מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשע״א 03.01.2011

"קול ישראל": בחב"ד החליטו לא להסתפק בדוכני תפילין

כלי-התקשורת מסקרים בהרחבה את הסקר המקיף על פעילות חב"ד שחשף נתונים מדהימים. הערב פורסמה כתבה מיוחדת ב"קול ישראל" שסיכמה את הסקר ● "בִּתנועת חב"ד עושים בתקופה האחרונה חושבים כיצד אפשר להגיע לעוד ועוד אנשים, כאשר המטרה היא חילונים ומסורתיים. לשם כך החליטו בחב"ד לא להסתפק עוד בַּדוכנים המפוזרים ברחבי הארץ, להנחת תפילין, אלא לערוך ניתוח מעמיק יותר כדי לזהות את המגמות. עבור עשרות בתי חב"ד", דווח ברשת ב' לתמליל הכתבה

תמליל הכתבה ברשת ב':

בִּתנועת חב"ד עושים בתקופה האחרונה חושבים כיצד אפשר להגיע לעוד ועוד אנשים, כאשר המטרה היא חילונים ומסורתיים. לשם כך החליטו בחב"ד לא להסתפק עוד בַּדוכנים המפוזרים ברחבי הארץ, להנחת תפילין, אלא לערוך ניתוח מעמיק יותר כדי לזהות את המגמות. עבור עשרות בתי חב"ד.

סקר פנימי שערכה התנועה על תדמית התנועה בקרב הציבור החילוני והמסורתי בישראל גילה לראשי התנועה, כי יש עוד הרבה מה לעשות. אומנם, שליש מהחילונים רואה בחיוב את פעילות התנועה בָּארץ, ובחו"ל כַּצפוי מדובר בפי שניים, אבל רק עשרה אחוז מהחילונים, וכעשרים אחוז מהמסורתיים, השתתפו בפועל בפעילויות התנועה.

תנועת חב"ד נתפסת בעיני הציבור כתנועה ימנית ציונית, והיא אינה מִתקשרת עם מפלגה פוליטית מסוימת. הציבור החילוני מזדהה קודם כל עם התנועה הרפורמית ועם המגזר הדתי ציוני, ורק אחר כך עם חב"ד, ואילו אצל הציבור המסורתי - קודם כל הזדהות גבוהה עם הציבור הדתי ציוני, ואחר כך עם חב"ד.

תנועת חב"ד נחשבת להכי פתוחה, ולתנועה המקשרת ביותר בין החילונים לחרדים. והחילונים רואים בה כתובת מועדפת ללימודי יהדות.

מהסקר עולה עוד, כי חב"ד מעוררת מעט מאוד התנגדות, ומה שבכל זאת מפריע לציבור החילוני והמסורתי בפעילויות חב"ד הוא מה שהם תופסים ככפייה דתית או המיסיונריות.

במקביל לניתוח החברתי הזה הוחלט בחב"ד על מהפכת מיתוג. שימוש בצבעים מסוימים, באלמנטים שיווקיים, כדי ליצור זהות אחידה בעלת מאפיינית ברורים, בין השאר כדי שהציבור ייזהה מיד את פעילות התנועה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.