מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״א 15.12.2010

ויקיליקס: מה חושבים הרבנים הליטאים במוסקבה על חב"ד?

בעוד הפולמוס סביב הדלפות ויקיליקס מסעירות את העולם כולו, ואלפי מסמכים דיפלומטיים מסווגים נחשפו לעיני כל, נמצא גם הקשר לחב"ד: רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר הוזכר במסמכים שהודלפו באתר האינטרנט של ויקיליקס ● מדובר במסמך "סודי" שנכתב על ידי שגרירות ארה"ב במוסקבה. שגריר ארה"ב ברוסיה, דיווח כי הוא נפגש בנפרד עם הרבנים שייביץ וגולדשמידט ודן עימם ביהדות רוסיה ● הרב גולדשמידט הודה כי מאמציו להקים מוזיאון יהודי לא יישאו פרי, ואילו "מוזיאון הסובלנות" של הרב לאזאר קיבל תמיכה ברמה גבוהה מפוטין ולוז'קוב  לסיפור המלא
ויקיליקס: מה חושבים הרבנים הליטאים במוסקבה על חב

כתב COL

בעוד הפולמוס סביב הדלפות ויקיליקס מסעירות את העולם כולו, ואלפי מסמכים דיפלומטיים מסווגים נחשפו לעיני כל, נמצא גם הקשר לחב"ד: רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר הוזכר במסמכים שהודלפו באתר האינטרנט של ויקיליקס.

מדובר במסמך "סודי" שנכתב על ידי שגרירות ארה"ב במוסקבה בתאריך 22/09/08. נושא המכתב עסק ברבנים שייביץ וגולדשמידט - "אופטימיות זהירה לגבי הקהילה היהודית הרוסית".

שגריר ארה"ב ברוסיה, דיווח כי הוא נפגש בנפרד עם הרבנים שייביץ וגלדשמידט ודן עימם בקשר בין האירגון היהודי KEROOR, ובין הקונגרס היהודי הרוסי, ששניהם ידועים כארגונים המתחרים של של איגוד הקהילות היהודיות (FJCR), בראשותו של הרב לאזאר, הנתמך על ידי אנשי עסקים ידועים כמו לב לבייב ורומן אברמוביץ'.

על פי הדיווח, אחד הרבנים "הודה כי אין לו אותה רמה של קשר עם הקרמלין כמו שיש לרב בערל לאזאר עם ראש הממשלה ולדימיר פוטין".

הרב שייביץ טען בפגישה כי יש לו עניין מועט בהשתתפות באירועים רשמיים, והוא מעריך את העובדה שהוא כבר לא מבוקש בקרב האליטה השולטת, המעדיפה את הרב לאזאר על פניו.

גולדשמידט הודה כי מאמציו להקים מוזיאון יהודי לא דתי לא יישאו פרי, ואילו "מוזיאון הסובלנות" של הרב לאזאר קיבל תמיכה ברמה גבוהה מפוטין ולוז'קוב.

גולדשמידט אמר: "ראיתי את מוזיאון הסובלנות כפרויקט חב"ד, המציג את התפיסה של הרב לאזאר עם ההיסטוריה והתרבות היהודית, המומנת על ידי רומן אברמוביץ".

לעיון במסמכים: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.