מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשע״א 09.01.2011

חב"דניק תובע את צבא ארה"ב בגלל איסור זקן

הצבא האמריקאי סירב לגייס את הרב מנחם שטרן לקורס קציני דת בשל העובדה כי מסיבות דתיות הוא אינו מוכן לגלח את זקנו. החב"דניק שנחוש לשרת בצבא האמריקאי הגיש בתגובה תביעה על אפליה ודרש להחזירו לשירות לסיפור המלא  עוד בנושא:● הצבא לחב"דניק: רוצה להתגייס? תגלח את הזקןהישג חב"די: רב שני עם זקן מלא בצבא ארה"בהרב החב"די ניצח את "איסור הזקן" והתגייס לצבא ארה"ב
חב
הרב מנחם שטרן

הצבא האמריקאי סירב לגייס את הרב מנחם שטרן לקורס קציני דת בשל העובדה כי מסיבות דתיות הוא אינו מוכן לגלח את זקנו. החב"דניק שנחוש לשרת בצבא האמריקאי הגיש בתגובה תביעה על אפליה ודרש להחזירו לשירות.

הרב שטרן בן ה-29 מתגורר בשכונת קראון הייטס, המרכז העולמי של חסידות חב"ד, ובשל שיקולי פרנסה הוא התעניין בגיוס לצבא ארצות הברית כקצין דת ואף החל בהכנות לקראת קורס הקצינים. כאשר הוא הבהיר כי לא יגלח את זקנו, כנדרש בפקודות הצבא האמריקאי, הוא קיבל מכתב ולפיו הוא הוצב ביחידה בשל טעות מנהלית וכי הוא אינו יכול להתגייס אם יתמיד בסירוב להתגלח. שטרן עירער פעמיים על ההחלטה ולאחר שנדחה, החליט לתבוע את הצבא על אפליה.

בראיון לאתר האינטרנט של "ניו-יורק דיילי מייל" ציין שטרן כי הוא נחוש להתגייס לצבא ולשרת שם למרות הזקן ועל הצבא האמריקאי להבין זאת. "זו המשימה שלי לשרת את החיילים האמריקאים, אני לא אוותר על הקרב הזה. הזקן הוא מבטא את הקשר שלי לאלוהים ואני לא מוכן לחתוך אותו לעולם".

עורך הדין של שטרן ציין כי ברשותם תקדים משפטי משנת 1976 בו ניצח קצין דת יהודי את הצבא בתביעה דומה, לאחר שהורשה שלא לגלח את זקנו. בנוסף, אישר הצבא האמריקאי בשנת 2009 לשלושה חיילים הודים שלא לגלח את זקנם ואפילו לחבוש על ראשם טורבן - כיסוי הראש המסורתי שלהם.

דובר הפנטגון סירב להתייחס לתביעה אך ציין כי הצבא לעיתים מעניק אישורים חריגים לגידול זקן מטעמים דתיים והזמין את החב"דניק להגיש בקשה מסודרת וזו תטופל לדבריו ברגישות הראויה. דובר הפנטגון גם הדגיש כי הצבא משתדל לתת לכל חייל את האפשרות להביע את עצמו מבחינה דתית וזאת כמובן בהתאם לדרישות הצבא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.