מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״א 29.12.2010

מדור חדש ב-COL לנשים ובנות: "אם הדרך"

מדור חדש ב-COL לנשים ובנות: "אם הדרך": במדור זה נעלה מפעם לפעם את סיפורה\סדר יומה של אשה אחת מחברותינו הרבות הפזורות להן ברחבי העולם, נתוודע לאירגונים, מוסדות, עמותות ופעילויות המנוהלות ביד רמה, ונשתף גם בדברי הלכה ומנהגי חסידים בנוגע לנשי ובנות חב''ד  לסיפור המלא
מדור חדש ב-COL לנשים ובנות:

במדור זה נעלה מפעם לפעם את סיפורה\סדר יומה של אשה אחת מחברותינו הרבות הפזורות להן ברחבי העולם, נתוודע לאירגונים, מוסדות, עמותות ופעילויות המנוהלות ביד רמה, ונשתף גם בדברי הלכה ומנהגי חסידים בנוגע לנשי ובנות חב''ד.

בתחילת שנות ה-50 כאשר הרבי ייסד את ארגון "נשי חב''ד" היה במהלך זה צעד מעט"מהפכני" נוכח התפיסה אשר היתה מקובלת עד אז בקונצנזוס החרדי.

היו אלה זמנים בהם הדי פמניזם ושיוויון מצאו נתיבות לליבם של רבים אשר חייהם היו ריקים מתוכן, וע''כ קיבלו גישה זו אשר מנחילה ערכים הופכיים ודוגלת בהחלפת תפקידים מהותיים והאצלת סמכויות שלא כדרך הטבע.

באותם הימים היו נשות חב''ד מחוסנות מפני תופעה זו מכיון שהרבי נתן להן תפקיד שברוב חשיבותו לא יסולא מפז ועל אדניו עומדים יסודותיו של הבית היהודי . הן לא חשו בנחיתות ולא נזקקו להילחם או לזעוק על מעמדם.

עיתוי זה של הוראת הרבי היה בו מעין אקטואליה והתאמה לרוח התקופה אלא שהרבי חזר, הדגיש ונימק את השינוי בתפיסה- לא כתמורה אידיאולוגית, אלא כצורך של הדור, והוא הוא אשר זיכה את "עקרת הבית" בתואר –עיקר הבית.

כיום כנשים אנו פועלות מתוך הבית ומחוצה לו תוך כדי שמירה על כללי ההלכה והחסידות הסלולים לנו עוד מימי קדם, הרבי חידש כי בזמן בו החושך כפול ומכופל מקומה של האשה אינו נפקד משורות הלחימה והיא לוקחת תפקיד נכבד במאבק בגלות.

במקומות רבים הרבי מציין שתפקיד עקרת הבית הוא התפקיד הנעלה ביותר שהוטל על האישה אך אם זאת כחלק אינטגרלי מהלך הרוח בדור השביעי בו הדגש הוא על  ה-"יפוצו מעיינותייך" נדרשות הנשים להירתם למשימה זו, מה גם שיש להן  הכח לעשות זאת, כמאמר הרבי מתוך לקוטי שיחות, כרך כה, עמודים 154 – 155:

"ואדרבה, טבע הקירוב והרכות של נשים מסייע אותן להצליח בקירוב הלבבות לעבודת ה' עוד יותר מאנשים, כפי שרואים במוחש, דכאשר משדלים את השני להתקרב לתורת ה' ועבודתו בדרכי נועם ודרכי שלום, יש הרבה יותר הצלחה (והפעולה היא פנימית יותר ויש לה קיום יותר) מאשר על ידי הפעולה על ידי ויכוחים ומלחמה כו' (כטבע האנשים, ש'איש דרכו לכבוש'). וכיון שהקב"ה ברא את הנשים בתכונה זו, הרי מובן שעליהן לנצל אותה במילואה, לא רק בהנהגת הבית, אלא גם ב השפעה בחוץ, לקרב את בנות ישראל לאביהן שבשמים".

לכן כפי שניתן לראות האשה החבד''ית הפכה כבר מזמן להיות מודל להערצה, כזו אשר מנצחת על חבורת זאטוטים וצרכיהם, אמארגאנית אירועים ושמחות, מתפעלת פעילויות חסד וקירוב למכביר.

זו אשר יד אחת לה בסירים-כביסות-קיפולים-שטיפה-רחיצה ויד אחרת לה לאחיזה בשפורפרת דרכה היא מנהלת שיחות וועידה בנושאים כמו "דרכי פעולה אולטימטיבים בעידן של משבר ערכים", או "אינטראקציה חינוכית שיתופית כערך מגשר פערים"...

כך או כך האשה החב"דית מנהלת חיים בעלי קריירה, בית, תולדות ובעיקר-דברי הימים.

במדור זה נעלה מידי שבוע את סיפורה\סדר יומה של אשה אחת מחברותינו הרבות הפזורות להן ברחבי העולם. נתוודע לאירגונים, מוסדות, עמותות ופעילויות המנוהלות ביד רמה. נשתף גם בדברי הלכה ומנהגי חסידים בנוגע לנשי ובנות חב''ד.

יש לך רעיונות, הצעות למדור? פני אלינו במייל: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.