מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״א 12.01.2011

דנייפרופטרובסק: החרדי שוחרר למעצר בית בבית השליח

הצעיר החרדי שנעצר לפני כשבוע בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה כשהציג דרכון מזויף, שוחרר היום (רביעי) מהכלא למעצר בית בביתו של רב העיר, הרב שמואל קמינצקי ● "על-פי החוק המקומי, אסור להכניס מבקרים לאדם בסטטוס של 'עצור', אבל בזכות הקשר המיוחד שיש לנו עם רשות בתי הסוהר הצלחנו לקבל עבור הבחור את מקסימום התנאים", סיפר הרב קמינצקי  לסיפור המלא + דנייפרופטרובסק: השליח לעזרת חסיד ברסלב שנעצר
דנייפרופטרובסק: החרדי שוחרר למעצר בית בבית השליח
הרב שמואל קמינצקי ● צילום: COL

בחדרי חרדים

הצעיר החרדי שנעצר לפני כשבוע בדיינפרופטרובסק שבאוקראינה כשהציג דרכון מזויף, שוחרר היום (רביעי) מהכלא למעצר בית בביתו של רב העיר, הרב שמואל קמינצקי.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר הרב קמינצקי: "לפני שעות אחדות הסתיים המשפט. השופט היה אמור לחתום על צו גירוש ולהעלות את בחור הישיבה על מטוס אל-על שיוצא היום בלילה לישראל. כך לפחות קיווינו.

"מסתבר שהשופט הסכים אמנם לשחרר את הבחור מהכלא, אך עליו להתייצב למשפט שייערך בעוד שבוע בגין זיוף מסמכים. השופט הסכים לשחרר את הבחור בעקבות מכתב הערבות שחתמתי, שבו הצהרתי שאני אחראי על כך שהבחור לא יברח. אנחנו נארח אותו בקהילה והוא יהיה אצלי בבית", אומר הרב קמינצקי.

שאלנו את קמינצקי על תנאי המעצר להם זכה הצעיר. לדבריו, רשות בתי הסוהר מיודדת עם הרב המקומי והקהילה היהודית. תודות לכך זכה העצור ליחס מועדף: הוא קיבל חדר לבד, טלית, תפילין וספרי קודש, אוכל טרי וכשר מהמסעדה היהודית המקומית - וגם מבקרים הורשו להיכנס אליו.

"למעשה, על-פי החוק המקומי, אסור להכניס מבקרים לאדם בסטטוס של 'עצור', אבל בזכות הקשר המיוחד שיש לנו עם רשות בתי הסוהר הצלחנו לקבל עבור הבחור את מקסימום התנאים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.