מערכת COL | יום כ"ח טבת ה׳תשע״א 04.01.2011

"מוקד חב"ד" הושק בכינוס השלוחים

במושב מיוחד שנערך אמש בכינוס השלוחים הושק "מוקד חב"ד". המוקד, המהווה ביטוי מעשי למיתוג, ישרת את כל בתי חב"ד בישראל, וינגיש את הציבור הרחב למידע ולשירותים שהם מציעים ● מהו 'שירות' ומה בינו לבין אהבת ישראל, אכפתיות ומסירות לכל יהודי ● "שלוחו של אדם כמותו" - כיצד ישודרג בקרוב הקשר עם הציבור כפי האופן שראינו אצל הרבי  לסיפור המלא  ● רק ב-COL: עדכונים שוטפים, גלריות, וקטעי וידאו מהכינוס הארצי >>>
הצגת "מוקד חב"ד" במושב המרכזי ● צילום: יוסי פורמנסקי, COL

שרון גושן, ניר עציון

"לא לאבד אף יהודי" – זו הייתה הכותרת של המושב המיוחד שהתקיים אמש בכינוס השלוחים בניר עציון. יומו הראשון של הכינוס שהוקדש למיתוג ולחשיפת הנתונים על תדמיתה של חב"ד בישראל, הביא להתרוממות הרוח בקרב השלוחים ולהתעוררות לפעולות מעשיות, שיתרגמו את אחדות השלוחים וההערכה הרבה לחב"ד לקידום מפעל השליחות במעשה בפועל. ואכן, התשובה לא איחרה לבוא. בפני אולם גדוש שלוחים ובתמיכה נלהבת מקיר לקיר, הושק אמש בניר עציון מוקד חב"ד החדש. 
 
מה שמכונה בקרב הציבור 'שירות' – אצל שלוחי הרבי נקרא 'אהבת ישראל', מסירות ואכפתיות מכל יהודי. ואכן, המושב המיוחד שעסק בנושא, נפתח בוידאו מרתק של הרבי שהדגים את התחושה שליוותה כל יהודי שביקר אצל הרבי, בחלוקת דולרים, ביחידות או בהתוועדות, וחש את היחס האישי, האהבה והאכפתיות שביטא הרבי כלפיו. מטרתו של המושב לחזק את המודעות לעניין, ולמצוא דרכים לשפר את הקשר שלנו עם הציבור, ואת הדרך לכך שכל יהודי יוכל להרגיש בבית חב"ד – כבית עבורו, ושהמקום יהיה כתובת לכל ענין יהודי.

מה קורה כשיהודי מתקשר כיום לבית חב"ד? – זוהי היתה כותרת השקופית הראשונה במצגת שהוקרנה בפני השלוחים. ואכן, הקלטות שיחות אקראיות שנערכו למספר בתי חב"ד, הפגינו שירות מעולה. הקלטות נוספות שהושמעו באולם, הוכיחו שעדיין יש מקום לשיפור.

כיצד אנו מבצעים זאת? כיצד נחזק את הקשר שלנו עם הציבור? – שואל מנחה המושב הרב מנחם מענדל קרמר – ומזמין את יועץ ניהול השירות מר עידן בכור להדגים את הכלים המקצועיים שכל שליח יוכל להשתמש בכדי לבצע זאת.

מר בכור, שהתגלה עד מהרה כיהודי חם ולבבי, משתף בתחילה את השלוחים מהיכרותו עם תנועת חב"ד. כתושב חיפה הצופה ליערות הכרמל, הוא מאמין ש'ניר עציון' שרדה את השריפה הגדולה בזכות העובדה שכינוס השלוחים מתקיים זה שנים במקום...

גם מר בכור מודע ליתרונות באופי המיוחד של פעילות השלוחים, ומציע למשתתפים כבר בפתיחה לתרגם את המינוחים שהוא משתמש בהם ושאובים מהעולם העסקי, לעולם המושגים השליחותי.

מהו שירות? מר בכור סוקר את השתלשלות המושג בשנים האחרונות, ואת תשומת הלב הניתנת כיום לרצונותיו של 'הלקוח'. כאן מוצג מודל 6 השלבים להענקת שירות איכותי לפונים לבתי חב"ד בכל נקודות המפגש שלהם עם הציבור: במפגש אישי, במבצעים, במייל ובטלפון. המיתוג החדש תפס אף הוא מקום בהרצאה, והוסבר כיצד באמצעות חיזוק הקשר האישי עם הציבור בכוחנו להעצים אותו.

כאן מגיע החלק המעשי. לקול תשואות השלוחים הושק "מוקד חב"ד" – מענה טלפוני אנושי בעזרתו יוכל כל יהודי בחיוג טלפוני מקוצר ליצור קשר עם בית חב"ד הקרוב, לקבל פרטים בסיסיים על בתי חב"ד בחו"ל, לקבל מידע יהודי בסיסי ולהזמין את השירותים שמציע בית חב"ד. המוקד יאוייש על ידי אברכים חב"דים המוכשרים בימים אלו שינתבו את הפניות לבתי חב"ד מתוך תחושת שליחות המחייבת לתפקיד שכזה. התוכנית מפרטת את היתרונות העצומים שנותן המוקד לכל בית חב"ד, ואת השדרוג האדיר לפעילות כל שליח..

בסיומו של המושב עולים לדוכן, ראשי חברת "קישורית" ידידי חב"ד משכבר הימים, המנכ"ל והבעלים מר מיכה שרמן ומר מני (מנחם מנדל) צ'יקו שסקרו את אופן התפעול של המוקד. בסיום מודה המנחה לצוות צעירי אגודת חב"ד והשלוחים שליווה את התוכנית בחודשים האחרונים ובראשם השליח בחולון הרב ירחמיאל גורליק.

"ההתלהבות בה התקבל פרויקט "מוקד חב"ד" בקרב השלוחים, מהווה הוכחה לצורך שלנו לשפר את הנגישות של הציבור הרחב לבתי חב"ד ולפעילות חב"ד" – אומר יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב – "כפי ההוראות שקיבלנו מהרבי, מטרתנו היא להמשיך ולרתום את כל הכלים המתקדמים והמקצועיים ביותר, למען הפצת היהדות ומעיינות החסידות באה"ק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.