מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״א 12.01.2011

המהפכה הלימודית של 'חב"ד בקמפוס': "jLearn"

חמימות, אווירה ביתית, געפילטע פיש וקניידלך. כל אלו הם מילים נרדפות שיזכירו תמיד לכל סטודנט יהודי את 'חב"ד בקמפוס'. עכשיו, מילה חדשה עומדת להצטרף אליהם – jLearn  לדיווח
המהפכה הלימודית של 'חב

עם תחילתם של לימודי החורף באוניברסיטאות, הקרן הבינלאומית של חב"ד בקמפוס הכריזה על המשך התרחבות תוכנית הלימוד שנועדה להרחיב ולמקסם את תחום לימודי היהדות בקרב הסטודנטים היהודים בדרך חוויתית ומרתקת.

המיזם לו ניתן השם – “jLearn”, הוא לא סתם עוד שיעור בבית חב"ד, אלא שינוי תרבות הלימוד של סטודנטים בכל הקשור לידע היהודי. 

מגוון רחב של שיעורים, המבוססים על תחומי ההתעניינות של התלמיד, נפרשים על פני חמשה שבועות, כאשר בכדי להשתתף במיזם מצריך הארגון התחייבות מראש של התלמיד. שלא כמו סעודות שבת המוגשות בחינם לכל דורש, הרי שכאן בכדי להיות חבר דרוש מחיר סימלי כדמי השתתפות. לדברי מנהלי המיזם עלות כספית נותנת את התחושה של השקעה ומחויבות אצל התלמיד. "עד היום לא היה סטודנט אחד שלא בחר להיות חלק מהמיזם בשל חוסר תקציב", אומרים בארגון.

מלבד תוכנית השיעורים, נערכים אירועים מיוחדים ופעילויות המותאמות במיוחד עבור משתתפי המיזם, זאת בכדי לשלב את חווית הלמידה לתוך קהילה חברתית.

המיזם שהושק לפני קצת יותר משנה בששה קמפוסים שונים, זכה להצלחה כבירה במידה ניכרת כשהוא התפתח ל21 אוניברסיטאות וקמפוסים ברחבי צפון אמריקה.

"מטרת היוזמה היא לקחת את לימוד התורה בקמפוסים לרמה אחרת", אומר הרב יוסי גורדון, סגן נשיא קרן "חב"ד בקמפוס" העולמי. "התלמידים מגיעים ללמוד נושא שמעניין אותם תוך שהם משתלבים בקהילה של אנשים שלכולם יש את הרצון להרחיב את הידע היהודי שלהם".

בעוד כל בית חב"ד בקמפוס מציע שיעורים שונים מידי שבוע בנושאים מגוונים, מלבד החברותות של שלוחים ושלוחות אחד על אחד עם סטודנטים/יות, יש את אלו שדואגים לעלות את כל אותם שיעורים לאתר המיזם, ובכך לגרום לתלמידים אחרים להיחשף לתוכן הלימודי ולחבור למיזם.

המיזם מנוהל ע"י הרב יוסי וויטקס, בעזרת וועדה של שלוחים, בניהם: הרב פרץ חן, אוניברסיטת ברנדייס. הרב יוחנן ריבקין, אוניברסיטת טוליין והרב אשר יערס, אוניברסיטת רוצ'סטר.

מידע עבור השלוחים והסטודנטים אודות המיזם זמין בכתובת: www.jLearn.org

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.