מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשע״א 09.01.2011

זק"א צירפה לשורותיה חמישה מתנדבים חב"דיים

זק"א העניק תעודות הוקרה לנציגי המדינות שסייעו בכיבוי האש. הטרקטורונים הם זיכרון והנצחה על שמם של 44 הנספים ז"ל באסון הכרמל, שחרפו נפשם להציל חיים ● סגן רה"מ ושר הפנים אלי ישי ברך על הרעיון והיוזמה המופלאה, העלה על נס את פעילות ארגון זק"א ומתנדביו והקידוש השם הגדול שהם עושים בארץ ובעולם כולו בעבודת הקודש לדיווח ולתמונות 
זק
צילום: מנדי הכטמן

זק"א העניק תעודות הוקרה לנציגי המדינות שסייעו בכיבוי האש. הטרקטורונים הם זיכרון והנצחה על שמם של 44 הנספים ז"ל באסון הכרמל, שחרפו נפשם להציל חיים. הטרקטורונים על ציודם נתרמו על ידי אנשי החסד מר מיכאל מירילשווילי יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א ומר אלכסנדר משקביץ נשיא הקונגרס היהודי האירו-אסיה.

מטרת הפרויקט: הקמת יחידת תגובה מהירה ראשונית, שתצויד במערכת כיבוי חדשנית המורכבת על טרקטורון בעל ניידות ועבירות גבוהים, ונותנת את האפשרות להגיע לשריפות מהר ולהספיק לכבות את השריפות לפני שמתפתחות למימדים עצומים. היחידה תעבוד בתיאום מלא ובשת"פ עם כב"א על בסיס של התנדבות או 'שירות אזרחי'.

את הערב כבדו הרב הראשי לישראל הגאון הרב יונה מצגר שליט"א, ס. ראש הממשלה ושר הפנים הרב אליהו ישי, שר המדע פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ, חברי כנסת, תנ"צ רוני עטייה מפקד מרחב חוף במשטרת ישראל, ראש מועצת זכרון יעקב אלי אבוטבול, סנ"צ הרב משה גפני רב המטה הארצי, יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א מר מיכאל מירילשווילי, מפקדי מחוזות של זק"א, קצין אק"מ מחוז צפון נצ"מ יורם מלול, קצין אק"מ מגזר חרדי רפ"ק גרשון וינגוט, משפחות הנספים, ומתנדבי זק"א. בלטו במיוחד נציגי שגרירויות של תשע מדינות שסייעו למדינת ישראל בכיבוי האש ביערות הכרמל. נציגי המדינות: ארה"ב, רוסיה, צרפת, ספרד, יוון, מצרים, ירדן, קזחסטן, תורכיה.

הערב נפתח בהדלקת נר נשמה לעילוי נשמת 44 הנספים ז"ל, ע"י מר רוני בוקר אחיו של נצ"מ ליאור בוקר ז"ל, אמירת קדיש ע"י מפקד זק"א מחוז צפון רפ"ק הרב אנשל פרידמן, ואמירת ק-ל מלא רחמים ע"י הרב רפי מנת, שגם הנחה את הערב בטוב טעם.

ס. ראש הממשלה ושר הפנים הרב אליהו ישי ברך על הרעיון והיוזמה המופלאה, העלה על נס את פעילות ארגון זק"א ומתנדביו והקידוש השם הגדול שהם עושים בארץ ובעולם כולו בעבודת הקודש. כבוד השר אמר: "אני הייתי איתם בזירת האסון באותו ליל חמישי השחור, אני ראיתי את המלאכים של זק"א, במלאכתם הקשה, כשפניהם חתומות וליבם נקרע, אך פועלים במקצועיות, במסירות, בנחישות וללא ליאות בליקוט שרידי אנוש, להביאם לקבר ישראל.

בתום דבריו העניק שר הפנים תעודות התנדבות למופת ליחידת זק"א מחוז צפון בפיקודם של הרב אנשל פרידמן והרב יחזקאל פרקש. כמו כן העניק כב' השר תעודת הוקרה ליו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א מר מיכאל מירילשווילי,
במהלך הטקס הצטרפו למחוז הצפוני כחמישים מתנדבים נוספים שסיימו קורס זק"א בהצלחה, כל מתנדב ציוד בביפר, אפוד, תיק ציוד אישי ותעודות גמר קורס.

את הערב הנעימו בשירי רגש, הזמרים ישי לפידות ואלי לאופר תחת הכותרת: זוכרים בשיר, לזכר הנספים ז"ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.