מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשע״א 14.01.2011

צפו: רכבים עפים בשטפונות באוסטרליה ● וגם: השליח בדיווח חי

לפחות 10 בני אדם נהרגו ועוד 78 בני אדם נעדרים בשטפונות שפקדו את אוסטרליה. צפו בווידיאו שצולם ביממה האחרונה במדינה ● וגם: האזינו לראיון מרתק עם שליח חב"ד באיזור, הרב לוי יפה, ששודר ב"קול ישראל" לוידאו ולראיון המלא  
צפו: רכבים עפים בשטפונות באוסטרליה ● וגם: השליח בדיווח חי
(צילום: מתוך הוידאו)
תמליל הראיון. ההקלטה - בסוף התמליל

רן בינימיני: נפנה ללוי יפה, שהוא תושב ברייסבנד באוסטרליה, שלום לך.

לוי יפה: שלום וברכה.

רן: מה שלומך?

לוי יפה: בסדר, ברוך השם.

רן: אתה ליד החלון בבית?

לוי יפה: אני ליד החלון, לא, אני לא ליד החלון, ברוך השם אצלנו, אנחנו בסדר, ברוך השם. המים לא הגיע אלינו, איפה שאנחנו גרים.

רן: איפה אתה גר?

לוי יפה: אנחנו גרים מחוץ לעיר בערך 15 דקות מהעיר.

רן: אנחנו מדברים על ברייסבנן.

לוי יפה: כן, אנחנו לא במרכז העיר. המקומות שכל הבעיות אצלם, הם המקומות שהם ליד מרכז העיר, ליד הנהר, אלה המקומות שהרבה יצאו מהבתים שלהם והם...פונו.

רן: אז ספר לנו באמת מה קורה במקומות שהוצפו. אנחנו מבינים שיש הצפות מאד מאד גדולות, שרק הולכות ועולות כל הזמן.

לוי יפה: כן, כן. אבל אנחנו שמענו לפני כמה דקות, שהם חושבים, הם מקווים שזה לא יהיה כמו שהם היו..חשבו בהתחלה, הם חשבו שזה יגיע יותר מהמבול שהיה ב-74'', אבל עכשיו הם אומרים...הם חושבים שזה לא יגיע לזה. ברוך השם. ואנחנו ברוך השם כולם מהקהילה היהודית, איך שאנחנו יודעים כולם הגיעו למקומות של החברים, הם כולם בצוות. אבל הרבה מהבתים כנראה...הבתים שהיו קרוב לנהר, הם מתחת למים.

רן: כן, אתה רב של בית כנסת בבריסבן נכון?

לוי יפה: כן, כן. אני גם השליח של חב"ד פה בקהילה.

רן: ואיך מתנהגת הקהילה, יש לחץ, יש חשש, פחד, מכל מה שקורה?

לוי יפה: ברוך השם. הקהילה פה כמו כל מקומות, כל מקום שיש דבר כזה שקורה בקהילה, כל אחד הלב שלו יוצא לקראת חברו, לעזור בכל מה שאפשר. אנחנו דיברנו היום בלילה עם כמה משפחות שהם הביאו משפחות אחרות לבתים שלהם. יש עוד בעיה פה בקהילה שהרבה מקומות, נפסקו החשמל, וזה גם קצת קשה. משום שקצת חום עכשיו פה. אבל כולם..אומרים שהם איך אומרים, אחד מעודד את השני, וכולם...איך אומרים...ברוך השם זה יפה מאד לראות איך שכולם אוהבים אחד את השני...

רן: כולם עוזרים, כל אחד עוזר לשני. אבל איך באמת מתכוננים מבחינת הבית, איך מכינים את הבתים, או את הסביבה, איך רוצים...אתה יודע להתפנות, יש סידורים מיוחדים?

לוי יפה: ברדיו ובטלויזיה כל הזמן הם אומרים מה שצריך לעשות, איפה שהמים נכבה, ואיזה רחובות לא יכולים לעבור...אתה מבין יש הרבה אינפורמציה שעובר ליד הרדיו והאינטרנט, והם אומרים בדיוק מה לעשות, ומה המצב. ו..אבל שמענו שיש משפחות בקהילה שהם עבדו כמה...אחד היה לו..איך אומרים...והלך ויש כמה בתים שגם הם מתחת למים. וזה מעניין שפרשת השבוע הזה זה פרשת קריעת ים סוף, פרשת ושלח, וכל הסיפור פה שקורה...אבל העיקר הוא שכולם בטוחים, וברוך השם...קיבלנו מסידני ומלבורן יש מחב"ד שם, יש אורניזציה שהם רוצים לעזור לנו, אם צריכים משהו. ואנחנו משתדלים לעשות כל מה שיכולים לעשות, לעודד את הקהילה, ולעזור כל מה שאפשר.

רן: כן, אז שיהיה לכם רק בטוח שם עם כל השטפונות. לוי יפה מבריסבן שבאוסטרליה. תודה רבה לך על השיחה הזאת. אגב, העברית שלך בסדר גמור, חששת לפני הראיון אבל עברת את זה בשלום.

לוי יפה: תודה רבה. תודה רבה. תגיד לכל המאזינים שלך שיהיה להם שבת שלום ושנשמע רק בשורות טובות, ואם הם יכולים להתפלל שהמצב יהיה יותר טוב פה, אנחנו מאד נעריך את זה.

רן: אתם תעריכו את זה מאד. תודה רבה .ואנחנו גם מעריכים את השיחה איתך. תודה רבה לוי יפה.

לוי יפה: תודה רבה ושנשמע בשורות טובות.

רן: אמן.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן (להורדה)

צפו בוידאו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.