מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״א 28.12.2010

חג בליובאוויטש: רבנים חב"דיים בקריית-אתא ובאור-עקיבא

בעקבות מאמצים רבים מצד 'אגודת חסידי חב"ד' הושגה הסכמה על בחירת הרב חיים-שלמה דיסקין לרבה האשכנזי של קריית-אתא, והרב אליעזר שמואלביץ' לרב עדת האשכנזים באור-עקיבא ● הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנת הראשית לישראל, הוביל להשגת הסכמה רחבה בשתי הערים למינויים האלה ● "מינוי שני הרבנים האלה בא לאחר תקופה של שנים רבות שבה לא מונו רבנים מקרב חסידי חב"ד", אומר בצהריים הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר אגו"ח לסיפור המלא, בלעדי ל-COL
חג בליובאוויטש: רבנים חב
(צילומים: ברלה שיינר ומאיר דהן. עיבוד: COL)
מאת חיים ברון, כתב COL

שני רבנים חב"דיים עומדים להתמנות בע"ה בקרוב לרבנים רשמיים – הרב חיים-שלמה דיסקין, שליח חב"ד בקריית-אתא, יתמנה לרבה האשכנזי של העיר, והרב אליעזר שמואלביץ', שליח הרבי באור-עקיבא, יתמנה לרב עדת האשכנזים בעיר.

המינויים האלה מבטאים הסכמה רחבה בשתי הערים האלה, שהושגה לאחר מאמצים רבים מצד אגודת חסידי חב"ד באה"ק, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, ובמעורבות אישית נמרצת של הרב שמעון אליטוב, רב המועצה האזורית מטה בנימין וחבר מועצת הרבנות הראשית.

בשתי הערים האלה כבר אין רב שנים רבות, והשלוחים שימשו בפועל דמויות רבניות, שזכו להערכה גדולה מצד כל חלקי הציבור, הוזמנו לכל האירועים החשובים בעיר ושימשו כתובת לשאלות הלכתיות. בעקבות זאת פעלה אגודת חסידי חב"ד למען בחירה בהם כרבני הערים האלה.

מול השלוחים התייצבו רבנים שזכו לתמיכתה של ש"ס. בקריית-אתא מתמודד הרב אליהו מימון, ובאור-עקיבא מתמודד הרב אליהו אילוז מנתניה. אגודת חסידי חב"ד השקיעה מאמצים רבים כדי לגבש הסכמה כללית בעיר ולמנוע מאבקי בחירות מיותרים, ולבקשתה נכנס הרב אליטוב בעובי הקורה והוביל להשגת מתווה שישביע את רצון כל חלקי הציבור.

בעקבות זאת הוסכם כי בקריית-אתא יתקיימו בחירות לשני רבנים ראשיים, אשכנזי וספרדי. הרב דיסקין ייבחר לרב האשכנזי והרב מימון ייבחר לרב הספרדי, וכל הצדדים יתמכו במינויים האלה. הבחירות אמורים להתקיים בט"ו בשבט, ומסתמן כי חברי הגוף הבוחר יצביעו על פי ההסכמות שהושגו.

באור עקיבא, שהיא עיר קטנה יותר ואין בה תקן לשני רבני עיר, הוסכם כי הרב שמואלביץ' ימונה לרב עד האשכנזים בעיר וחבר מועצת הרבנות, ואילו הרב אילוז ימונה לרב העיר. גם פה הסכימו כל הצדדים לתמוך בשני המועמדים האלה, ולפיכך מסתמן כי זו תהיה התוצאה בתום הבחירות שנערכות היום (שלישי).

יצויין כי הרב אליטוב פועל רבות לעידוד אברכים חב"דיים תלמידי-חכמים לעבור בחינות לקבלת כושר רבנות, ובשנתיים האחרונות כבר קיבלו אברכים רבים כושר לרבני עיר ולרבני שכונות. הרב שמואל וויספיש, מנכ"ל מוסדות "עוז מאיר - חב"ד" וראש לשכתו של הרב אליטוב, פעל במרץ בנושא המבורך.

הרב אהרונוב אומר כי אגודת חסידי חב"ד השקיעה מאמצים רבים במהלכים לקידום בחירתם של שני הרבנים האלה, וזאת לאור החשיבות הרבה שייחס הרבי להתמנותם של אברכים חב"דיים תלמידי-חכמים לרבנים, כפי שכותב הרבי באיגרותיו לאגודת חסידי חב"ד: "על אגו"ח לעשות רשימה מי הם הראויים לקבלת משרות רבנות בארה"ק ואם הם מעט להגדיל החיסרון, ובודאי יש כאלה שיכולים ומוכשרים לקבל איצטלה רבנית, כן יש לדאוג למינויים בכל עיר כפר וקהילה" (אג"ק ח"י עמ' קד).

עוד מציין הרב אהרונוב, כי מינוי שני הרבנים האלה בא לאחר תקופה של שנים רבות שבה לא מונו רבנים מקרב חסידי חב"ד, וכעת השאיפה היא לפעול לקידום מועמדים ראויים בעוד ערים. הרב אהרונוב מבקש לציין את פועלו הרב של מזכיר אגו"ח, הרב אריאל למברג, שעשה לילות כימים להשגת ההסכמות ולתיאום בין כל הצדדים, ופעל בשיתוף-פעולה הדוק עם הרב שמואל וייספיש, ראש לשכתו של הרב אליטוב ברבנות הראשית לישראל, שהשקיע עמל רב בעניין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.