מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״א 14.12.2010

יש לכם הזדמנות להשפיע: האם מותר לצה"ל לעסוק בגיורים?

"ידיעות אחרונות" מפרסם היום 2 מאמרים "בעד" ו"נגד" בנושא: האם צה"ל צריך לעסוק בנושא הגיורים? ● מאמר ה"נגד" נכתב על-ידי ידידיה מאיר למאמר המלא
יש לכם הזדמנות להשפיע: האם מותר לצה
הכתבה ב"ידיעות" על רקע פעילות עם חיילים (צילומים: סריקה, ומנדי הכטמן, COL)
ידידיה מאיר

בימים אלה סוערת הארץ בעקבות מכתב רבנים שאסרו למכור בתים ללא יהודים. זוהי פסיקה גזענית, טענו כולם, כי היא מפלה בין יהודי לאינו יהודי. אבל האובססיה התמוהה לגייר בכל מחיר כל חייל שבא בשערי הבקו"ם, היא לא פחות גזענית. היא מושתת על הנחת היסוד שחייל שאינו יהודי הוא חייל סוג ב'.

תקציר הפרקים הקודמים: מדינת ישראל החליטה להעלות לארץ ולהעניק אזרחות ישראלית לכל מי שטען שסבתא של אבא שלו אכלה פעם גפילטע-פיש. יש הרבה מה לומר על ההחלטה הזאת אבל היא כבר נעשתה.

ועכשיו אותם עולים לא-יהודיים, שהם אזרחי ישראל שווי זכויות וחובות, מתגייסים לצה"ל ומשרתים שירות מלא. חלקם חיילים למופת שמוכנים לחרף את נפשם, פשוטו כמשמעו, למען המדינה שלהם. אבל כל זה לא מספק את תאבי הגיור ההמוני בפוליטיקה ובצבא, דתיים וחילוניים כאחד: אנחנו גם נגייר אתכם, הם אומרים לחיילים האלה. כי חייל טוב חייב להיות יהודי.

אבל גיור הוא לא מענק שחרור. כרטיס כניסה לעם היהודי הוא לא הטבה. גיור הוא עול עצום של תורה ומצוות, מחויבות נצחית להמשיך את הדרך שהחלה בהר סיני.

כבר יש בצה"ל חיילים דרוזים, צ'רקסים ובדואים, וגם עולים מרוסיה, שהם ישראלים טובים וציונים. איך כל זה קשור ליהדותם? חייל או חיילת שבאמת חשקה נפשם להצטרף לעם היהודי, ילכו נא לרבנות הראשית או לבית דין רציני אחר שעוסק בנושא הרגיש הזה, ויעברו שם תהליך ארוך, מפרך, מורכב ומשמעותי. הרי גיור הוא עניין הלכתי, לא חברתי. כמו שבת ותפילין ומזוזה. לא מדובר רק ב"מבחני ידע" ביהדות, או בסדנת ישראליות מזורזת.

נכון, לכל חייל בצה"ל מגיעות זכויות: תשלומי ת"ש, נסיעה חינם ברכבת, עזרה במציאת עבודה, מלגת לימודים, כרטיס חינם להצגות (על בסיס מקום פנוי).

אבל למה מנסה איווט ליברמן להפוך את אותם חיילים ליהודים בכל מחיר? מה פשר הצ'ופר המוזר הזה? למה אנחנו כופים עליהם להיות מה שהם לא? ואיך, למען השם, כל העניין הזה הפך למשימה צבאית? אולי צה"ל יקים גם בית דין שרעי לחיילים שטחנו תורנויות ורוצים עכשיו להתאסלם? הכול מתחיל בתפיסה המיושנת של צה"ל כ"כור היתוך" בכל מחיר: כולם יתגייסו, כולם יאכלו מאותו מסטינג, וכולם גם יהפכו לבני דת אחת. חייל, גייר הופעתך. בפקודה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.