מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״א 28.12.2010

"הכל בכוחו של הרבי", אמר הרב הכט ופרץ בבכי ● גלריית ענק

במעמד הרב הראשי לישראל יונה מצגר ושר הדתות יעקב מרגי, נחנך אמש (שני) בית-כנסת חב"ד המפואר בשכונת השחמון באילת ● "הכל בכח של הרבי, הוא בטוח מברך אותנו" -  אמר בקול נרגש רב העיר, הרב יוסף הכט, כשהוא פורץ בבכי ● השליח לעיר, הרב מנדי קליין, סיפר על ההצלחה בפעילות בעשור האחרון והשר מרגי הצהיר: "אין קרע בעם, התקשורת רק מלהיטה את הרוחות" ● הרב מצגר שיבח את הפעילות החב"דית והודה למסייעים בבניית בית-הכנסת, בו ישמש כרב הרב לוי הכט לגלריית ענק
(צילומים: יניב רגב - עבור COL)

 בטקס רב רושם נחנך אמש (שלישי) קומפלקס בית חב"ד שחמון ששולב בהכנסת ספר תורה, ששולבו על ידי קרן אדמון ספרא לע"נ מר אדמון ספרא ז"ל.

למעלה מאלף מתושבי אילת נטלו חלק בשמחת פתיחת הבית חב"ד החדש שהחל בסיום כתיבת האותיות האחרונות בספר התורה שבו התכבדו הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הרב יוסף הכט הרב הראשי לאילת, וכן עמיתו הרב משה הדאיה השר לעניני דת יעקב מרגי, ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, יו"ר המועצה הדתית חביב חזיזה, רב בית הכנסת הרב לוי הכט, מפקד מרחב אילת נצ"מ משה כהן, וכן רבים מתושבי העיר והשכונה מהם רבים שדרכים בפעם הראשונה בחייהם בבית כנסת.

הנוכחים הרבים הביעו את התפעלותם מיופיו וגודלו של הבניין תוך שהם מביעים התענינות גדולה בשילובם בדרך כל שהיא בפעולות המתקיימות בבית חב"ד, כשעל כל המלאכה מנצח ביד רמה ומשרה את האוירה המרוממת והנעימה מנהל בית חב"ד באילת הרב מנדי קליין תוך שהוא מעניק תשומת לב אישית לכל הבאים ומעניק להם  מברכותיו.

בסיום כתיבת האותיות יצא כל הקהל לרחבה הגדולה של בית חב"ד כששם מחכים להם מאות כיסאות לישיבה על מנת לשמוע את דברי הברכה מפי הרבנים ואישי הציבור.

לפני היציאה לתהלוכה לקול צלילי התזמורת של מר דוד בלמס הוזמנו כל הקהל והמכובדים ע"י הרב מנדי קליין לתפוס את מקומם כשהמונים נשארו לעמוד על רגליהם מחוסר מקום.

במילים נרגשות פתח המנחה הרב קליין את הנחיתו תוך שהוא מציין את שיתוף הפעולה יוצא הדופן של תושבי השכונה במהלך כל בניית הפרויקט. הוא הזמין נציג מתושבי השכונה להיות ראשון הנואמים תוך שהוא מביע את תיקוותו שבית החב"ד החדש שכבר מתחיל להתמלא מתושבי השכונה יהיה צר מלהכיל את כולם.

לאחריו, עלו לברך בזה אחר זה ראש העיר, השר לעניני דת והרב הראשי לישראל, נאום נרגש במיוחד נישא ע"י רב העיר אילת הרב יוסף הכט שעמל לילות וימים להרים פרויקט זה תוך שהוא מוצא לנכון להודות למר עזרא מרכוס נשיא קרן ספרא שנעתר לבקשתו לבנות את הפרויקט האדיר הזה תוך שהרב מציין שעדיין ישנם חובות רבים, וקרא לציבור לתת יד וכתף להמשך תנופת ההתפתחות החב"דית בעיר.

בתום דבריו, כיבד הרב הכט את מנהל בית חב"ד באילת הרב מנדי קליין בהגבהת התורה, תוך שהוא מודה לו בשם הציבור על פעילותו בעיר בכלל ובפרט בליווי הפרויקט בכל המצתרך ובהנחת הכתר כובד יו"ר קרן ספרא מר עזרא מרכוס.

בפרץ של ספונטניות נסחפו ההמונים לשירה וריקודים ובתהלוכה רבת רושם מסביב לרחובות הראשיים של השכונה כבשהמשטרה חוסמת את כל הכבישים וכשרבים מתושבי השכונה יוצאים מהחלונות לשיר ולעודד.

בסיום התהלוכה התישבובו כולם לסעודת מצווה שהוכנה ביד אמן דוד לוי בליווי שירה וזמרה תוך השמעת נעימות ופיוטים מיפי הפייטן החסידי הרב רפאל קורקוס.

בסיום הערב שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה התפזרו ההמונים כשבפיהם שבחים לאנשי חב"ד באילת על הרמת ערב כה מושקע ויוקרתי שכזה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.