מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשע״א 11.01.2011

סיפורים על התקשרות לרבי ● לקט

לקראת י' שבט, יום קבלת הנשיאות של הרבי, מפרסם ר' יעקב צפריר קם מספר סיפורים מהרבי הקשורים להתקשרות לרבי. סיפורים אלו מהווים חלק מספר מיוחד, שכעת נמצא בשלבי ליקוט ועריכה, שמכיל סיפורים על הרבי מכלי ראשון, הסיפורים מסודרים לפי נושאים: חינוך, מבצעים, תמימים, קיום מצוות וכדומה  לסיפור המלא
סיפורים על התקשרות לרבי ● לקט

תעסוק יותר בלהט בחסידות
הרב אברהם מיכאל הלפרין, ירושלים

ב"יחידות" אחת אמרתי לרבי שאני מגיע כל כך הרבה פעמים לכאן ואני מרגיש "אז מווערט נישט אנדערש", ורוצה אני להיות מקושר יותר לרבי. הרבי נעשה מאוד רציני ואמר: "כשאתה תעסוק יותר בלהט בחסידות, ירגישו את הקשר". לאחר מכן אמר לי הרבי: "ידוע מה שכ"ק מו"ח אדמו"ר אומר בשיחות שאי ההרגשה היא מעלה, וכאשר האבר כואב חלילה, אזי מרגישים".

מאהבה ולא מיראה
הרב זאב גולד


נוכחתי בעת ביקור ניחום אבלים של הרבי אצל האדמו"ר מסאטמר. הביקור היה אצל אחד מגדולי הרבנים. החדר היה מלא וגדוש אנשים מכובדים, הרבנים ואישי ציבור ידועים. הרבי היה אז צעיר לימים, בתחילת ימי הנשיאות, אבל מיד עם היכנסו הפך לראש המדברים וכולם הקשיבו אליו מתוך ביטול והכנעה והערצה גדולה. להרבה מהנוכחים הייתה זאת ההזדמנות הראשונה להיפגש עם הרבי, והרושם שהשאיר על כולם היה חזק ביותר. כאשר יצא הרבי, הלכתי אחריו ואמרתי לו: אני מפחד שהנני הופך לחסיד שלכם. הרבי השיב: מדוע זה צריך להיות ב'מורא', הרי זה יכול להיות באהבה?

התקשרות דו סטרית
הרב מנחם מענדל גרונר, קרית גת

היה סטודנט יהודי, ממוצא חב"די, שרצה ללכת ללמוד באחת האוניברסיטאות בארה"ב. באותה תקופה הרבי התבטא בחריפות נגד תופעות שונות שהיו באוניברסיטאות בארה"ב, והסטודנט שהיה בדילמה, כתב לרבי שמאחר והוא חסיד של הרבי אזי הוא לא יכול לעשות נגדו וללכת בכל זאת ללמוד באוניברסיטה בה הוא כל כך רוצה ללמוד. לכן הוא מציע רעיון מקורי: במשך ארבע שנים הקרובות בלבד הוא לא יהיה חסיד של הרבי, ובכך תיפתר הבעיה... הרבי השיב לו: "אם ההתקשרות בין רבי לחסיד הייתה חד סטרית – אז הרעיון שלך היה טוב; אך מאחר והתקשרות בין רבי לחסיד היא דו-סטרית גם אם תנתק עצמך מהרבי – הרבי לא ינתק אותך ממנו".

כל בוקר – לראות במחשבה את הרבי
הרב יצחק דוד גרונר ז"ל

הרבי אמר לי ביחידות (בשנת תשי"ב): כל אברך שראה את הרבי ("דער רבי דער שווער") צריך כל בוקר – לא משנה אם לפני ברכות השחר או אחרי ברכות השחר – ללכת לפינה, לתאר לעצמו את הצורה של הרבי, וזה ייתן לו חיות לעשות את מה שצריך.

לא זז ממקומו
הרב שלום דוב אייכהורן

אני זוכר דבר שבעיני היה אופייני ל"ביטול" של הרבי. בדרך כלל, כשהרבי הריי"צ היה מסיים את ההתועדות, היה חתנו הרבי קם ראשון ומלווה את הרבי ביציאתו. פעם ראיתי שהרבי נ"ע סיים את ההתועדות ויצא. כולם קמו, מלבד הרבי שנשאר לשבת ולא זז ממקומו. לא הבנתי מה קרה. רק אחר כך נתברר לי כי אחד מרגלי השולחן נשמט מרוב לחץ באמצע ההתועדות. הרבי שלא רצה להפריע להמשך ההתועדות של הרבי, החזיק את השולחן ברגלו במשך כל ההתועדות כדי שלא יבחינו שהשולחן נשבר – דבר שמצריך כוח על טבעי. רק לאחר שכולם יצאו הוציא את רגלו וכל השולחן נפל!"...

הרבי כבר היה מוצא דרך לענות
הרב שמעון גולדמן, קראון הייטס


בשנת תש"י, לאחר הסתלקות הרבי הריי"צ, חמותי הייתה חולה. הרבי ידע זאת, וכאשר פגש את חמי שאל אותו, מה נשמע בבית'? חמי הבין שהרבי מתכוון לבריאות של חמותי, והוא ענה: שאין היום רבי לשאול אותו, אך הרופא אומר שהיא צריכה ללכת לבית הרפואה. אמר לו הרבי, שיעשו כדברי הרופא, והוסיף: אם היו שואלים את הרבי, הרבי כבר היה מוצא דרך לענות.

התקשרות – כיצד

יהודי שהיה בתהליך של התקרבות לתורה ומצוות כתב לרבי מכתב, ובו ביקש, בין השאר, שהרבי ישלח לו את תמונתו. הרבי השיב לו: אין זה נהוג כלל, כי אם ילמד (בתוך שאר לימודיו) מה שאני לומד (פרשת השבוע), וזה מאחד שלא בערך (- יותר) מפוטו.

כל מי שקיבל הוראות והדרכות מהרבי ביחידות או בהזדמנות אחרת מוזמן ליצור קשר עם המחבר ולמסור את הפרטים על מנת שניתן יהיה לצרף זאת לספר.
לפרטים:
0544-924770
[email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.