מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשס״ד 07.07.2004

תמונת היום

יממה לפני תום כהונתו, נשיא אוסטריה ד"ר תומס קלסטיל מת אמש מהתקף-לב שלקה השבוע. המנוח זכה לקרדיט על שיקום תדמיתה של אוסטריה, בעקבות עברו הנאצי של קודמו בתפקיד, קורט וולדהיים. בביקור שערך בישראל, הביע הזדהות עם קורבנות השואה. בנאומו במשכן הכנסת הביע זעזוע על התפקיד ששיחקה אוסטריה במערכת ההשמדה הנאצית. שלוחי חב"ד באוסטריה זוכרים אותו כנשיא ידידותי ליהודים ולישראל שהצהיר "אוסטריה אינה סובלת אנטישמיות וגזענות", בפני באי הסמינר השנתי של "מרכז רבני אירופה" שהתכנסה בוינה. בפגישה שנערכה השנה בארמון "הופבורג", הנשיא קיבל במאור פנים את הרב יעקב בידרמן ואת עמיתיו לשליחות הרבי באוסטריה ואירופה. בשיחה ידידותית איתם, אמר אז "אנו נפגשים בתקופת זמן שאינה רק קריטית להיסטוריה האירופאית, אלא גם ובעיקר להיסטוריה של יהודי אירופה".
תמונת היום
משמאל: נשיא אוסטריה המנוח; הרב חיים-יהודה רבינוביץ', אב"ד ביה"ד האזורי בירושלים; הרב לוי מטוסוב, מנהל המרכז הקהילתי באיחוד האירופי והרב הראשי לישראל, הרב י
עוד בנושא: + לראשונה: קעמפ בנות בהרי האלפים האוסטריים + הרב בידרמן ל'קול-חי': תחייה יהודית מתחוללת באירופה + 'תמונת היום': וינה עם הרבנים + מנהיגי אירופה ציינו יו"ד שבט בוינה + נשיא אוסטריה: "אנו לא סובלים אנטישמיות"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.