מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשע״א 19.12.2010

השליח ברחביה: "אני כבן אדם וכחב"דניק אוהב כל אחד"

המקומון "זמן ירושלים" מדווח כי "תנועת חב"ד הקימה בית חב"ד חדש בשכונת רחביה בירושלים, כדי לקרב את תושביה החילונים אל חיק היהדות, כהגדרת הפעילים" ● "אני כבן אדם וכחב"דניק אוהב כל אחד. זה שהוא יהודי זה מספיק, לא חשוב כמה הוא שומר מצוות. אני רוצה לתת לו תמונה של היהדות שהוא אף פעם לא ראה. לא באנו להפוך עולמות, רק שכל אחד יעשה קצת יותר ובכיף", אמר השליח הרב ישראל גולדברג לסיפור המלא 
השליח ברחביה:
הרב ישראל גולדברג ● צילום: ברלה שיינר, COL

זמן ירושלים

תנועת חב"ד הקימה בית חב"ד חדש בשכונת רחביה בירושלים, כדי לקרב את תושביה החילונים אל חיק היהדות, כהגדרת הפעילים, כל מדווח המקומון "זמן ירושלים".

בשבוע שעבר הייתה הדלקת נרות חנוכה במאהל המחאה של משפחת שליט בנוכחות ראש העירייה ניר ברקת. נוסף לברקת, דיבר הרב ישראל גולדברג, שליח חב"ד מניו ג'רזי, שעלה עם משפחתו לפני שלושה חודשים לבקשת התנועה כדי להקים בית חב"ד בשכונה הפלורליסטית.

"הפוקוס הוא דווקא אנשים שעדיין לא שומרים מסורת, וזה אתגר לעניין אותם גם", מסביר גולדברג את כוונותיו לזמן ירושלים. "אני כבן אדם וכחב"דניק אוהב כל אחד. זה שהוא יהודי זה מספיק, לא חשוב כמה הוא שומר מצוות. אני רוצה לתת לו תמונה של היהדות שהוא אף פעם לא ראה. לא באנו להפוך עולמות, רק שכל אחד יעשה קצת יותר ובכיף".

גולדברג מוסיף כי "יש לי ניסיון של שבע שנים, ובהן אני מפעיל בית חב"ד בארה"ב. אנחנו מחפשים אחר מבנה קבע מתאים, ובינתיים אנחנו יושבים ברחוב ארלוזרוב ועושים כל מיני פעילויות של דברים כיפיים, כמו שיעורי תורה, פעילויות בבתי כנסת, ברחובות".

"אין להם גבולות", אומר יו"ר האופוזיציה פפה אללו. "לנסות ולעשות בית חב"ד ברחביה זה כמו לעשות קן של השומר הצעיר בשכונת הבוכרים. "הם צריכים להבין שאם הם ימשיכו את הפלישה לשכונות החילוניות, הציבור הפלורליסטי לא ישתוק. אין לחב"ד מה לחפש ברחביה, ויותר טוב שימצאו את המקומות המתאימים להם בתוך השכונות החרדיות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.