מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״א 30.12.2010

"היהדות היתה קרובה לליבו של הכדורגלן אבי כהן" ● להאזנה

"הכדורגלן אבי כהן ז"ל, היה אדם שהיהדות הייתה קרובה לליבו, אולי הוא הלך בלי כיפה, אבל היה נשמה יהודית טהורה. אף אחד לא יאמין לי אם אספר שלמדנו יחד יהדות בישיבת חב"ד. הוא היה אדם שהניח תפילין יום יום. אמרנו פה תהילים, קשה להאמין שהכדורגלן הגדול הזה הלך לעולמו בצורה כל כך טרגית", כך הרב יעקב גלויברמן בראיון לערוץ 7  לסיפור המלא ולהאזנה 
אבי כהן ז"ל (משמאל) בשיעור חסידות בישיבת חב"ד ברמת אביב. צילום: ערן דרור לבנון
בבית העלמין ברמת השרון הובא אמש יום ד' למנוחות הכדורגלן אבי כהן, שנפגע בתאונת אופנוע ונפטר לאחר תשעה ימים. אלפים ליוו אותו וחלקו לו כבוד אחרון בטקס באצטדיון הלאומי ברמת-גן.

ידידו הקרוב וחברו לספסלי בית המדרש, הרב יעקב גלויברמן, רבה של קבוצת מכבי ת"א, מספר על חבר קרוב עם נשמה יהודית גדולה שמת בנסיבות טרגיות. "אני בקשר עם הרבה קבוצות כדורסל וכדורגל, רבים רוצים לשמוע יהדות, את אבי כהן אני מכיר עוד משנות השמונים, וזה יום מאוד כואב הוא היה אדם מדהים".

הרב גלויברמן מספר על הקירבה הרבה של אבי להקב"ה. "אבי היה אדם שהיהדות הייתה קרובה לליבו, אולי הוא הלך בלי כיפה, אבל היה נשמה יהודית טהורה. אף אחד לא יאמין לי אם אספר שלמדנו יחד יהדות בישיבת חב"ד. אף אחד גם לא יאמין לי אם אומר לכם שבמוצאי שמחת תורה האחרון הוא עמד ורקד עם ספר תורה ברמת אביב. הוא היה אדם שהניח תפילין יום יום. אתה רואה כאן היום בהלוויה את כל הכדורגלנים הגדולים, מוטלה שפיגלר וחבריו, כולם יושבים ובוכים. אמרנו פה תהילים, קשה להאמין שהכדורגלן הגדול הזה הלך לעולמו בצורה כל כך טרגית".

לדבריו, אצל כל יהודי מפעמת נשמה שמחוברת להקב"ה. "אצל כל אחד בעם ישראל יש לב חם, צריך גפרור קטן כדי להדליק את האש, כל יהודי גם אם הוא בלי כיפה, הוא חלק ממעל ואין לאף אחד מאתנו מונופול על אלוקים, וזה מה שלימד אותנו הרבי. צריך להתחבר אל כולם, מספיק להגיד בבוקר שלום עם חיוך כשנכנסים למעלית וזה כבר המון, ככה מקרבים, דרך הבין אדם לחברו. ויש היום אלפים שמתחברים לאמונה ולהקב"ה. כל יהודי הוא יהודי גם אם הוא חטא. אני איש שטח אני פוגש הרבה יהודים גם לא דתיים ואין דבר כזה יהודי רחוק, אהרון היה אוהב שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה, אם תאהב את השני אתה גם תקרב אותו לתורה, צריך לגשת לכל יהודי".

לדברי הרב גלויברמן, דווקא במשחקים ניתן לעשות הרבה קידוש ה' ולקרב יהודים לאביהם שבשמיים. "זה לא חכמה לשבת במאה שערים או בבני ברק, וזה מה שחסידי חב"ד עושים, השחקנים והצופים הם פוטנציאל גדול. הדלקתי בחנוכה חנוכייה באחד המשחקים. איזה יהודי מלוס אנג'לס התקשר אלי ואמר לי, שהוא בכלל לא ידע שעכשיו זה חנוכה. תאמין לי, גם ברמת אביב אוהבים יהדות. תשאל שם, שמונים אחוז אוהבים אותנו, את החב"דניקים. כולם היום אוהבים יידישקייט, צריך רק שהם יטעמו".

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.