מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשע״א 11.01.2011

המושתל חזר לארץ, התורם הגיע מניו-יורק לחגוג עמו ● מרגש

ר' ישראל קונסטנטיני מנתניה חזר לישראל - לאחר שהתאושש מהניתוח להשתלת כליה ● אמש (שני) הוא ערך סעודת הודיה מרגשת עם חברי קהילת חב"ד בנתניה ● אורחי הכבוד: תורם הכליה, השליח הרב מנדי מאטלעס והרב אברהם לידר יו"ר "אהבת חסד" שתיווך בין השניים ● ההתרגשות הגיעה לשיאה בריקודים המשותפים ● מנחם כהן ומאיר דהן, היו שם ● בלעדי  לסיפור המלא וגלריית תמונות 
המושתל חזר לארץ, התורם הגיע מניו-יורק לחגוג עמו ● מרגש
מימין: קונסטנטיני, לידר, מאטלעס, והרב מנחם וולפא ● צילומים: מאיר דהן, COL
מנחם כהן
עם החוגגים בנתניה

היה צריך להביט בפניו של השליח מניו-יורק הרב מנדי מאטלעס, כדי לראות מהי מסירות נפש של ממש, שלא על מנת לקבל פרס. הוא ישב, נבוך, בשולחן הכבוד, ופשוט לא הבין מדוע הוא לא יושב בין קהל המשתתפים, בבית-כנסת חב"ד בנתניה. "לא מצליח להבין עד לרגע זה על מה המהומה", הוא שב וחזר על המשפט שרק מעצים את מעשה החסד המדהים שהחליט לעשות.

הכל החל בחודשי הקיץ, תש"ע. ר' ישראל קונסטנטיני, מקהילת חב"ד בנתניה, החליט לנסוע לניו-יורק - שם חשב לנסות את מזלו במציאת תורם כליה מתאים. כפי שפורט בהרחבה בכתבה שפורסמה ב-COL, הוא פנה לרב אברהם לידר, יו"ר ארגון "אהבת חסד" בקראון-הייטס שהתגייס למשימה.

הרב לידר תלה מודעה קטנה בלוח המודעות המיתולוגי של בית-חיינו - 770 בקראון-הייטס. בתוך מספר ימים צלצל הרב מאטלעס, שליח חב"ד באולבני שבניו-יורק, והציע את עצמו. "בקשר למודעה", אמר בשפה פשוטה, "נראה לי שאני מתאים לתרום את הכליה".

לאחר תהליך ארוך, שכלל טיפולים פסיכולוגיים וכדומה, לפני חודשיים בוצעו הניתוחים, גם אצל התורם וגם אצל המושתל - בהצלחה.

המתח הופר באחת, ברגע שבו יצאו הרופאים והודיעו, כי שני הניתוחים עברו בהצלחה. הרב מאטלעס התאושש ראשון. בני משפחתו והרב לידר נכנסו אליו ראשונים. יום למחרת התאושש גם ר' ישראל. הוא קם ממיטתו וביקש לראות את התורם. "הוא נכנס לחדרו של הרב מאטלעס, ובעיניים בוכיות הודה לו דקות ארוכות. זה היה מחזה מצמרר שלא אשכח לעולם", סיפר הרב לידר.

ר' ישראל ביקש מהנוכחים להשאירו לכמה רגעים לבדו עם הרב מאטלעס. "רציתי להגיד לו כמה דברים לבד, זה היה רגע אישי מאוד", הוא אומר וקולו נשנק. "אחרי שחיבקתי ונישקתי אותו, אמרתי לו שהוא מלאך. פשוט מלאך. הוא הציל אותי מכאבי תופת יומיים שעברו עליי בשלוש השנים האחרונות. בלעדיו, איני יודע כיצד הייתי יכול להמשיך את חיי עם הסבל הזה.

"אמרתי לו שהוא היה שליחו של הקב"ה לתת לי מחדש את החיים במתנה. הסברתי לו שאת התודה שלי שום מילה לא יכולה להכיל. ובאמת, עד רגע זה, אני מתקשה למצוא מילים כשאני מבקש להודות לו".

לפני ימים ספורים, חזר קונסטנטיני לביתו שבנתניה, עם כליה חדשה, עם חיים חדשים. אמש, הוא ערך סעודת הודיה חגיגית בבית-הכנסת. חברי הקהילה, לצד בני המשפחה ומכרים - הגיעו לשמוח עמו בשמחתו.

אורחי הכבוד, היו הרב מאטלעס והרב לידר שהגיעו במיוחד מקראון-הייטס. רעייתו של הרב מאטלעס, החליטה להצטרף אף היא לביקורו בישראל. נשות הקהילה ניגשו אליהם והביעו בפניה את התפעלותם מהמעשה האמיץ שעשה בעלה. "זה לא היה פשוט, אבל הוא היה נחוש", סיפרה לנשות הקהילה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.