מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשע״א 19.12.2010

בטקס חגיגי: הושקה היחידה ללימוד חסידות בבתי ספר בישראל

אירוע יוצא דופן התקיים ביום חמישי במנהל לחינוך הדתי של משרד החינוך ובו הושקה יחידת הלימוד הבית ספרית בחסידות לבתי הספר העל יסודיים הדתיים בישראל ● את המעמד כיבד בנוכחותו ובנאומו הגאון הרב עדין אבן ישראל שטרח ובא במיוחד להביע דברי הערכה ושבח לפרוייקט וכן למסור הערות מחכימות ובונות לאור נסיון של כ-50 שנה עם מערכת החינוך בישראל לסיקור מלא, תמונות 
בטקס חגיגי: הושקה היחידה ללימוד חסידות בבתי ספר בישראל
בתמונה עומדים מימין לשמאל: הרב יעקב גוטליב, ר' יהושע מרציאנו, הרב אברהם ליפשיץ - ראש המינהל לחינוך דתי בישראל, הרב יוחאי רודיק - מפקח לימודי מחשבת ישראל בחינוך הדתי, הרב הלל דוד קרינסקי, הרב משה שילת, ר' שמואל סלבין, ר' דוד ברוור, הרב שמואל אהרון לוין ר' שאול שיף.

כתב COL

אירוע יוצא דופן התקיים ביום חמישי במנהל לחינוך הדתי של משרד החינוך ובו הושקה יחידת הלימוד הבית ספרית בחסידות לבתי הספר העל יסודיים הדתיים בישראל.

באירוע השתתפו ראש המינהל לחינוך דתי הרב אברהם ליפשיץ, הרב יוחאי רודיק מפקח לימודי מחשבת ישראל, הרב משה שילת עורך אחראי של יחידת הלימוד הרב הלל דוד קרינסקי תומך ראשי בפרוייקט ותומכים חשובים נוספים.

את המעמד כיבד בנוכחותו ובנאומו הגאון הרב עדין אבן ישראל שטרח ובא במיוחד להביע דברי הערכה ושבח לפרוייקט וכן למסור הערות מחכימות ובונות לאור נסיון של כ-50 שנה עם מערכת החינוך בישראל. 

בימים אלו, הופיעה חוברת על סוגיית התפילה והיא מופצת בבתי הספר בהמשך לחוברות שקדמו לה: תשובה וחגי תשרי, אהבת ישראל, שמחה שיצאו לאור בשנה החולפת. 

בעוד חודשיים תופיע החוברת האחרונה ביחידה זו בנושא שבת ומועד וכל החוברות עם תיקונים והוספות ירוכזו לספר שיוכר על ידי הפיקוח במשרד החינוך כיחידת לימוד בית ספרית בחסידות לבני הנוער.

את הכינוס פתח מפקח לימודי מחשבת ישראל הרב יוחאי רודיק, הוא שיבח את האיכות של חומר הלימוד, את הפסיפס המרתק של הקטעים המקוריים של תורת החסידות המופיעים בחוברות ואת קטעי הקישור וההסבר הכתובים ביד אמן. הוא ציין את החזות החיצונית המיוחדת של החומרים ודיבר על הביקוש הגדול שקיים במוסדות החינוך ללימוד החסידות ואת זה שנכון לעכשיו החוברות נלמדות בכ-80 מתוך 240 מוסדות החינוך הדתיים על יסודיים.  

הרב אברהם ליפשיץ ראש המינהל לחינוך דתי הביע את הערכתו העמוקה לפרוייקט והדגיש שאלפי בני הנוער צמאים ומבקשים רוחניות והמענה של תורת החסידות הוא מרווה, חי ושמח. הוא ציין בהתפעלות את הסדר והמיבניות שבחוברות ואת הגשת הדברים בצורה מקצועית וזמינה למורים. 

הרב משה שילת הציג בפני הנוכחים את כמות ההזמנות שמתקבלות לחוברות הלימוד מתחילת הפרוייקט ועד לשבוע זה, ואת התגובות הרבות של המורים שהגיעו למערכת. הוא הודה לצוות המערכת ולכל העוזרים שמקדישים לילות כימים על מנת להגיע להשגים הנוכחיים וכן לתורמים לפרוייקט השותפים לחזון ומעודדים את הביצוע ר' דוד ברוור, ר' זבולון לבייב, הרב שמואל לוין, ר' יהושע מרציאנו, ר' שמואל סלבין, הרב יוסף יצחק פיקרסקי ור' שאול שיף שרובם נכחו במעמד מיוחד זה.

תודה מיוחדת ומרגשת ניתנה לאורחים מניו יורק הרב הלל דוד ורעייתו שטערנא שרה קרינסקי שלקחו על עצמם חצי מעלויות הפרוייקט כולו כצעד גדול ומערכתי במימוש חזון הפצת מעיינות החסידות.

להורדת החוברת: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.