מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשע״א 07.12.2010

רבני חב"ד בין החותמים על איסור מכירת דירות לערבים

מחריף המאבק נגד השכרה או מכירת דירות לערבים ועובדים זרים: למעלה מ-40 גדולי תורה ורבני ערים חתמו על מכתב האוסר את השכרת הדירות או מכירתם לערבים או עובדים זרים ● בין הרבנים החב"דיים חתומים על המכתב: הרב משה הבלין מקריית גת, הרב ישעיה הרצל מנצרת עילית, הרב דוד-מאיר דרוקמן מקרית מוצקין  לדיווח מלא
רבני חב
(צילום: מנדי הכטמן, COL)

מחריף המאבק נגד השכרה או מכירת דירות לערבים ועובדים זרים: למעלה מ-40 גדולי תורה ורבני ערים חתמו על מכתב האוסר את השכרת הדירות או מכירתם לערבים או עובדים זרים.

במכתב מנמקים הרבנים את הסיבה לאיסור ומוסיפים, כי מלבד האיסור מדאורייתא קיים החשש לירידת ערך של הדירות באזור, "ומן המפורסמות הוא שבעקבות מכירה או השכרת דירה אחת יורד מחיר כל דירות השכנים אפילו כשהקונים והשוכרים נחמדים בתחילה".

נוסח המכתב הינו אותו נוסח שהתפרסם לפני מספר חודשים, כאשר הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הרים את הכפפה ופרסם בשמו ובשם רבני אזור מגוריו מכתב האוסר השכרה או מכירת דירות לערבים.

המאבק החל מהעיר צפת, כאשר סטודנטים ערבים החלו לשכור דירות בעיר, וכי תושבים, ביניהם גם דתיים וחרדים, משכירים להם דירות.

על המכתב חתומים למעלה מ-40 רבנים עירוניים. בניהם הרב יוסף שיינין והרב חיים פינטו - רבני העיר אשדוד, הרב יעקב אדלשטיין - רבה של רמת השרון, הרב דב ליאור - רבה של קריית ארבע, הרב דוד אבוחצירה - רבה של יבנה, ועוד.

מלבד רבני הערים חתמו על המכתב גם הרב יעקב יוסף, בנו של הגר"ע יוסף, הרב שלמה אבינר והרב אביגדור נבנצל - רב הרובע היהודי בירושלים.

במכתב כותבים הרבנים, כי במקרה של השכרת דירות, "אם הנכרי הזה אלים ומציק לשכניו, כבר התבאר בשולחן ערוך שכל מי שמוכר לו חייב נידוי! עד שיסלק הנזק אפילו בדמים מרובים".

במכתב מפרטים הרבנים את החשש להתבוללות ולנישואי תערובת כתוצאה של השכרת הדירות.

בין הרבנים החב"דיים חתומים על המכתב: הרב משה הבלין מקריית גת, הרב  ישעיה הרצל מנצרת עילית, הרב מאיר דוד דרוקמן מקרית מוצקין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.