מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשע״א 09.01.2011

מעיינות נשים בסימן שלוש

תוכנית מעיינות נשים בירושלים חגגה בשבוע שעבר את יום הולדתה השלישי, בארוחת ערב חגיגית מיוחדת, בה השתתפו כל חניכות מעיינות וכיבדו בנוכחותם חברי הנהלת וקהילת מעיינות התומכת  לדיווח ולתמונות 
מעיינות נשים בסימן שלוש

ההיסטוריה הקצרה הלוא היא אשר לפני שלוש שנים בדיוק, תוכנית מעיינות נשים פתחה את שעריה בתמיכתו  של מר ג'ורג' רוהר. ומשם ועד כאן כבר למעלה 400 בוגרות עברו במסלול מעיינות נשים לחיים יהודיים טובים יותר.

בערב זה עלה נושא השלושה, מוקד הערב היה תורה, עבודה וגמילות חסדים, אשר ערכים אלו  עומדים בבסיס תוכנית הנשים מעיינות, הכוללת לימוד קפדני, צמיחה רוחנית ומעורבות עם החברה הישראלית דרך פעילותם ההתנדבותית. וכל זה עלה במצגות שנוצרו על ידי התלמידות הנוכחיות כדי לתאר את נשיי מעיינות העוסקות בתחומים אלו.

"זהו שילוב ייחודי זה של למידה, צמיחה רוחנית ומעורבות קהילתית כי משכה סטודנטים מכל תחומי החיים ואת כל הפינות של העולם לתוכנית נשים מעיינות", אומר הרב כתריאל שם טוב, מנכ"ל מעיינות. "אנו מעודדים את תלמידותינו לראות במעשי צדקה כהרחבה טבעית של הלמידה שלהם במעיינות".

מעיינות מציעה לסטודנטים שלה מגוון רחב של נושאים, לרבות תלמוד, חסידות, מתן תכניות אקדמיות ומאתגרות אינטלקטואלית. "בעידן המודרני, אנו מבלים שנים בלימודים ומקבלים תואר חולין. לעומת מעיינות המעניקה לנשים את ההזדמנות כדי להביא את החינוך היהודי אליהם פנימה ," אמרה רחלי מנוויל, סטודנטית במכון מעיינות, במצגת.

במרחב של שלוש שנים, מעיינות הצליחה להרוויח לעצמה מוניטין מוצק ולבנות מערך לימודים ל 150 סטודנטים בשנה.

עם זאת, המעורבים בתוכנית אינם מופתעים מתכנית נשים מעיינות אשר השיגה תוצאות מפתיעות בתקופה כה קצרה של זמן. "ידעתי מהרגע הראשון כי תוכנית מעיינות של נשים תהיה הצלחה יוצאת מן הכלל כי נשים בעלת אופי טוב מכל רחבי העולם נוהרים אל אולמות הקודש של למידה," אמר מר אייב ארדניסט הנואם המרכזי, חבר דירקטוריון מעיינות התומך בתוכנית, מאז הקמתה לפני שלוש שנים. "אני מוריד את כובעי אליכן!" קרא מר ארדניסט, שדיבר מטעם הדירקטוריון, הוצגו בליל זה אף  חברי הדירקטוריון מר אנדי וגברת רותי אברהם.

במהלך הסעודה, סטודנטיות מעיינות ניצלו את ההזדמנות כדי להודות לאנשים רבים אשר הפכו את שלוש השנים האחרונות של תוכנית מעיינות נשים מאפשר למציאות, מנהל התכנית, הרב מאיר לוינגר וחיה אשתו, וכן סגן מנהל, גב' רבקה מרגה גסטטנר.

"ללא נדיבותם של תומכינו ומסירות הפקולטה מעיינות, לא היינו מסוגלים להשיג את מה שיש לנו", אומר הרב שלמה גסטטנר, יו"ר מכון מעיינות. "אנו אסירי תודה באמת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.