מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשע״א 03.01.2011

השר בן-אליעזר: "בכל מקום בעולם אני רואה את חב"ד" ● גלריה

שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין בן-אליעזר, עם הצוות הבכיר במשרדו באו אתמול לביקור מיוחד בכפר-חב"ד, כאורחי אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב ● הביקור נערך לאחר סדרת מגעים בין נציגי אגו"ח לבין צוות המשרד, שבהם הועלו הצרכים של כפר-חב"ד וכלל מוסדות חב"ד בענייני תעסוקה ומעונות לילדי אימהות עובדות ● בסיום הביקור הצהיר השר: "חב"ד בעיניי היא דוגמה מושלמת לאהבת-ישראל אמיתית. בכל מקום שאני נוסע בעולם, אני רואה את העבודה הנפלאה והחשובה של שליחי חב"ד"  לדיווח ולתמונות  למי אמר השר: "אתם תביאו הרבה ילדים, ואנחנו נדאג למעונות בעבורם"...
השר בן-אליעזר:
צילום: מאיר אלפסי

שרון גושן

שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין בן-אליעזר, עם הצוות הבכיר במשרדו באו אתמול לביקור מיוחד בכפר-חב"ד, כאורחי אגודת חסידי חב"ד. השר הביע הערכה רבה לפועלה של תנועת חב"ד והצהיר כי ייתן את כל הסיוע שמשרדו יכול לתת לכפר-חב"ד, כדי לקדם פרוייקטים של פתרונות תעסוקה וסיוע לאימהות עובדות.

הביקור נערך לאחר סדרת מגעים בין נציגי אגו"ח לבין צוות המשרד, שבהם הועלו הצרכים של כפר-חב"ד וכלל מוסדות חב"ד בענייני תעסוקה ומעונות לילדי אימהות עובדות. בעקבות זאת החליט השר לזמן את הצוות הבכיר במשרדו לביקור מיוחד בכפר-חב"ד, שבו יסוכמו הדברים ויוסרו כל החסמים.

אל השר נלוו מר יעקב מלול, ממונה מחוז ת"א, מר בני פפרמן, מנהל מינהל וכלכלה, מר חזי צאיג, מנהל מרכז ההשקעות; מר שלום בן משה, מנהל ההכשרה המקצועית; מר יגאל יוסף, הממונה על אזורי הפיתוח; גב' תמר אלמוג, הממונה על מעונות היום; מר אסף אזולאי, יועץ תקשורת; מר רועי אבידור, יועץ מקצועי לשר; ר' ישראל רוזובסקי, מנהל תחום בתי-ספר להכשרה מקצועית לציבור החרדי; מר אהרן ברנשטיין, מנהל אגף בתי-ספר מקצועיים לנוער; מר שלומי צדקי, יועץ מקצועי לשר; מר עודה עבד אלחלים, יועץ השר; מר שלמה אברהם, יועץ השר; מר עומר קליינמן, אחראי משימה; ומר פיני לוי, קב"ט המשרד.

את פני המשלחת, שהתכנסה ברחבת בניין 770 בכפר-חב"ד, קידמו הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר אגו"ח; הרב בנימין ליפשיץ, יו"ר ועד כפר-חב"ד וחבר אגו"ח; הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד; הרב אריאל למברג, מזכ"ל אגו"ח; הרב צבי פז; והרב מנחם לאטר, מנהל בית אגו"ח.

"אתם תביאו ילדים, אנחנו נדאג למעונות"...

הביקור נפתח בסיור במעון היום של כפר-חב"ד, המיועד לילדי אימהות עובדות. הגב' חנה ליס, מנהלת המעון, הציגה את ייחודו של המעון וסיפרה על מצוקת המקום ועל הצרכים שהמקום דורש. הגב' תמר אלמוג אמרה לשר כי בעיניה זה מעון לדוגמה, והלוואי וכל המעונות בארץ היו בדוגמת המעון הזה.

בסיום הסיור במעון העניקה הגב' חנה ליס שי מיוחד לשר ומר בן-אליעזר סיכם במשפט אחד: "אתם תביאו הרבה ילדים, ואנחנו נדאג למעונות בעבורם"...

משם פנתה הפמליה אל מפעל הרדיאטורים של משפחת סודקביץ' באזור התעשייה של כפר-חב"ד. את פני השר קיבלו מנהלי המפעל, האחים ר' פייטל ור' גרשון סודקביץ', שהציגו לפני השר את המפעל ואת תוצרתו. השר התעניין בתהליכי הייצור ושמח לשמוע כי המפעל מייצא את תוצרתו גם לחו"ל.

בסיום הביקור במפעל אמר השר לאחים סודקביץ': "אני מאחל לכם שתמשיכו לייצר עד גיל מאה ועשרים ושירבו כמותכם בישראל".

"הלוואי שילכו בדרככם"

הפמליה חזרה לבית אגו"ח, וביקרה תחילה בשחזור חדרו של הרבי. שם אמרו האורחים את פרק התהילים של הרבי ואת פרק התהילים האישי של כל אחד ואחד.
 משם עלו הכול לקומה העליונה בבית אגו"ח, לארוחת בוקר שבה נדונו הנושאים שעל סדר היום. תחילה הוקרן סרט קצר על הרבי, שבו רואים את היחס העמוק והמיוחד של הרבי לארץ-ישראל.

השר גילה גישה מעשית וביקש להציג לפניו את הבעיות ואיפה הדברים אינם מתקדמים כראוי. נציגי אגו"ח העלו את הצרכים והבקשות, והשר הטיל על המנהלים לטפל בדברים ולדאוג שיימצאו הפתרונות לכל הבעיות.

בסיום הביקור הצהיר השר: "הנושא של מדינה יהודית הוא בנפשי. אני באתי לארץ בדרך לא דרך, בהיותי ילד צעיר, שכל שאיפתו להגיע לארץ ישראל ולחיות במדינה יהודית. חב"ד בעיניי היא דוגמה מושלמת לאהבת-ישראל אמיתית. בכל מקום שאני נוסע בעולם – בסין, ברוסיה וברומניה – אני רואה את העבודה הנפלאה והחשובה של שליחי חב"ד".

השר סיכם: "אנחנו נעשה הכול כדי לסייע לכם בנושאי התעסוקה וסיוע לאימהות עובדות. שמחתי לראות בסיור אנשים יראי שמים העובדים לפרנסתם, ואני ממש מתענג לראות את הכפר היפה שלכם. הלוואי ועוד ועוד יהודים חרדים ילכו בדרככם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.