מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תשע״א 20.12.2010

משרד השיכון: סיוע במשכנתא גם לחרדים בוגרי השירות האזרחי

בעקבות פנייתו של מנכ"ל מנהלת השירות אזרחי – לאומי, שר-שלום ג'רבי לשר הבינוי והשיכון מר אריאל אטיאס, הודיע משרד הבינוי והשיכון כי החל מהחודש גם חרדים בוגרי השירות האזרחי יקבלו סיוע במשכנתא בדומה לתנאי הסיוע של חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי. שר שלום גרבי: "יש מקום לתגמל את מי שבוחר לתרום למדינה ולקהילה ואני מאמין שההחלטה תעודד חרדים נוספים להצטרף לשירות האזרחי" לדיווח
משרד השיכון: סיוע במשכנתא גם לחרדים בוגרי השירות האזרחי
(צילום אילוסטרציה: COL)
על פי הוראת משרד הבינוי והשיכון החל מהחודש תינתן תוספת סיוע במשכנתא גם לחרדים בוגרי השירות האזרחי, זאת בדומה ליוצאי שירות בצה"ל או השירות הלאומי.

הדבר בא בעקבות פניית מנכ"ל מנהלת השירות אזרחי – לאומי שר שלום ג'רבי לשר השיכון, מר אריאל אטיאס בבקשה להחיל את תנאי הסיוע במשכנתא שמקבלים בוגרי שירות צבאי או לאומי גם על חרדים בוגרי שירות אזרחי.

שר שלום ג'רבי כתב במכתבו כי לפי חוק חיילים משוחררים בוגרי השירות האזרחי הוכרו בדומה לבוגרי שירות לאומי ובוגרי שירות צבאי ולכן הם זכאים לכל הזכויות הניתנים להם. לדבריו, "נראה כי אין זה סביר ואין נימוק שיסביר את ההפליה בין בוגרי הצבא והשירות הלאומי לבוגרי השירות האזרחי, לעניין ההטבות בקבלת הלוואות לדיור".

בעקבות פנייתו קבע משרד הבינוי והשיכון כי גם חרדים בוגרי שירות אזרחי יקבלו סיוע במשכנתא בדומה לבוגרי שירות לאומי או צבאי. במכתב התשובה נכתב כי: "החל מה – 15.12.10, מבקש סיוע ששירת או משרת בשירות אזרחי יוכל לקבל תוספת במשכנתא בגין חודשי שירות אזרחי".

כן נכתב כי: "התוספת בגין שירות אזרחי תינתן לזכאים בתוכנית "חסרי דירה" ותתווסף לזכאות האישית של מבקשי הסיוע בדומה לתוספת כיום למי ששירת בצה"ל/שירות לאומי".

השירות האזרחי הינו שירות הקבוע בחוק טל, הוא מיועד לגברים מעל גיל 22 שדחו את גיוסם בנימוק של "תורתם אומנותם", ורשאים להשתלב בו רק מי שהצבא אישר לו. כיום משרתים בשירות האזרחי יותר מ – 1200 בחורים, וכמה מאות כבר סיימו אותו.

מנכ"ל מנהלת השירות אזרחי – לאומי, שר-שלום ג'רבי: "אני מברך על החלטת שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. יש מקום לתגמל את מי שבוחר לתרום למדינה ולקהילה ואני מאמין שההחלטה תעודד חרדים נוספים להצטרף לשירות האזרחי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.