מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשע״א 19.12.2010

הרב גופין ותלמידי 'המרכזית' עשו שבת בערד ● סיקור, גלריה

ממשיכים במגמת החיזוק בערד: המשפיע הרב שניאור-זלמן גופין שבת בערד, יחד עם תלמידי ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, כדי לעודד את הקהילה החב"דית בעיר ● השבת נערכה בסימן "חזק חזק ונתחזק" ● במוצאי-שבת הם מסכמים: "הייתה שבת מוצלחת. נערכו התוועדויות פעילות לאורך השבת שללא-ספק חיזקו את קהילת חב"ד המקומית ההולכת ומתפתחת" ● בלעדי ל-COL לסיקור מלא, גלריה 
הרב גופין ותלמידי 'המרכזית' עשו שבת בערד ● סיקור, גלריה
בכיוון השעון: קידוש לבנה, ערבית מוצ"ש, תמונה קבוצתית והתוועדות במוצ"ש (צילומים: COL)
מאת כתב COL בדרום

קבוצה של כשלושים 'תמימים' מישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד נשלחו לשבות בעיר הדרומית המנומנמת.

הבחורים הצטרפו למשפיע החסידי הרב שניאור-זלמן גופין שנסע לערד כדי להתוועד עם קהילת חב"ד בעיר, ולחזקם במאבק בו הם מצויים מול קבוצת מציקים.

במהלך השבת, פעלו התמימים באופן של 'מוסיף והולך באור'. בליל שבת קודש התיישבו הבחורים בחדר ההתוועדויות שבבית-הכנסת לסעודת שבת מוקדמת – בעקבות הצום – שהפכה עד מהרה להתוועדות סוחפת בניצוחו של המשפיע הרב גופין.

למעלה משש שעות נמשכה ההתוועדות, עד חצות הלילה. רק אז, לקראת היום העמוס שציפה להם למחרת, פנו הבחורים למנוחה בקמפוס מוסדות החינוך 'אור מנחם חב"ד ערד'.

עם שחר השכימו התמימים ל'סדר חסידות' יוצא דופן. בית-הכנסת בו מתפללים החב"דניקים המקומיים משמש כבית-הכנסת המרכזי בעיר, והתפילה ביום שבת-קודש מתחילה בשעה 8:15.

בשעה שבע כבר התחיל הלימוד ב'חברותות' כאשר הבחורים 'שודכו' למקורבים ואנ"ש המקומיים. גם במהלך התפילות ניכרה החיות המיוחדת של התמימים בניגונים המיוחדים שנוספו לתפילה ונוגנו ברוב עוז.

אולם, גולת הכותרת של השבת היתה ללא ספק ההתוועדות המרכזית שנערכה באולם המרכזי של בית הכנסת. למתוועדים הצטרפו גם אורחים מבתי כנסיות אחרים בעיר, 'ספודיקים' שחורים לצד כיפות סרוגות לבנות, ששמעו על האורח ששובת בעירם וביקשו גם הם לטעום מאור החסידות. טעמו, וראו כי טוב...

ההתוועדות המיוחדת, שנמשכה עד לתפילת מנחה, נחתמה ב'סדר ניגונים' מעוררי לב. מאמר חסידות נאמר על ידי אחד האורחים, והמשתתפים כולם פנו לתפילת ערבית שאחריה 'קידוש לבנה'. לפני ההבדלה על היין פנו גם לצפות בוידאו מהרבי, כמדי שבוע.

הרב יעקב מנדלזון רב בית-הכנסת וקהילת חב"ד בערד מודים לרב גופין על התמיכה והעידוד, ובעיקר על הטירחה הרבה והמאמץ שעשה לבוא ולשבות בערד.

לפני שבוע וחצי הגיעו לבית-הכנסת בערד עשרות שלוחים מרחבי הארץ להתוועדות מיוחדת לקראת ה' טבת. לפני חודש הגיעה משלחת מיוחדת של אגודת-חסידי-חב"ד לחזק בערד.

ל-COL נודע כי מגמת החיזוק מכל שכבות חסידות חב"ד - לקהילת חב"ד בערד, צפוייה להימשך ביתר-שאת וביתר עוז.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.