מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״א 15.12.2010

צעירי חב"ד האירו את ירושלים במבצע חנוכה רב רושם

מי שעמד מקרוב וצפה במערכת הפעילויות של "מבצע חנוכה" בירושלים המאורגנות ע"י צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב ובניצוחו המוצלח של נציג המרכז בירושלים הרב נפתלי רוט, לא יכול היה שלא להתפעל מההיקף הגדול והמגוון של האירועים ● גולת הכותרת בפעילות החנוכה בירושלים הייתה ללא ספק ההדלקה המרכזית שנערכה מדי ערב בשני מוקדים גדולים – בכיכר-ציון, וברחבת גשר אלרוב בסמוך לשער יפו  – ובעוד כעשרים מוקדים נוספים ברחבי העיר, בהשתתפות קהל אלפים לדיווח מלא ולגלריית תמונות
צעירי חב

מי שעמד מקרוב וצפה במערכת הפעילויות של "מבצע חנוכה" בירושלים המאורגנות ע"י צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב ובניצוחו המוצלח של נציג המרכז בירושלים הרב נפתלי רוט, לא יכול היה שלא להתפעל מההיקף הגדול והמגוון של האירועים.

ניכר בהם בחסידי חב"ד הרצון והנחישות למלא אחר הוראת כ"ק האדמו"ר נשיא דורינו. מתוך ידיעה ותחושת השליחות שזהו רצונו הקדוש.

קבוצות קבוצות של 4-5 אברכים ובחורים מישיבות חב"ד בירושלים יצאו מדי יום לחנוכיות הענק הפזורות במרכזים ציבוריים בעיר והביאו לעוברים ושבים את שמחת חג החנוכה. בכל מוקד כזה חולקו סופגניות, נישאו דברים מענינא דיומא והציבור נסחף אל מעגלי הריקודים שלוו בתזמורת.

קבוצות אחרות יצאו עם חנוכיות ניידות ופקדו מדי ערב את תושבי העיר בחנוכיות קטנות ובנרות חנוכה לקיים את מצוות הדלקת נר חנוכה ופירסומי ניסא. תלמידות בית הספר התיכון "בית חנה" בירושלים ביקרו עם חנוכיות, סופגניות ופרסים, בבתי רפואה ובתי אבות והביאו אליהם את שמחת החג. גם הילדים הצעירים נרתמו לסייע בידי המבוגרים.

צוות מיוחד הופקד על הפעילות בקרב חיילי צה"ל, משמר הגבול ואנשי המשטרה. מדי יום יצאו פעילים לבקר במוצבי צה"ל, בתחנות המשטרה ומשמר הגבול כדי להביא אליהם את שמחת החג. הפעילים נתקבלו בשמחה עצומה, ובאהדה רבה.

גולת הכותרת בפעילות החנוכה בירושלים הייתה ללא ספק ההדלקה המרכזית שנערכה מדי ערב בשני מוקדים גדולים – בכיכר-ציון, וברחבת גשר אלרוב בסמוך לשער יפו'  – ובעוד כעשרים מוקדים נוספים ברחבי העיר, בהשתתפות קהל אלפים, ובלווי תזמורתו של הרב מנדי כהן שמדי ערב בהתנדבות הביא את שמחת לעם היושב בציון. בלטו בהשתתפותם תלמידי ישיבת מעינות בארגונו של הרב שלמה חיימסון שמדי ערב הגיעו והפיחו רוח של שמחת חג חסידית ומרוממת, מעמדי ההדלקה אורגנו בצורה מופתית על ידי הרב נועם יעקב הכהן רוט הרב ישראל כהן והתמימים שניאור רבינוביץ יוסי כהן יוסי ניאזוב ושלמה שוחט .

בהדלקת נר ראשון של חנוכה כובד חבר מועצת העיר הרב יעקב הלפרין נציג חב"ד בעיריה שהודות לפועלו ותרומתו הרבה שודרגה פעילות החנוכה בכל רחבי העיר בתנופה רבתית.

מבין האורחים שהתכבדו בהדלקות חנוכיות הענק והשמיעו דברים מעינינא דיומא, בלטו במיוחד רב מרכז העיר וחבר בית דין רבני חב"ד הגה"ח הרב זאב דב סלונים שליט"א, אב"ד ירושלים הרה"ג חיים יהודה רבינוביץ, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, ראש עירית ירושלים מר ניר ברקת, יו"ר התנועה למען ירושלים הרב חיים מילר, מנהל אגף תרבות תורנית בעיריית ירושלים הרב גבריאל שטאובר, חבר מועצת העיר הרב שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת העיר מר אלישע פלג וקצין שרות הכבאות של עירית ירושלים מר איתן כהן.

מעמד  מיוחד של טקס הדלקת נר חנוכה נערך במוצש"ק נר ד' דחנוכה באיצטדיון טדי בשכונת מלחה בירושלים, במקום הוצבה חנוכיית ענק ע"י צעירי אגודת חב"ד ואלפי צופים ואוהדים כיסו ראשם בצעיפים ובמעילים והצטרפו לעניית אמן ושירת הנרות הללו של הדלקת החנוכי'ה שנשמעו היטב בחלל האוויר של האצטדיון רב הממדים.
מעמדי ההדלקות נערכו בסיוע מחלקת האור של עירית ירושלים בראשות מר יואב קורן ושירות הכבאות של עירית ירושלים בראשות מר שמואל פרידמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.