מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״א 14.12.2010

ערב הצדעה חגיגי לפעילות חב"ד בקייב ● דיווח, גלריה

בתום ריקודי השמחה בחנוכת בית הכנסת החדש והכנסת ספר התורה המהודר, נערך ערב הצדעה חגיגי לתומכים בפעילות העניפה של חב"ד בקייב, שנערך באוהל גדול ומהודר שהוקם במתחם בית ספר חב"ד ● שגרירת ישראל באוקראינה הגברת זינה קלייטמן סיפרה על התרשמותה מהפעילות העניפה של שלוחי חב"ד בקייב,‏ ובראשם הרב מוטי לבנהרץ ● אימו של רס"ל יוחנן אברהם הילברג הי"ד, שנפל באסון השייטת בלבנון, הגב' בריינה הילברג ריגשה עד דמעות את המשתתפים בדברים חמים, שנשאה על בנה ● שרון גושן וברלה שיינר, שליחי  לקייב הקפואה בדיווח וגלריית תמונות  לדיווח ולתמונות  + במינוס 15 מעלות: הוכנס ס"ת לחב"ד בדרום קייב ● דיווח, גלריה + בקייב נחנך בית כנסת לזכר לוחם השייטת שנהרג בלבנון ● גלריה 
ערב הצדעה חגיגי לפעילות חב
צילום: ברלה שיינר, COL

שרון גושן
צילום: ברלה שיינר

בתום ריקודי השמחה בחנוכת בית הכנסת החדש והכנסת ספר התורה המהודר, נערך ערב הצדעה חגיגי לתומכים בפעילות העניפה של חב"ד בקייב, שנערך באוהל גדול ומהודר שהוקם במתחם בית ספר חב"ד.

יו"ר אגודת חסידי חב"ד במדינות חבר העמים הרב יוסף יצחק אהרונוב נשא דברים על המהפיכה של חב"ד במדינות חבר העמים ב-20 השנים האחרונות, ועל העובדה שאנו חונכים כיום לראשונה  בית כנסת בדרום קייב. הוא ציין את החיבור של בית הכנסת לארץ ישראל, בה נהרג לוחם השייטת בעת שהיה בפעילות להגן על ארץ הקודש. הרב אהרונוב ביקש להודות לכל מי שסייע בחנוכת בית הכנסת, לשלוחים בעיר ובראשם הרב מוטי לבנהרץ, הרב ברוך מנדלסון, והרב אבישי באטשווילי, וכן לר' רפאל (פולי) רוטמן, העומד לימין שלוחי חב"ד בעיר, ומסייע להם רבות.

את הערב פתחה מקהלת ילדי בית ספר חב"ד בשיר שמחה שריגש את הנוכחים. שגרירת ישראל באוקראינה הגברת זינה קלייטמן סיפרה על התרשמותה מהפעילות העניפה של שלוחי חב"ד בקייב, על הדלקות החנוכייה בשגרירות הישראלית, ועל הפעילות השוטפת במהלך כל השנה. היא ציינה כי היא לא מפספסת אף שנה את פתיחת שנת הלימודים בבית ספר "שמחה חב"ד" בעיר, והביעה את הערכתה לשלוחי חב"ד.

האורות באולם כבו, ועל המסכים הוקרן סרט וידאו מרגש על חייו ומותו של לוחם הקומנדו הימי, רס"ל יוחנן אברהם הילברג הי"ד, שנפל באסון השייטת בלבנון. הסרט סיפר את חייו של לוחם השייטת, אהבתו לארץ, נפילתו בקרב, ופינוי קברו מגוש קטיף, בעת גירוש יהודי גוש קטיף.

בתום הקרנת הסרט, הוזמנה לשאת דברים מרגשים, אימו של החייל, הגב' בריינה הילברג שריגשה עד דמעות את המשתתפים בדברים חמים, שנשאה על בנה, ואשר תורגמו לרוסית.

איש העסקים מר אריה שוורץ, ששירת עם הילברג ביחידה, ותרם את בית הכנסת לזכרו, נשא אף הוא דברים מרגשים, ושיתף את הקהל בסיפורים על ידידו שנפל בקרב. הוא סיפר כיצד ישבו ולמדו יחד מפרקי אבות, מסכת איוב, ואף את מילות השיר "אשת חיל", וכיצד יוחנן הי"ד השפיע עליו רבות. שוורץ הודה לכל מי שתרם וסייע בהקמת בית הכנסת ובהכנסת ספר התורה, וציין את תרומתם של שלוחי חב"ד בעולם כולו, ושיבח את פעילות שלוחי חב"ד בקייב. "יוחנן, בדרכי הצנועה עשיתי כל אשר ביכולתי כדי להנציח את שמך. זה המעט שאני יכול להשיב לך על כל מה שנתת לי", סיים שוורץ את דבריו המרגשים.

הרב יצחק נריה ראש ישיבת אור עציון בה למד יוחנן הי"ד, שהגיע יחד עם ההורים מישראל במיוחד לאירוע, נשא דברים וציטט את הפסוק מספר ישעיהו: "ונתתי להם בביתי ובחומתי יד ושם טוב מבנים ומבנות שם עולם אתן לו אשר לא יכרת". "מר שוורץ, אתה הקמת ובנית בית מקדש מעט לזכרו של יוחנן הי"ד. בית כנסת "שם עולם" שלעולם לא יכרת. כאשר יבוא משיח, יעלה בית הכנסת ארצה עם כל בתי הכנסת שבגולה", אמר הרב נריה, ואיחל שנזכה לחנוך עוד בית כנסת בארץ ישראל לזכרו של יוחנן הי"ד.

נחום שמחה לייטאנסק, ילד בן 14, תלמיד בית הספר, ריגש את הקהל כשסיפר שאימו נפטרה בהיותו בן 4, אביו ניתק עימו קשר, וסבתו גידלה אותו כבן. נחום-שמחה, שנראה כבחור ישיבה לכל דבר, סיפר על המהפכה שעבר בחייו בזכותם של שלוחי חב"ד בקייב.

השליח בעיר, הרב מוטי לבנהרץ נשא דברים בערב ההצדעה החגיגי, הודה לידידו איש העסקים מר אריה שוורץ על תרומתו, והעניק לו מתנה בשם הקהילה היהודית. איש העסקים, מר מיקי אמזל, מידידי מוסדות חב"ד בקייב קרא לכל התורמים להגדיל את התרומות ולסייע בהמשך פיתוח הקהילה היהודית.

בשלב הזה, הוזמנו ידידי תומכי צעירי חב"ד בקייב לקבל תעודות הוקרה ושי סימלי על תרומתם הרבה לפעילות העניפה של חב"ד בקייב, והמשתתפים פצחו בריקודי שמחה לקול תזמורתם של לייבל'ה ליפסקר ונמואל הרוש.

הקייטרינג באירוע הוגש והוכן על ידי מסעדת "מנדיס" בהנהלת ר' מנדי גולדשמיד מדנייפרופטרובסק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.