מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״א 16.12.2010

ארוחה למוצאי-הצום: מנת גורמה מהמטבח הסיני ● מיוחד

השבוע במדור "מתכון מסביב לעולם" במגזין שישי: נארח את השליחה נחמה-דינה פרוינדליך מבייג'ין המציע לנו מנת גורמה מהמטבח הסיני, תשתף אותנו במערך החינוך שהם מקיימים, וגם: אנקדוטה מעניינת על ממשלת סין  לסיפור המלא
ארוחה למוצאי-הצום: מנת גורמה מהמטבח הסיני ● מיוחד

מאת שלומית, COL

השבוע נארח את השליחה נחמה-דינה פרוינדליך מבייג'ין המציע לנו מנת גורמה מהמטבח הסיני, תשתף אותנו במערך החינוך שהם מקיימים, וגם: אנקדוטה מעניינת על ממשלת סין.

את השיחה תירגם בכשרון רב השליח הרב שמוליק וישצקי.

גונג באו צ'יקן

מוצרים:
חזה עוף (-חצי מעוף שלם)- חתוך לקוביות של  1 על 1 ס''מ
1 גבעול קרישה –חתוך לטבעות צרות.
כפית סחוג (לאוהבי החריף)\ קטשופ
4\3 כף חומץ
מעט מלח
4\3 כף רוטב סויה (מהסוג הרגיל-אוסם)
4\3 כף סויה (מהסוג המרוכז)\כפית רסק עגבניות
2 כפות קונפלור
1 ביצה
3 כפות מים
כפית שמן שומשום(לא חובה)
2 כפות סוכר

אופן ההכנה:
מערבבים את קוביות העוף בפחות מחצי ביצה (רק לרטיבות) ובכף 1 קונפלור ומטגנים בשמן עמוק עד להשחמה, כשהם מוכנים ב-80% מוציאים את העוף ומטגנים את טבעות הקרישה במשך דקה וחצי בלבד!

להכנת הרוטב:

משמנים מעט ווק, שמים על אש בינונית ומוסיפים כפית סחוג או 2 כפות קטשופ,
4\3 כף רוטב סויה רגיל, 4\3 כף סויה מרוכז (אם אין מרוכז, אפשר לשים כפית רסק עגבניות), 4\3 כף חומץ, כף וחצי סוכר, 3 כפות מים, 4\3 כפית קונפלור.

לערבב עד לקבלת בלילה אחידה ולהוסיף מיד את קוביות העוף וטבעות הקרישה. לערבב, לבחוש ולהפוך במשך 3 דקות ממש לפני הסיום ניתן להוסיף כפית שמן שומשום.

את מנת העוף מגישים ליד אורז המבושל במים בלבד.

קצת על השליחות:
היסטוריה יהודית ענפה מפארת את סין כבר משנת 1800 בה יהודים היגרו לסין כאשר ברחו מרוסיה הסובייטית והתיישבו בערי הנמל ברחבי סין. גם בהיסטוריה החב''דית ידוע כי הרבי הרש''ב שלח 4 שלוחים שהתיישבו אף הם בסין. ישנם מספר בתי-כנסת עתיקים ומפוארים הפזורים בערים שונות.

בבייג'ין אין נמל, כך שהיא הייתה שממה יהודית עד לפני 10 שנים, כאשר הרב שמעון ונחמה-דינה פרוינדליך הגיעו ופתחו שם בית-חב''ד. כיום ישנם 2000 יהודים ברחבי בייג'ין וכ-1100 מתוכם בקשר רציף עם בית-חב''ד.

הרב פרוינדליך ורעייתו הקימו את בית-הספר היהודי הראשון בבייג'ין, בו לומדים כ-60 תלמידים.

בבייג'ין ישנם 5 משפחות חב"דיות הפועלות בבית-חב''ד במסגרות השונות והנשים כמובן מלמדות ומתפעלות את בית-הספר בעזרת 3 בחורות מהארץ.

פעילות בקרב הנשים: שלושה פעמים בשבוע נמסרים שיעורים לנשות הקהילה היהודית, ישנו מקווה טהרה לנשים. מידי יום רביעי מתקיימת פעילות ללימודי קודש במסגרת "זמן מסע",ישנם מסיבות ר''ח כאשר כל חודש אשה אחרת מהקהילה מארחת בביתה.

מטרות ותיכנונים לעתיד: בח"י אדר ב' יתקיים אירוע פתיחה של בניין חדש לבית חב''ד בסדר גודל של כ-1500 מ''ר. בבניין תהיה מסעדה כשרה בשרית וחלבית, בית-כנסת, משרדי השלוחים, חדר "קלאב" לישראלים בו ימצאו מנוחה ופינה חמה לתקשורת באינטרנט - קפה ועוגה.

אנקדוטה מעניינת: סין הינה מדינה קומיניסטית האוסרת על הפצת דת ומתנגדת לכל עניין דתי, אך מפתיע מאד שבכל עניין יהודי, ממשלת סין רואה ברב שמעון פרוינדליך כרב הראשי והרשמי לעניני יהדות ומבחינתם הוא ההסטוריה היהודית בסין.

עד כדי כך שכאשר הם אירחו את הנשיא קצב בבית הנשיא בעיר הם קראו לרב פרוינדליך להכשיר את המטבחים שלהם – היות והנשיא קצב אוכל כשר בלבד. 

הקהילה: ישנה התקדמות מתמדת בהתקרבות ליהדות. מידי שבוע השליחים נקראים להכשיר מטבחים, להתקין מזוזות ובימים אלו מגיע משלוח תפילין לישראלי שהחל להניח באופן קבוע!

מסר:
שליחות היא הפעילות שהכי טובה לחסיד חב''ד ובאמת לא צריך לנסוע עד סין בשביל להיות שליח, כי להיות שליח זה לא עניין של איפה את\ה אלא איך את\ה...

מצורפות תמונות של התיכנון התדמיתי של הבניין החדש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.