מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״א 16.12.2010

ראש ממשלת הונגריה לקהילה היהודית: "אני בונה עליכם"

הקשר של הקהילה היהודית והממשל בהונגריה, נוסק לרמות חדשות. עובדה זו בעלת חשיבות גבוהה עבור הציבור היהודי כולו בכלל וחיי הקהילה היהודית בפרט ● בחג חנוכה התקיימה מידי ערב ההדלקה המסורתית של קהילות חב"ד בכיכר ה'ניוגאטי' במרכז העיר, כשמידי ערב כיבדו את המעמד אישים בכירים מכל גווני הקשת הפוליטית והקהילתית ונתנו כבוד למעמד ולעומדים בראשו  לסיפור המלא
ראש ממשלת הונגריה לקהילה היהודית:

הקשר של הקהילה היהודית והממשל בהונגריה, נוסק לרמות חדשות. עובדה זו בעלת חשיבות גבוהה עבור הציבור היהודי כולו בכלל וחיי הקהילה היהודית בפרט.
בחג חנוכה התקיימה מידי ערב ההדלקה המסורתית של קהילות חב"ד בכיכר ה'ניוגאטי' במרכז העיר, כשמידי ערב כיבדו את המעמד אישים בכירים מכל גווני הקשת הפוליטית והקהילתית ונתנו כבוד למעמד ולעומדים בראשו.

בלטו בנוכחותם שר החוץ מר יאנוש מרטוני ושר הביטחון מר צ'אבה הנדה, שדיברו על החשיבות הסמלית בחגיגה יהודית ברחובה של עיר, והבטיחו כי ימשיכו לדאוג לכך שכל יהודי ירגיש בטוח ביהדותו הגלויה ללא פחד ומורא. גם ראש העיר מר אישטוואן טרלאש השתתף, ואמר כי ימי החנוכה מביאים איתם אור של חירות ותקווה וכראש העיר הדגיש את חשיבות מעמד ההדלקה ברחובה של עיר, המהווה הוכחה לשיווין וחופש ביטוי הניתנים ליהדות בבודפשט. גם שר התרבות מר גזה סוץ' השתתף במסיבת חנוכה לאישים חשובים ונשא דברים ברוח זו.

דברים נרגשים במיוחד הגיעו גם מראש הממשלה מר ויקטור אורבן, ששיגר מכתב אישי לרב שלמה כובש. בין הדברים כתב ראש הממשלה כי "כמו שהשמן הקדוש הספיק להאיר ולא פסק כך מאמין ומקווה שלכל תושבי הונגריה יהיה את הכח לצלוח את כל הקשיים בשמחה". בסיום מכתבו הדגיש ראש הממשלה כי חשיבות הקשר בין הקהילה והממשלה חשובה היא בעיניו ולדידו הקשר הוא הדדי – "אני בונה עליכם כשם שאתם יכולים לבנות עלי"... סיים ראש הממשלה את מכתבו החם והתומך.

כהמשך ישיר לקשר המתהדק בין ההנהגה והקהילה, בימים אלו מתכוננים בהונגריה לקבלת קדנציה של נשיאות האיחוד האירופאי, ובמסגרת זו התכנסו ביום ששי שעבר ראשי הדתות ההיסטוריים של הונגריה לדון בשיתוף הפעולה לקראת התקופה הנשיאותית. כנציג הקהילה נבחר הרב שלמה כובש, שליח חב"ד והרב של קהילת אמי"ך, המייצג את יהדות הונגריה בגאון.

בתמונות רואים את השרים וראש העיר מדליקים את החנוכיה המרכזית ביחד עם הגאון הרב ברוך אוברלנדר רב קהילת חב"ד בהונגריה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.