ, אודות הקשר המיוחד שהיה לאביו עם הרבי. קולו של הרב נחשוני נעצר מהתרגשות כמה פעמים במהלך דבריו והוא סיפר על יחידות מופלאה עליה שמע מאחד מאדמור"י בני ברק: בעת ששהה הרב אהרונוביץ, ראש עיריית בני ברק המיתולוגי ביחידות, הרבי התעניין אצלו בין השאר על ישיבת גור ברמת גן. הרבי שאל על הסדרים בישיבה וגם רצה לדעת היכן בדיוק היא ממוקמת. ראש העיר הסביר ובתוך הדברים אמר לו הרבי: "היא צריכה להיות ליד הקיוסק שם"... הרב נחשוני תיבל את דבריו, כדרכו בקודש, באימרות של גדולי ישראל אודות רוחב הידיעה והיקף ההשגה של צדיקי הדור, שאיננה מובנת בשכל אנושי.

המשא המרכזי נמסר בפי הרב פרופסור יצחק קראוס, ראש מכללת הרצוג, שכתב עבודת דוקטורט על המשנה הייחודית של הרבי. פרופסור קראוס ליווה את דבריו במצגת צבעונית והראה כיצד כל המהפך של "הדור השביעי" מסתתר, בעצם, במאמר הראשון של הרבי "באתי לגני". "המאמר הזה הוא שורש המהפך שחל בעם היהודי בחמישים השנים האחרונות והוא גם שיעור גדול במנהיגות", דברי פרופסור קראוס. ההרצאה מומלצת לכל חסיד חב"ד ולכל בית חב"ד, שמעונין להבין את 'הבשורה' של "הדור השביעי".

את הערב כיבדו בנוכחותם גם: הרב יצחק פישר רב שכונה בראשל"צ וראש מחלקת המקוואות בעיר, וסגן רה"ע הרב אריה כהן.

הקהל העצום נעמד על רגליו כאשר נכנס אל האולם הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר. הרב חזר מ'שבת חתן' בירושלים והוא מחתן את בתו ביום שני, אך לא רצה לוותר על השתתפות בהתוועדות י' שבט. אף שהרב מצגר ידוע כנואם מחונן, הוא הצליח לעורר את הקהל ברגשי געגועים עזים אל הרבי, עם סיפור מופת מדהים ששמע משליח חב"ד בגרייטניק ניו יורק. "איזה רבי בעולם, יושב בניו יורק ודואג ליהודים בתוניס"? "איזה רבי בעולם - במקום לקבל כסף - הוא מחלק אותו ליהודים לצדקה וברכה"? "ואיזה רבי בעולם, שאיננו מתקשר עם חסידיו באופן פיזי, אך הם קשורים אליו בחבלי עבותות אהבה"?

המנחה הודה לרב מנחם מענדל דוברבסקי, מנהל כולל משכן מנחם על ארגון הערב, התזמורת המשיכה לנגן עד אמצע הלילה, וסביב השולחנות נותרו לשבת יהודים רבים מכל החוגים להתלכד סביב דמותו של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.