מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשס״ג 21.07.2003

המהפיכה האורוגוואית בעיצומה

פגישות עם רבני העיר מונטוידאו, התוועדויות ושיעורים פרטיים בבית-חב"ד, קהל של 400 איש באירוע לרגל חג הגאולה - הן חלק מפעולות תלמידי ישיבת הקיץ החב"דית באורוגוואי, שהספיקו תוך שישה שבועות לתת תנופת מחודשת לפעילותו של שליח חב"ד הרב אליעזר שם-טוב. "השפות הרבות שתלמידי הישיבה מכירים, מועיל מאוד להצלחתם ב'מבצעים' ובשיעורים עם יהודי העיר. המעוניין ללמוד עם הבחורים יכול לבחור באיזו שפה שנוח לו: ספרדית, אנגלית, אידיש או עברית", מציין הרב שם-טוב ל-COL.
המהפיכה האורוגוואית בעיצומה
קבוצת התמימים עם השליח הראשי לאורוגוואי הרב אלעזר שם-טוב
"הנכם מוזמנים לטעום, טעם של ישיבה", כך נכתב בפרסום על הישיבת קיץ שבאורוגוואי, בהנהלת השליח הראשי למדינה הרב אליעזר-גרשון שם-טוב, אליה הגיעו קבוצה של שישה בחורים: הת' זלמן שמעון הכהן דערען מפיטסבורג, פנסילבניה; הת' יהודה-לייב הכהן זרחי מקראון-הייטס, ניו-יורק; הת' שניאור-שמחה לנדא מבני-ברק, אה"ק; הת' שלום-דובער שארף מקראון-הייטס, ניו-יורק; הת' לוי-יצחק ניו ממונטריאול, קנדה; והת' בן-ציון שם-טוב ממונטוידאו, אורוגוואי. קבוצת התלמידים התקבלה באהדה רבה על-ידי הקהילה היהודית המקומית ששמחו על הגעתם לפעול בעיר בהפצת המעיינות התורה והחסידות. בימים הראשונים הספיקו להיפגש עם רבני העיר ששמחו לבואם והבטיחו שיסייעו ככל יכולתם להצלחת הישיבה ופעולותיה. בפגישה עם הרב מרדכי מערבי, רבה של הקהילה האשכנזית בעיר, סיפר לבחורים על מצב היהדות והציע דרכי פעולה שונים איך לפעול כדי "ללמוד וללמד", והבטיח שיפעל יד ביד עם הישיבה כדי לעשות יחד כל שביכולתם "להפוך את העיר". הרב התפעל עמוקות בשמעו כי מספר בחורים הלומדים בישיבת "אהלי יוסף-יצחק" בעיר דיטרויט סיימו את מסכת פסחים בעל-פה. בשבת חג הגאולה - י"ב תמוז, התקיים התוועדות בבית הרב שי פרוינדליך, רב קהילת יבנה בעיר, יחד עם בני קהילתו, הרב שם-טוב והתמימים. הרב פרוינדליך שוחח בידידות עם הבחורים וקרא להם לנצל כל רגע בעיר להפצת המעיינות ו"להפוך את מונטוידאו למעיין". לרגל י"ג תמוז - חג הגאולה הגיע לעיר 'המקובל' הרב לייבל וולף מאוסטרליה, שהרצה בפני קהל של 400 איש, בנושא "החינוך היהודי בדרכי נועם והפיכת מידת הכעס והרוגז, במיוחד במצב העכשווי בעולם העובר תהפוכות מיום ליום ומרגע לרגע". בסגנון דיבורו המרגיע והמרתק, הרב וולף ריתק את קהל הנוכחים והשאיר בקרב ציבור הנוכחים טעם של עוד. המשתתפים הודו נרגשות לרב שם-טוב וביקשו ממנו להביא את הרב וולף להרצאות נוספות בעיר. הארוע נוצל על-ידי קבוצת הבחורים לפרסם על הישיבה המתקיימת בבית-חב"ד ולהזמין את הקהל הרחב לבוא ללמוד וליהנות מלימוד עיוני ומעמיק בחברת הבחורים. הישיבה - מרכז תפילות ושיעורים הישיבה עשתה לה כנפיים ברחבי העיר והרבה מיהודי העיר נוהרים לבית-חב"ד בזמני התפילות והלימודים כדי ללמוד עם התלמידים בין מנחה למעריב עד השעות המאוחרות של הלילה. בחצי הראשון של היום הבחורים לומדים מסכת מכות, מאמרי חסידות, שולחן ערוך וליקוטי שיחות, בעוד שהחצי השני מוקדש ללימוד עם אנשי הקהילה ובני הנוער שבעיר.
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
!ah
כ"א תמוז ה׳תשס״ג
these are the real chassidim of the Rebbe
2.
hemshech
כ"א תמוז ה׳תשס״ג
these bachurim all have or are learning in detroit
3.
זרחי נייס
כ"א תמוז ה׳תשס״ג
זרחי נייס!
4.
שניאור, יפה מאוד.
כ"א תמוז ה׳תשס״ג
רצית והצלחת, תלכו מחיל אל חיל.
5.
??/
כ"א תמוז ה׳תשס״ג
y'hie kovets heoros ubiurim lyeshivat kaits hazot, ve ma kara im levi new? e
6.
chevreh" chabad chabad"
כ"א תמוז ה׳תשס״ג
chabad chabad vnichabed it looks good , just dont get carried away in "elsa pinto " the east corner or what ever the thing is called im sure sh"t knows what im talking about
7.
דיטרויט
כ"א תמוז ה׳תשס״ג
what in the world is that ??? i never heard of it
8.
what in the world
כ"ב תמוז ה׳תשס״ג
Its not in the world
its a tefach hecher fun velt
9.
thats rghait
כ"ב תמוז ה׳תשס״ג
a detroiter from ... (not in this world) a
10.
hola!
כ"ג תמוז ה׳תשס״ג
vos epes ich ben klener?
nor-vos-den anivus nu!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.