מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תשע״א 20.12.2010

כך מתמודדים השלוחים בארה"ב עם ההתבוללות

בעיתון 'מעריב' מתפרסמת היום כתבה על נישואי התערובת בקהילה היהודית בארה"ב ● ד"ר אדם פרזיגר, מרצה בכיר באוניברסיטת בר-אילן, אומר כי "תנועת חב"ד,  מנסה להתמודד עם הבעיה בדרכה: מחבקים, עוטפים ומקרבים כל מי שמגיע ל-'בית חב"ד'. אין שואלים, לפחות לא בתחילת ההתקשרות, אם האורח נשוי ללא-יהודיה. מקבלים פניו ומאפשרים לו להתפלל. אין מציבים מחסומים"  לסיפור המלא
כך מתמודדים השלוחים בארה

בעיתון 'מעריב' מתפרסמת היום כתבה על נישואי התערובת בקהילה היהודית בארה"ב.

"כ-9000 ק"מ ו-11 וחצי שעות טיסה מכאן, בקהילה היהודית הגדולה, העשירה ורבת-ההשפעה ביותר בחו"ל, מתחוללת מהפכה מטלטלת. עשויות להיות לה השלכות מרחיקות-לכת גם לגבי ישראל ולתמיכה בה, בעתיד", נאמר בכתבה.

"הולכת ונבנית בארה"ב קטגוריה חדשה של זהות יהודית בשם 'קרובי-ישראל'. אלו הם לא-יהודים במובן ההלכתי, הנמצאים בקרבה-משפחתית עם יהודים 'כשרים' על-פי ההלכה. הזוגות הללו מחנכים ילדיהם על-פי מנהגים וטקסים המקובלים ביהדות, תומכים נלהבים בישראל. אינם רוצים שיתייחסו אליהם עוד כאל 'לא-יהודים', או על-פי הביטוי ההמוני שאינני אוהב: כ-'גויים'", מגדיר זאת ד"ר אדם פרזיגר, מרצה בכיר וסגן ראש התכנית ללימודי יהדות זמננו באוניברסיטת בר-אילן.

מחקרו המקיף על 'קרובי-ישראל', פורסם באחרונה ברבעון היוקרתי למדעי היהדות של אוניברסיטת אוקספורד הבריטית. "'קרובי ישראל', הוא אומר, מציבים עתה את האתגר הגדול ביותר לעם ישראל בנוגע לזהות היהודית וההתמודדות עם מציאות שבה יהודים רבים מתחתנים כיום עם לא-יהודים. שיעור נשואי התערובת בארה"ב, למשל, זינק בתוך 40 שנה מכ-15-10% ל-52%. כל יהודי שני מתחתן עם לא-יהודי, כשהאחרון, מסיבותיו, איננו מתגייר. במקרים רבים ילדיהם מתחנכים בחברה יהודית והמשפחות מעורבות בפעילויות בבתי-הכנסת בקהילותיהם".

"תנועת חב"ד, למשל, עשתה לה את החיים קלים הרבה יותר. היא מנסה להתמודד עם הבעיה בדרכה: מחבקים, עוטפים ומקרבים כל מי שמגיע ל-'בית חב"ד'. אין שואלים, לפחות לא בתחילת ההתקשרות, אם האורח נשוי ללא-יהודיה. מקבלים פניו ומאפשרים לו להתפלל. אין מציבים מחסומים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.