מערכת COL | יום ו' טבת ה׳תשע״א 13.12.2010

בקייב נחנך בית כנסת לזכר לוחם השייטת שנהרג בלבנון ● גלריה

בטקס מרגש, נחנך בדרום קייב בית כנסת חדש ומפואר "העוז והענווה" לזכרו של לוחם הקומנדו הימי, רס"ל יוחנן אברהם הילברג הי"ד, שנפל באסון השייטת בלבנון ● בית הכנסת נתרם על ידי איש העסקים מר אריה שוורץ, ששירת עם הילברג ביחידה ● בטקס השתתפו הוריו של החייל, שמואל ובריינה הילברג שהגיעו במיוחד מישראל ● בית הכנסת המפואר, הינו בית הכנסת הראשון בהיסטוריה הפועל בחלקו הדרומי של העיר קייב, והוא מנוהל על ידי צעירי חב"ד ● שרון גושן וברלה שיינר, שליחי  לקייב הקפואה בדיווח וגלריית תמונות  לדיווח ולתמונות  + במינוס 15 מעלות: הוכנס ס"ת לחב"ד בדרום קייב ● דיווח, גלריה 
בקייב נחנך בית כנסת לזכר לוחם השייטת שנהרג בלבנון ● גלריה
צילום: ברלה שיינר, COL

שרון גושן
צילום: ברלה שיינר

בטקס מרגש, נחנך בדרום קייב בית כנסת חדש ומפואר "העוז והענווה" לזכרו של לוחם הקומנדו הימי, רס"ל יוחנן אברהם הילברג הי"ד, שנפל באסון השייטת בלבנון. בית הכנסת המפואר, הינו בית הכנסת הראשון בהיסטוריה הפועל בחלקו הדרומי של העיר קייב, והוא נתרם על ידי איש העסקים מר אריה שוורץ, ששירת עם הילברג ביחידה, והיה לחברו הקרוב.

מר שוורץ, הנמנה על ידידי ותומכי חב"ד בדרום קייב, תורם מהונו מזה שנים להנצחת חברו הטוב שנפל בלבנון. לפני מספר חודשים, חזרו זוג חברים של משפחת הילברג מחו"ל, וסיפרו כי הבחינו בהנצחה של מר שוורץ לזכר לוחמי השייטת שנפלו בלבנון בבית כנסת בקרפטים.

ההורים הנרגשים, ביקשו לאתר את "התורם האלמוני", ולאחר מאמצים מרובים הם הצליחו לאתר את מר שוורץ המתגורר בקייב. שוורץ, התרגש מאוד לשוחח עם הוריו של יוחנן הילברג הי"ד, סיפר להם על כוונתו לתרום בית כנסת לזכר בנם בקייב, והזמינם לאירוע.

יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב מציין כי חנוכת בית הכנסת לזכר חייל צה"ל שנהרג בלבנון, היא חלק מפעילות צעירי-חב"ד בארץ הקודש עם חיילי צה"ל לאורך כל ימות השנה, ובמסגרת התמיכה, העידוד, והפעילות עם חללי צה"ל ונפגעי פעולות הטרור.

אסון השייטת

"אסון השייטת" אירע בחודש אלול תשנ"ז, במסגרת מבצע בשטח אויב של שייטת 13 של חיל הים. באסון, נהרגו 12 לוחמים, והוא נחשב לאירוע הקשה ביותר בתולדות השייטת. תוך כדי תנועה באזור עיירת החוף אנצרייה שבלבנון, נפגע הכוח ממספר מטעני צד. במהלך הקרב שהתחולל התפוצץ גם מטען שנשא הכח.

למרות הלחץ שהופעל לסיים את האירוע בהקדם, המשיכו חלק מאנשי כוח החילוץ בחיפושים והצליחו לחלץ את גופתו של יוחנן הילברג הי"ד. יוחנן הי"ד נקבר בבית הקברות בישוב נצר חזני שבגוש קטיף. לאחר גירוש גוש קטיף, הועתק קברו לישוב ניצן.

חיים יהודיים בדרום קייב

מזה ח"י שנים, מאז נפתח בית הספר של צעירי-חב"ד בדרום קייב, חלה תנופה של חיות יהודית באיזור כולו. מניין לתפילה נפתח בבית הכנסת לפני כארבע שנים, כשמידי שבת מתפללים בו יהודים רבים, מתוכם עשרות המגיעים ביום שישי, ולנים בבית הספר במהלך השבת, כיוון שאין במרחק הליכה מביתם בית כנסת.

רב בית הכנסת הוא השליח הרב ברוך מנדלסון הפועל לצד השליח הראשי בעיר הרב מוטי לבנהרץ, והרב אבישי בטאשווילי. בבניית בית הכנסת החדש הוחל לפני מספר חודשים, כשמר שוורץ מפקח באופן אישי על הקמת בית הכנסת, והשלמת הריהוט המהודר בו.

השבוע, נחנך בית הכנסת בהכנסת ספר תורה שנתרם על ידי מר ישראל הירש צ'רבננקו, מידידי ותומכי חב"ד בקייב, לזכר אביו אלפרד בן גריגורי ז"ל, ולזכות בני משפחתו. ספר התורה נתרם בסיועו של ר' רפאל (פולי) רוטמן, העומד לימין שלוחי חב"ד בעיר, ומסייע להם רבות. הקור המקפיא ששרר באותה עת בחוץ, לא מנע ממאות מבני הקהילה היהודית להתכנס למעמד הכנסת ספר התורה.

בתום כתיבת האותיות האחרונות, יצאה תהלוכה ובראשה ספר התורה, כשלפידים בוערים חיממו במעט את הקור המקפיא. בהגיע ספר התורה לבית הכנסת, כובדו מר אריה שוורץ, השליח בקייב הרב מוטי לבנהרץ, ומר ישראל הירש צ'רבננקו, בגזירת הסרט בפתח בית הכנסת.

בקביעת המזוזות בפתח בית הכנסת כובדו ר' שמואל הילברג, אביו של החייל שנהרג בלבנון שהגיע לאירוע המרגש ביחד עם רעייתו בריינה, וכן הרב יצחק נריה ראש ישיבת אור עציון, שלמד עם יוחנן בישיבה.

ספר התורה הוכנס לבית הכנסת החדש, ובמקום נערכו 7 הקפות שנמשכו שעה ארוכה לצלילי תזמורתם של אומן הקלידים ר' לייבל'ה ליפסקר והזמר נמואל הרוש שהגיעו לאירוע במיוחד מישראל. באמירת פסוקי "אתה הראית" כובדו השלוחים בעיר ומערים אחרות שהגיעו לשרשרת האירועים בעיר, לצד תומכי וידידי קהילת חב"ד בדרום העיר. השמחה היתה רבה, והיא נמשכה שעה ארוכה, כשחברי הקהילה מציינים כי זמן רב שלא חגגו ורקדו ככה עם התורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.